We Meet Again!

My Husband Is Bad Boy 2

Sungjae dan Ilhoon mengangkut Kai yang dimasukkan kedalam guni menuju masuk kedalam hutan yang tebal sementara anak kapal lain sedang lena tidur dan tidak menyedari aktiviti syaiton mereka itu.Tanduk mula muncul disebalik kegelapan malam itu.Kai yang pengsan masih tidak menyedarkan diri,jika tidak,pasti suasana bising dengan suaranya yang nyaring bak itik merpati.

"Mana kita nak campak budak hingusan ni?"Soal Ilhoon sambil menyeka peluh pada dahi.

"Bila masa plak budak ni berhingus ni,wahai laksamana Ilhoon?"Lawak Sungjae sambil ketawa menekan perut.

Ilhoon menonyoh kepala Sungjae berkali-kali.Sungjae acah-acah mahu menghentak Ilhoon dan mengusap kepalanya.Dia melihat sekeliling.

"Kita campak dalam sungai ni ajelah"Cadang Sungjae.Ilhoon yang mendengarnya menepuk tangan teruja.

"Otakkk.......otakk..."Mereka berdua keras kaku.Siapa pula yang mengidam otak tengah malam buta ni?Mereka memandang antara satu sama lain dengan hati yang diselubungi rasa curiga dan risau.

"Otak-otak ke?Ke otak manusia?"Soal Sungjae sambil terkedip-kedip.

"Kau rasa?"

Apabila mereka mendengar suara garau yang menyerpa gegendang telinga,pantas kepala ditoleh kebelakang.Hampir lima orang manusia yang berlumuran darah,kejap,adakah itu boleh diconsiderkan sebagai manusia?Itu zombie,Sungjae pasti,dia ada tengok movie Warm Bodies,rupa mereka ada iras,mungkin saudara terdekat.

"Lari!!"Jerit mereka berdua sambil mengangkat kaki laju dan meninggalkan Kai didalam guni sendiri yang mula menyedarkan diri dan mamai.Dia dapat dengar mantera 'otak-otak-otak'yang disebut berulang kali sehingga boleh berputar urat saraf otaknya.Tiba-tiba tali yang diikat pada bahagian kepala pada guni dileraikan dan wajah Kai tersembul dan mampulah dia menghirup udara segar.

"Err..excuse me,I dekat manewww yeww?"Soal Kai dengan wajah yang comel memohon simpati,namun kecomelannnya telah dibawa lari bersama Sungjae dan Ilhoon.Dia kecut perut melihat wajah hodoh makhluk dihadapan mukanya.Dia terus bergelek-gelek ketepi,cuba untuk melarikan diri,namun nasib tidak menyebelahi dirinya apabila dia tergolek masuk terus kedalam sungai yang hujungnya adalah air terjun yang sangat tinggi.Nyawa Kai mungkin akan melayang.Takkan dia mahu meminta tolong daripada zombie,itu mustahil!Kai menangis teresak-esak,menyesali perbuatan byuntae dan dosa-dosa yang dilakukan.

"Omma!Maafkan Kai!Kai tak lulus periksa Sejarah!!Kai paksa Luhan buatkan untuk Kai!!Wuuuwuuu"Kai menangis tersedu-sedu.Dia memang lemah bab menghafal sejarah namun sesiapa yang berhutang dengannya,pasti disimpan kemas didalam otaknya.

"Appa!Maafkan Kai!Kai kutuk Appa dengan pakcik jiran sebelah...wuuuwuwuwu"Kai menghisap hingus yang hampir meleleh melintasi philrumnya.

"Chanyeol!Sorry!Aku usha Rai sekali,tapi kena penampor!!Aku tak berniat nak jadi madu kau!Waaa!!!"Kai sudah hampir pada penghujungnya dan akan jatuh ke bawah dengan air terjun yang sangat tinggi.Hati Kai tidak kuat.Dia mula rindu akan Sehun.

"Sehun!Saranghae!"Dia jatuh kebawah,diiringi muzik rap yang enak didengar didalam mindanya.

 

 


 

 

Mereka berempat berehat dibawah pokok yang rendang setelah penat melarikan diri daripada sekawan beruk yang menakutkan.Ingatkan makan pisang aja,nak gigit orang juga rupanya.Herbivor ke Carnivor tu?Mereka sendiri keliru walhal sudah besar panjang dan sepatutnya menguasai ilmu sains dengan begitu dalam.Mereka duduk tercongok,memikirkan nasib masing-masing.Mereka laki bini akan mati bersama seperti pasangan kekasih yang setia dan,Sehun dan Chen,forever alone.Takkan mereka nak jadi ghei dan hidup bersama tanpa zuriat.Tak apalah,dekat mana nak beli barang untuk bayi dalam hutan ni?

"Haih"Sehun mengeluh dan merenung kearah air terjun yang cantik,jika ini perkhemahan yang indah,pasti dia gembira berselfie sakan dan hashtag #sehunkacak #sehundibawahrembulan #sehunseksi #sehundiairterjun.Malangnya,Sehun tidak dapat berbuat demikian.

"Apakah?"Tiba-tiba Chanyeol bersuara,mematikan drama yang dimainkan didalam kepala Sehun yang tidak pernah wujud.Mereka berempat merenung makhluk yang seperti pocong tergelek-gelek didalam air seperti ulat bulu.

"Apa haram jadah tu?"Chen menjongket kening kehairanan.

"Hurk!Pocong?"Sehun menekup wajahnya.Tidak mungkin pocong wujud dibumi Korea Selatan mahupun Korea Utara.Mereka masih terus merenung dan kepala seseorang yang mereka cukup kenali terkebil-kebil memandang mereka.Tidak lama kemudian,dia tersengih lebar.

"Hei semua!!"

"Kai!!!!"Mereka terus berlari mendapatkan Kai yang seksi itu didalam sungai,gayanya seperti model Crocodile aja!Sehun pantas mengeluarkan telefonnya dan berselfie dengan Kai yang duduk agak jauh didalam sungai timbul didalam guni.

"Hashtag...sehunkacak...sehundibawahrembulan sehunseksi....sehundiairterjun..sehundankai..."Khusyuk aja manusia bernama Sehun.Tidak seperti tiga lagi manusia yang mahu mendapatkan Kai yang sedang nyawa-nyawa manusia.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
NurSabrina123 #1
Chapter 17: Author-nim kasihani lah kami huhuhuuuuuu nak sambungan yer pleaseeeeee uhukhuhuks
NurSabrina123 #2
Author-nim . Please lah update sampai completed huhuhu... pitied us pleaseeee sobsob
got7imsungri #3
Chapter 17: deabak...best la ff ni....authornim....update juseyo....
parkneulgi_ #4
Chapter 17: update la lagi author-nim uwaaa T.T lama gila sya tunggu nk baca sambungan fanfic ni huhuh T.T

btw, fanfic ni JJANG! DAEBAK! NEOMU JOHAHAE! >3<
harryniel
#5
Chapter 17: omg kai nampak diorang keeeee
aquariusxpisces
#6
Chapter 17: waaaahh!!! updatelah lagi huhu (ಥ_ಥ)
chacha_ieyra
#7
Chapter 17: hahahahahahahahxD..update again!hehe
wifeparkcapang61 #8
Chapter 17: huhuhu.............................ppali update

*drama sinetron*
lugege_
#9
Chapter 17: Lama tunggu finally update T.T kenapa pendek sangat?