Am I?

My Husband Is Bad Boy 2

Dia ditinggalkan sendirian didalam bilik hospital ini yang suasananya seperti dingin sunyi dan kekosongan,walaupun pelbagai barangan menjadi penghias. Namun tetap berasa kosong. Dia menongkat dagu,merenung kosong kearah kaca TV yang menayangkan siaran yang begitu membosankan. Patutlah bosan,dokumentari mengenai kehidupan didalam air rupanya.

 

Sudah jelas disitu,seperti Rai tidak menghargai alam semulajadi diatas bumi. Tidak-tidak,Rai masih lagi seorang yang berhati suci,ek?. Kini,entah mengapa matanya menjadi pedih dan silau,ditenyehnya beberapa kali. Kemudian skrin TV menjadi gelap dan hitam,aik. Sejak bila dia matikan televisyen? Takkan blackout atau apa-apa pula.

 

Dia mencebik bibir hairan,kakinya dijatuhkan dari katil keatas lantai. Disarungkan kedalam selipar lalu dia menuju kearah televisyen yang beberapa tapak dari tempatnya berdiri. Suis tak ada apa-apa masalah pun,diketuk-ketuk pula sisi kotak TV tersebut dan tidak semena-mena,tangan yang kebiruan serta pucat menarik rambutnya.

 

“Wargh!,” Jeritannya memenuhi ruang,Rai terkaku membisu. Maaf cakap,bukankah scene ini seperti familiar? Bukankah kebiasannya rambut panjang yang keluar? Kini tangan pula? Siap tarik rambut bagai?.

 

“Ugh,hantu..Maafkan saya!,” Rai mengambil lidi yang dikhaskan untuk mencucuk buah menjadi pencucuk si tangan penarik rambutnya.

 

Namun,bukan semudah itu,lalakkan dari makhluk tersebut memekikkan telinga Rai.Dia mencapai mangkuk buah disebelah lalu memukul kepala Rai dengannya,kerana tidak tahan menerima cucukkan bertubi-tubi. Rai terjatuh keatas lantai dengan dahinya yang sedikit benjol,tangan yang muncul tadi menghunuskan ibu jari.

 

Dalam waktu yang sama,Kai,Sehun dan Chen tiba di hospital,dengan niat suci sesuci minyak masak Murni,mahu melawat kakak ipar yang terlibat dengan kemalangan. Chen musykil dengan dua budak disebelahnya. Musykil akan sesuatu.

 

“Aku nak tanya ni..Korang berdua gay ke??”

 

“A’ah,ni cincin kami,” dengan bangga,mereka berdua menonjolkan jari manis mereka terhadap Chen. Silauan cincin bukti cinta mereka tersebut mampu membutakan pandangan sesiapa yang menjadi penglihatnya.

 

“Ohmy…Silaunya mata I,” Chen menjulingkan mata keatas,menyampah. “Alah,Chen..Jeles cakap jeles..Hubungan kami semakin berkembang,Sehun dah mengandung dua bulan,” Mereka berdua bergelak sakan. Chen mula dah nak datang migraine,sakit kepala layan dua budak tak cukup kromosom macam tu.

 

Mereka bertiga menuju ke bilik Rai,dengan sebakul buah serta bunga yang semerbak wangi dikutip dari ladang sendiri. Ladang sendiri? Curi mungkin. Haha..

 

“Hai Rai,” Apabila mereka muncul dihadapan pintu,kedatangan mereka disambut mesra oleh Rai yang sedang membelek surat khabar. “ Hai korang”

 

-

 

Suasana gelap dan berpinar. Dia menenyeh matanya beberapa kali dengan tangan kirinya mengusap dahi yang terasa seperti seakan-akan benjol.

 

“Rai..Rai..Rai”

 

Satu suara yang asing memanggil namanya beberapa kali,mengejutkannya. Matanya terkebil-kebil. “Wargh!!!,” Jeritan yang nyaring keluar dari anak tekaknya,jeritannya tiada kesudahan sehinggalah si pemilik suara tersebut menggenggam bahu Rai lalu digoncangnya beberapa kali.

 

“K-K-Kris!!!”

 

“Ya,saya Kris,seronok berjumpa dengan awak”

 

Rai seperti mahu pengsan. “Boleh saya pengsan?”

 

“Tak! Jangan,” Kris menghalangnya dari pengsan dengan dramatiknya sebelum memulakan perbicaraan. Rai mengerutkan dahi dengan mata yang merenung kearah Kris seolah-olah tidak percaya. “Kejap..Saya..Saya dah mati ke?”

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
NurSabrina123 #1
Chapter 17: Author-nim kasihani lah kami huhuhuuuuuu nak sambungan yer pleaseeeeee uhukhuhuks
NurSabrina123 #2
Author-nim . Please lah update sampai completed huhuhu... pitied us pleaseeee sobsob
got7imsungri #3
Chapter 17: deabak...best la ff ni....authornim....update juseyo....
parkneulgi_ #4
Chapter 17: update la lagi author-nim uwaaa T.T lama gila sya tunggu nk baca sambungan fanfic ni huhuh T.T

btw, fanfic ni JJANG! DAEBAK! NEOMU JOHAHAE! >3<
harryniel
#5
Chapter 17: omg kai nampak diorang keeeee
aquariusxpisces
#6
Chapter 17: waaaahh!!! updatelah lagi huhu (ಥ_ಥ)
chacha_ieyra
#7
Chapter 17: hahahahahahahahxD..update again!hehe
wifeparkcapang61 #8
Chapter 17: huhuhu.............................ppali update

*drama sinetron*
lugege_
#9
Chapter 17: Lama tunggu finally update T.T kenapa pendek sangat?