Chapter 6

Unexpected

"All I want is you "

##############

 

Youngki mengheret beg roda dia atas rumput menuju rumah Aiza dengan bersusah payahnya.Dia berfikir kenapa selama ini dia tidak menyedari apa yang berlaku sebenarnya.Kenapa dia berkenalan dengan seorang manusia yang sebegitu kejam.

"kenapa aku bodoh sangat...." 

Dia menunduk meneruskan perjalanan dia menuju rumah Aiza.Tetiba lengan dia dipegang kuat oleh sebuah kekuatan yang terasa kemas pegangan dia.

"Youngki ah..."

Youngki berpaling memandang pemilik suara yang dia kenali itu.Suara yang cukup lembut dari lelaki yang telah menhancurkan segala kepercayaan yang dia berikan.Luhan mengelap perlahan peluh menitik dari dahi dia sambil menarik nafas penat berlari bagai marathon cuba mengejar youngki.Bukan apa, punya la panik si luhan sehinggakan dia tersilap lorong rumah siap masuk lagi rumah orang tu.Nasib dia boleh cover malu kalau tak memang naya la mana nak letak muka dia tu.

"Hajima....Hajima Luhan....kenapa kau datang lagi dalam kehidupan aku...pergi laa!"

Tangan youngki memegang erat beg dia namun luhan dapat mencapai beg tu sambil melutut depan youngki.

"Maafkan aku  Youngki..."

Youngki mengalir air dia sambil tergelak perlahan.

"Aku tak pernah bermasalah ngan kau...Aku takde masalah dengan gangster selama ini...aku ...aku bayar duit perlindungan..aku tak buat apa apa pown...kenapa aku jadi mangsa kau..kenapa kau muncul dalam kehidupan aku..apa salah aku Luhan!! Apa salah aku!!"

Mengigil tangan dia menahan amarah diri dia.Luhan menunduk perlahan.

"Sebab....sebab aku sebenarnya sukakan kau Youngki..."

Luhan perlahan-lahan menatap wajah Youngki yang terpampan itu.Luhan perlahan-lahan bangun dari melututnya dia itu.Tangan dia perlahan-lahan mencapai tangan Youngki.

"Aku suka kau dari dulu lagi....Dari zaman aku dalam kegelapan...Kau lah cahaya aku saat itu...Kau lah cahaya yang menerangi lorong kegelapan yang aku tempuhi"

Mata Luhan merenung mata Youngki sambil mengimbas kenangan dia sewaktu kali pertama dia bertemu dengan gadis itu.

Bukannya disekolah tetapi sewaktu dia sedang lari dari diburu oleh gangster gang lain.Dia tekad berlari menyorok di sebalik tong sampah tepi lorong itu.

Sewaktu dia ingin meneruskan larian dia, dia tersepak tin kosong yang terpelanting mengenai kepala dia sendiri membuatkan dia terbaring terjatuh ke lantai lorong gelap itu.

Untuk kali pertamanya dia rasa apa yang dia lakukan itu sia sia.Harapan dan semangat yang dia hadapi itu terasa pudar.Bukan dia mahukan semua itu.Ini adalah tradisi perniagaan milik ahba dia sendiri.DIa tidak mahu ada kena mengena pun dalam hal berkaitan gangster ini.Dia terperangkap dalam kegelapan.

Hujan yang menitik saat itu dirasakan seperti menangisi mahupun mengelakkan diri dia sendiri.Luhan pejam mata perlahan merasai setiap titisan air hujan yang membasuh darah mengalir di sekitar muka dia itu.

Saat itu terasa ada sesuatu menahan air hujan itu dari mengenai tubuh dia.Luhan membuka mata perlahan.Seorang gadis sedang memakai raincoat memegang payung sedang menahan hujan dari terus membasahi muka dia.

Saat itu, dia tidak dapat lagi memastikan dia berada di dunia reality ataupun khayalan mahupun syurga.Dia tidak dapat lagi memastikan cahaya dia lihat itu dari cahaya yang hadir dari bidadari dihadapan dia itu ataupun hanya imbasan cahaya yang memantul dari lampu jalan di tepi lorong itu,Dia jugak tidak dapat memastikan bahawa jantung dia berdegup kencang kerana takut ditangkap oleh gangster lain ataupun berdegup kencang kerana kehadiran bidadari yang terindah dihadapan dia itu.

Gadis itu mencangkung perlahan sambil mengelengkan kepala memandang wajah lebam milik lelaki yang tidak dia kenali.Dia mengeluarkan sapu tangan dia dari poket sebelum ditahan oleh tangan luhan yang berhati-hati takut gadis itu mengeluarkan senjata yang boleh meragut nyawa diri dia.

"Relax...Just sapu tangan..."

Gadis itu tersenyum dan mengeluarkan sapu tangan putih perlahan-lahan menekup lebam didahi luhan itu.Luhan masih tergaman melihat senyuman gadis itu.Seindah seperti bidadari yang hadir untuk manusia berlumur dosa seperti diri dia.

"Jangan clumsy sangat...Jalan bebaik...kawasan sini memang banyak lubang..hati-hati..ya?" 

Gadis itu perlahan-lahan bangun dan meneruskan perjalanan dia kembali.Luhan masih tergamam dan kekal tergamam seolah-olah diri dia tak mampu melakukan apa apa saat itu.Jantung dia yang berdegup kencang masih lagi menyesakkan diri dia untuk bernafas.

Saat dia tersedar dam berpaling untuk mencari gadis itu, dia sudah terlambat sudah untuk mengejar gadis itu.Dia perlahan-lahan pegang sapu tangan putih milik gadis itu.

" Lee Youngki..." Tangan dia memegang ukiran kemas tenunan nama pemilik sapu tangan itu sambil tersenyum kecil.

Hanya seminggu diperlukan untuk Han berpindah ke Korea terus dan mengunakan identiti baru untuk berkenalan dengan pemilik nama itu.

 

"Wo Ai' Ni Lee Youngki...Aku mencintai mu dari saat pertama kali kita bertemu..." Luhan mumbles memandang wajah Youngki yang kemerahan menahan malu itu. Luhan melutut kembali dan mencium tangan Youngki sambil menatap wajah youngki.

"Aku tak geti nak terangkan perasaan aku kat kau...Maafkan aku sebab aku pengecut Youngki...aku mula takut saat kau kata aku tak manly..aku takut kau tak suka kepada ku.selepas kejadian itu...Aku takut nak berhadapan dengan kau...aku takut kau akan marahkan aku...bila aku dengar pasal anak kita..aku makin takut...takut anak kita akan kena seperti diri aku...aku takut keluarga kita akan kena apa yang aku paling takutkan...maafkan aku Youngki...Aku lelaki yang gagal.."

"Tapi perasaan cinta aku terhadap membuatkan aku jadi kuat...kembali...untuk mendapatkan kau dan anak kita...Youngki maafkan aku...Aku mintak maaf sebab menipu kau...Tiada dusta diantara kita..aku janji Youngki..."

Youngki mengangkat kening lalu menumbuk pipi Luhan membuat luhan pula terpanar.Dia perlahan memegang pipi dia.

"Woii Sakit Woahhh!" 

Youngki tersengih kera busuk perlahan.

" Tu untuk semua benda sawit-sawit yang kau baru buat tadi tu...weiii geliii weiii aku bukan jenis gitu..agak-agak sikit Lu Han..." Youngki tersenyum perlahan cangkung dihadapan luhan yang terbaring atas rumput akibat tumbukan unexpected milik youngki itu.

"Actually aku nak tampar kau sebab menipu aku jugak...but tampar tu light sangat...tumbuk baru best sikit..." Youngki mengomel sambil tergelak pandang luhan yang masih terpegun tu.

Luhan kemudiannya tersenyum nakal menarik tangan youngki.Youngki terjatuh atas badan luhan yang tersenyum nakal memandang youngki.

"Skip the sweet one...terus ke spicy one kan?" 

Youngki bulat mata.Belum sempat dia bercakap apa apa, luhan segera membenam bibir dia ke bibir youngki.Youngki perlahan-lahan menutup mata dia menghayati setiap detik yang berjalan.Sememangnya tak senonoh berpelukan atas rumput di halaman rumah orang tepi jalan.Setiap orang yang lalu di tepi jalan tu bulat mata jew tengok mereka.

"Aish...buat la dalam bilik..."

"Tengok laaa budak-budak muda zaman sekarang ni aigooo..."

"tak senonoh..."

"Ingat drama slot akasia ker apa budak-budak ni.."

 

Youngki tolak perlahan luhan sambil merah muka pandang tempat lain.

"Bwoyaah! Tak gunaaaa betul laaa eii dia niiii"

Luhan chuckles perlahan sambil mengenyit mata ke Youngki.

Perbualan mereka terhenti  apabila mereka terdengar bunyi kuat dari rumah Milik Minseok and Aiza.

Youngki membulatkan mata dia sambil bangun dari pelukan luhan. 

"Unnie Aiza!!" 

Tangkas dia berlari ke rumah itu meninggalkan Luhan yang terpinga-pinga.

"Aish...Apa si X buat ngan perempuan mulut becok tu.....rosak mood betul mereka ni..." Luhan mumbles sambil membetulkan sweater dia perlahan-lahan follow si Youngki.

"Aishhh Jangan berlari laaaa! Ingat baby kita!!" Luhan faceplam.

'Aish...apa berlaku la antara mereka...gaduh besar ker.......'

'jangan ada kes bunuh sudah la...'

 

 


 

Hye you ,

I am back after years menghilang... XDDDDDD 

Kembali sebab inspirasi dari seorang yang sangat penting dalam hidup Ai  ~ chiaa

I will frequently update this until end...

Please supporting me..

Sorry da lama menghilang 

Please :

READ ♦ SUBSCRIBE ♦ COMMENT ♦ UPVOTE

With Love , Kiss and Hug ,

- Ai / EsperanzaZawa -

Minah Kitten Siam Baozi

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
miahnae...Ai akan update naik cuti nanti...

Comments

You must be logged in to comment
merpatisweet
#1
Chapter 7: Saya reader yg baru dan saya sangat minat ff yg d'garap oleh authornim.. Hope dpt smbung cerita nie lg.... Betol2 berharap (sambil buat baozi)
aquariusxpisces
#2
Chapter 7: walaupun agak byun tapi so far ff ni best xD fighting authornim!!
capati #3
Chapter 6: author nim bila nk smbung
palliwa x sabaq dh ni nk tau what happen next
Nabieyhah #4
Chapter 6: Updatee pliase
ffzreen
#5
Chapter 6: Palli update ><
aisyashuhada
#6
Chapter 6: UPDATE CEPAT!
LHBusanBoy #7
Glad u.u finally found yr story yg x rated xDDD
rashidahrazid #8
Chapter 6: Palli update
khaleedapark61 #9
Chapter 6: Palli update
kiminni #10
Chapter 6: ai...ai..ai..napa setiap citer awk..mesti bwk dy ad nama kita..malu kita...tp kita suka...ai sambungan lg..best la..tp xiumin jahat...benci umin..tp sayang umin jugak..love u aii