Chapter 7

Beautiful Stranger
Please Subscribe to read the full chapter

 

Yana menolak daun pintu dengan perlahan-lahan sambil menjengukkan kepalanya ke dalam. Gelap. Itu perkataan pertama yang bermain dalam kepala Yana. Dia berasa was-was, nak terus masuk atau berpatah balik. Yana mengeluh dan masuk ke dalam dengan hati yang berat dan menutup pintu. 

Yana menelan air liur. Dia tak nampak apa-apa dan suasana dalam bilik janitor itu senyap sangat sampaikan kalau jarum peniti jatuh pun konfem bunyi. 

''Hello? Hoi?'' Yana bersuara. ''Ada siapa-siapa tak? Jangan main-main ah. Aku ada kelas ni.'' Yana mula rasa nyampah. 'Ni mesti ada orang nak prank aku ni.' 

''Yana..'' lampu dihidupkan dan Yana terkejut.

''Omakkau!'' Yana berpaling ke tepi dan berkerut keningnya apabila melihat Yoora sedang berpeluk tubuh sambil memandangnya dengan pandangan yang tidak dapat ditafsirkan. 

''Yoora! Kau buat aku terkejut je.'' Yana mengeluh. ''Kau nak apa ni sampai panggil aku masuk sini.'' Yana ketawa kecil. 

''Aku nak kau jauhkan diri kau daripada Baekhyun.'' kata Yoora dengan nada dingin. 

Yana tersentak. Terkejut kerana dia takpernah dengar suara Yoora sebegini dingin dan kasar. 

''Eh kenapa lak?'' 

''Takpayah tanya ah! Kau jauhkan je diri kau dari dia, perempuan tak malu!'' Yoora menengking dan menolak bahu Yana, sehingga Yana hampir tersungkur. Yoora melihat Yana dengan mata berair dan hati yang pedih. Selama ni, dia sangat percaya akan Yana. 

''Aku tak sangka yang kau akan tikam aku macam ni lepas apa yang aku dah tolong kau.'' 

''Yoora, apa yang kau cakapkan ni? Aku tikam kau? Bila?'' Yana bingung dan serta merta menutup mulutnya apabila Yoora melihatnya dengan pandangan tajam. 

''Jangan pura-pura kau taktahu lah. Aku dah muak dengan perangai hipokrit kau tu! Baik kau pergi balik Malaysia semula lah.'' 

Yana mengerutkan dahinya. Ini sudah lebih. ''Bila masa aku hipokrit? Kau yang hipokrit. Depan-depan berlagak sopan, ayu. Pijat semut tak mati, kunyah nasi pun tak lumat. Tapi kat belakang macam ni rupanya, tuduh melulu tanpa usul periksa dan tengking orang sesedap rasa kau je. Kau ingat kau siapa?'' 

Selesai sahaja Yana h

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
biedom #1
Chapter 11: Update lagi,..citer nie best lh...
JeonAra #2
Chapter 11: Update soon!! Daebak!!
kyungsoo-myungsoo #3
Chapter 11: Author-nim plez updte soon
#love ur story
_shuhidah
#4
Chapter 10: Ppalli2 author nim.tk sabr ni nk thu chap seterusnyaa...
JeonAra #5
Chapter 9: Palli update!! Seriously ff ni sngt2 best!!!!!! >_<
_shuhidah
#6
Chapter 9: Woahh best saya Suka!authornim update lgi yee :)
330nai #7
Chapter 8: Chapter 8: waiting ~~… btw autor-nim huhu. (T.T) Nai nak start buat ff gak. Tpy x rety nak masukkn gmbr kt pngenalan watak tu cne.???? Klu sudi tlg ajarkn plz.
fazreen #8
Chapter 8: Update soon
asyikin94 #9
Chapter 8: Palli upadate this story!!! Saya baca dri chapter 1 smpai chapter 8 saya hbiskan mlm ni,you story so good.pls upadet soon.