Dear Friend 1

Chingu...Gajima!! (Friend..Don't Go!!)
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

“Choco ShinHye…kidrayeo(wait)” Seorang gadis bermata bundar, tinggi 163cm kurang 5cm je dari aku, berkulit putih bak salji dan paling penting senyumannya membuatkan aku cemburu. Aigoo!! nomu kyeopta. Dia memanggilnya sambil berlari mendapatkan aku.

“Yahh..Vanilla EunHye…jeongshimae(hati-hati)..nanti kau jatuh, aku nak jawab ape dengan mama” Aku menepuk bahunya. Tapi dia hanya tersenyum tayang muka innocentnya itu. Memang tak jadi aku nak marah. Hilang terus. “Mama takkan marah kau la…dia sayang kau macam dia sayang anak dia yang comel ni” Dia menjawab sambil tangan menepuk dada. Mula mengeluarkan ayat perasannya itu. Aku hanya menggelengkan kepala sahaja melihat telatahnya.

Mama dan papa adalah panggilan yang aku panggil untuk orang tuanya. EunHye pula memanggil orang tua aku Ibu dan ayah. Perkenalan yang bermula dari menolongnya semasa dia menjadi pelajar baru di sekolah Lexis Middle High School dan aku beruntung dia satu kelas dengan aku sehingga High School menjadikan kami bertambah akrab. Umpama Belangkas kalau di bayangkan. Di mana ShinHye dan pastinya EunHye di sebelah.

Gelaran Angel’s Twin Princess diberi oleh para pelajar kerana sikap kami yang sentiasa baik kepada semua orang. Mungkin. Mereka panggil aku Ice Princess kerana aku jarang nak senyum pada semua orang kecuali bersama EunHye sahaja. Dia pula Smile Eyes Princess kerana apabila EunHye senyum mata dia akan berbentuk smile mengikut senyumannya, membuatkan aku suka melihatnya. Queenka sekolah, semestinya tapi kami buat tak endah dengan gelaran itu. Jadi diri sendiri sudah cukup.

Jangan lupa kami ada juga mendapat gelaran yang tak baik. Biasalah orang tak suka kami iaitu Couple Terlarang. Kenapa?? sebab aku begitu rapat dengan EunHye sampai berpeluk, berpegangan tangan, makan bersuap dan lain-lain lagi yang membuat kami ni semacam pasangan couple. Tapi ‘ I don’t care’. Biarlah. Aku memang sayangkan dia dan selalu ingin melindunginya dan aku tak kisah apa orang cakap.

“Choco!!” Nama gelaran ku di panggil dalam nada yang agak tinggi, membuatkan  terpaku seketika. Lalu aku memandangnya yang tengah menggawangkan tangan di hadapan muka aku sekarang ni.

Dengan muka Ice Princess aku bertanya “Dea..weayo Vanilla?” dan itu gelaran aku bagi buatnya.

Dia m

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Heartz_Ilayda
Yooooooo...Idea datang..tapi dalam mood sedih..

Comments

You must be logged in to comment
ayeshahreina2402 #1
Chapter 10: Sedih
lilipoetry
#2
Chapter 10: Sad.... tapi saya suka :) thanks
mika_lou #3
Yoon eun hye❤❤❤ jrang org wat ff untuk yoon eun hye unnie. Upvote untuk awak