Chapter 3

Beautiful Stranger
Please Subscribe to read the full chapter

 

''Weh, kau taktahu tak rumah dia kat mana? Macam mana nak hantar perempuan ni balik? Adoi asal pulak time-time gini dia nak pengsan. Aish menyusahkan betul lah dia ni.'' Baekhyun mengeluh keras sambil menunjal sedikit kepala Yana yang berada di atas pahanya. Jam sudah menunjukkan berapa minit lagi pukul 12 akan tiba. 

Sehun hanya mengeluh melihat Baekhyun yang tidak ikhlas memangku kepala Yana tersebut. Dia hanya tahu yang Yana tinggal di Gangam Lakeview tapi dia tidak tahu yang mana satu rumahnya. Dari gaya Yana, dia dapat mengganggap bahawa yang Yana ni anak orang berada, sama seperti dia dan Baekhyun. 

''Aku tahu yang dia tinggal di Gangnam, tapi aku taktahu rumah dia.'' 

Baekhyun mencebik mendengar jawapan Sehun yang tidak berguna langsung baginya. 

''Sehun.'' 

''Apa?'' 

Sehun mengerutkan dahinya. Dari nada suara Baekhyun, dia tahu yang Baekhyun mempunyai agenda lain di dalam kepalanya dan dari airmuka Baekhyun, Sehun tahu yang dia tidak dapat lepas dari idea bodoh Baekhyun tu. 

''Apa kata kau bawa dia balik rumah kau? Kau tinggal sorang kan?'' 

'Ha kan dah cakap' Sehun berkata dalam hati. Dia melihat Baekhyun yang sudah tersengih seperti kerang busuk dengan idea yang dianggap bernas itu. Sehun tahu yang Baekhyun akan memaksa dia juga akhirnya. Takde guna kalau dia melawan Baekhyun sekarang. Dia letih, fizikal dan mental. Bertekak dengan Baekhyun bukan menghilangkan penat badannya, tapi makin memenatkannnya. 

''So, what do you say huh?'' Baekhyun berkata lagi apabila Sehun mendiamkan diri. 

''Baekhyun, takkan aku nak bawa dia balik rumah aku? Dia perempuan and aku lelaki. Fikir lah..'' 

''Habis kau nak kita tekan loceng setiap rumah kat Gangnam Lakeview tu tengah malam ni?'' 

Sehun diam. Benar juga apa yang dikatakan Baekhyun tu tapi dia takkan bawa balik perempuan yang bukan girlfriend or wife ke rumah dia. Plus, kalau parents Sehun tahu yang dia bawa balik perempuan, mahu semua kad kredit and rumah tersebut di tarik balik. Sehun taknak. 

''Takboleh ke kau yang bawa dia balik?'' Sehun soal Baekhyun. 

Baekhyun membulatkan matanya sambil tangannya laju menampar dahi Sehun, membuatkan Sehun menjerit kesakitan. Dia menyumpah Baekhyun beribu-ribu dikepalanya. 

''Gila kau? Kau nak aku kena pancung dengan mama and noona aku ke? Tak sayang aku lagi ke apa?'' Baekhyun mencerlung matanya ke arah Sehun. Sehun mengeluh. Dia tiada pilihan lain selain bersetuju untuk membawa Yana pulang. 

''O

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
biedom #1
Chapter 11: Update lagi,..citer nie best lh...
JeonAra #2
Chapter 11: Update soon!! Daebak!!
kyungsoo-myungsoo #3
Chapter 11: Author-nim plez updte soon
#love ur story
_shuhidah
#4
Chapter 10: Ppalli2 author nim.tk sabr ni nk thu chap seterusnyaa...
JeonAra #5
Chapter 9: Palli update!! Seriously ff ni sngt2 best!!!!!! >_<
_shuhidah
#6
Chapter 9: Woahh best saya Suka!authornim update lgi yee :)
330nai #7
Chapter 8: Chapter 8: waiting ~~… btw autor-nim huhu. (T.T) Nai nak start buat ff gak. Tpy x rety nak masukkn gmbr kt pngenalan watak tu cne.???? Klu sudi tlg ajarkn plz.
fazreen #8
Chapter 8: Update soon
asyikin94 #9
Chapter 8: Palli upadate this story!!! Saya baca dri chapter 1 smpai chapter 8 saya hbiskan mlm ni,you story so good.pls upadet soon.