Chapter 2

Beautiful Stranger
Please Subscribe to read the full chapter

 

Selepas dua hari bersekolah, Yana masih tidak dapat menyesuaikan dirinya di dalam kelas, di sekolah dan di Korea. Tiada seorang pun rakan sekolah dan pelajar sekolah di SM High School yang ingin berkawan dengannya. Ada tu ada, tapi apabila Yana membuka mulutnya untuk berbual, mereka serta mata terkebil-kebil dan mengundurkan diri. Yana yakin ini semua kerana bahasa Korea nya yang agak tunggang langgang yang sukar difahami. Di Malaysia, Yana dikenali sebagai pelajar yang paling becok, walaupun bahasa Malaysia and bahasa Inggeris nya agak tunggang lunggang juga. Dia tidak tahu pulak yang orang Korea sebegini mengjengkilkan dia sampai dia ingin mencungkil biji mata mereka yang pandang serong akannya. Lebih suka pelajar di Malaysia walaupun kadang-kadang Malaysia ni dua kali lima je dengan pelajar di Korea.

Haa satu lagi berita, Yana masih tidak tahu apa nama lelaki kacak itu. Nak harapkan Baekhyun, madah macam perempuan nak monopus je memanjang Baekhyun tu. 

Jadi harini, iaitu hari Sabtu, Yana membuat keputusan untuk berjalan-jalan di Hongdae. Dia memakai jean shorts pants berwarna kelabu dan oversized sweatshirt 'HBA' merah dengan kasut Converse kuning. Yana membuat keputusan untuk biarkan rambut dia lepas dan dia menyikat jambulnya. 

''Tak tahu pulak yang aku ni comel macam Yuri eh..'' Yana membelek-belek mukanya sampai dia bosan sambil mengeluh sebelum melangkah keluar rumah dengan bag tote di bahu. 

''Aku harap aku tak sesat.'' 

Dia menaiki bas yang sama yang lelaki kacak tu ajarnya. Dia juga bertanya penumpang di sebelah nya, di mana perhentian yang sepatutnya dia berhenti. Walaupun penumpang wanita tu membuat muka pelik apabila di soal Yana dengan bahasa asingnya, tapi wanita itu masih memahaminya. 

''Terima kasih! Saya baru sampai Korea ni khamis lepas. Saya dari Malaysia.'' Yana tersengih. 

Wanita itu tergelak kecil dan mengangguk. Yana tahu dia tak faham, tapi Yana lega yang wanita itu sanggup layan dia. Akhirnya beberapa minit kemudian, bas itu berhenti di perhentian yang dikatakan wanita itu. Yana tunduk hormat 90 darjah kepada wanita itu. ''Terima kasih banyak-banyak!'' dan turun dari bas tersebut. 

Yana melihat papan tanda yang bertulis ''HONGDAE'' dan Yana mula tersengih macam kerang busuk. Impiannya untuk menjejakkan kakinya di Hongdae tercapai. 

''Heh, kalau Sha and Zya tahu lah yang aku dah sampai Hongdae, mati aku kena sembelih.'' Yana ketawa besar dan tidak menghiraukan orang disekelilingnya yang memandang dia dengan pandangan pelik. 

Dengan ais krim di tangan, Yana mula berjalan dari satu kedai ke satu kedai. ''Haih..rambang mata siot.'' 

 

.....

 

Yana melihat jam di tangannya. ''Alamak! Dah pukul 8;18 pm!'' Yana cemas dan berlari anak ke arah bus stop sambil meminta maaf kepada orang-orang yang dilanggarnya. 

BUKK

Yana terlanggar seseorang dan dia jatuh terduduk. Dia mendongak tetapi orang yang di langgarnya telah berlalu pergi. Yana rolled her eyes dan bangun cepat-cepat. Dia sudah lambat dan berdoa dalam

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
biedom #1
Chapter 11: Update lagi,..citer nie best lh...
JeonAra #2
Chapter 11: Update soon!! Daebak!!
kyungsoo-myungsoo #3
Chapter 11: Author-nim plez updte soon
#love ur story
_shuhidah
#4
Chapter 10: Ppalli2 author nim.tk sabr ni nk thu chap seterusnyaa...
JeonAra #5
Chapter 9: Palli update!! Seriously ff ni sngt2 best!!!!!! >_<
_shuhidah
#6
Chapter 9: Woahh best saya Suka!authornim update lgi yee :)
330nai #7
Chapter 8: Chapter 8: waiting ~~… btw autor-nim huhu. (T.T) Nai nak start buat ff gak. Tpy x rety nak masukkn gmbr kt pngenalan watak tu cne.???? Klu sudi tlg ajarkn plz.
fazreen #8
Chapter 8: Update soon
asyikin94 #9
Chapter 8: Palli upadate this story!!! Saya baca dri chapter 1 smpai chapter 8 saya hbiskan mlm ni,you story so good.pls upadet soon.