Chapter 3

Unexpected

"Watak sebalik topeng"

###################

 

Aiza bermain dengan jarinya sambil menunggu kedatangan seseorang yang dia tunggu.Keadaan cafe yang agak lenggang itu menyenangkan lagi perbincangan mereka yang akan menjadi sulit itu.Aiza keluh sambil menarik perlahan jacket dia agar menutupi badan dia.Sudah setahun dia tidak buat perkara sebegini dan terasa agak gementar didalam hati dia.

"Wartawan Lee Aiza..opps..bukan...Just Kim Aiza right? .."

 

 

Aiza memandang perlahan tubuh tegap milik kenalan lamanya itu dan ukir senyuman.

"yow~ Choi Coli Seung Hyun! lama aku tak jumpa kau "

Aiza bangun dan jabat tangan perlahan ngan Seung Hyun perlahan.Seung Hyun hanya senyum dengan senyuman sinis yang sentiasa tersingkap di bibir milik penyiasat sulit yang dia kenali dan berkerjasama sepanjang dia berada dibidang kewartawanan itu.Hubungan mereka sememangnya rapat dan Aiza amat percayai pemerhatian teliti milik Seung Hyun apabila mereka bertukar maklumat diantara satu sama lain.

Seung Hyun mempersilakan Aiza duduk dengan penuh gentleman dia sambil Aiza just duduk dan gelak dengan sikap bajet mamat dihadapannya itu.

"Kau ni bajet ah Seung! "

 

"Biar lah..Kau still black coffee macam selalu kan? " Aiza smilling dan nods perlahan. Seung order dekat waiteress sambil mengenyit mata dengan machonya. Habis waiteress itu tersimpul malu bergegas ke dapur.Aiza tergelak tengok perangai SeungHyun.

"You never change.."

 

"Same as you Aiza...sikap kau yang terlampau ingin meneroka itu tetap ada..." Seunghyun senyum sinis sambil memandang Aiza dalam seperti biasa.Aiza hanya senyum walaupun dipandang sebegitu.Dia tahu pandangan mata Seunghyun mampu merogol diri seseorang yang lemah menahannya , malang sekali dia tidak sesekali tergoda dengan godaan dan tenungan milik SeungHyun.

 

Waiteress itu datang sekali membawa minuman Vanila Milkshake milik SeungHyun dan Black Coffee kegemaran Aiza.Waiteress itu tetap menunduk malu dan segera beredar dari situ membuatkan Seung Hyun tergelak kecil.

"perempuan sebegitu senang betul dapat..." Seung gumam sambil senyum sinis.

 

Aiza ketuk perlahan tangan seunghyun di meja dan geleng kepala.

"wei...kau tak boleh permainkan hati perempuan...sakit kan hati mereka...bukn kau tanggung.." Aiza muka serious ketika bercakap.

 

Seunghyun hanya tersenyum. "Semua perempuan aku kena sama selain dari kau Aiza...Kenapa lah kau lain sangat...Kau ni menerujakan ...lain..." Seung memasang Ayat manis mainannya kepada Aiza. Walaupun Aiza menganggap itu mainan biasa , dia tak sedar Seunghyun betul-betul memaksudkan itu dihadapan seorang isteri orang dihadapannya itu.

 

Aiza just gelak dan cuba meniup air kopi dia perlahan sebelum menghirupnya. Belum sempat bibir dia menekap di permukaan cawan itu, dia menekup mulut dia dan menahan rasa loya yang menerja tekak dia.

"ughh..em.." Dia pejam mata dan tenangkan diri perlahan.Dia menolak perlahan kopi itu dari diri dia.Seunghyun mengangkat kening dia perlahan mengesyaki sesuatu.

"Kau okey? "

Aiza hanya terkeluh dan mengangguk perlahan.

"emmm..okey ah ni...aku tak sedap perut ah...semalam teman Youngki melantak sambil  dia melalak. Biasa ah ..Minseok busy kat gwangju untuk photoshoot dia..Aku teman ah youngki...Time Minseok busy ni aku jumpa kau jap...emm..kita tukar air nak? "

 

Seunghyun angkat kening perlahan dan menukar air dia dengan milik Aiza. Aiza mengambil perlahan minum milkshake itu sambil tersenyum kecil.

"Sedap...gumawo..." Aiza gelak kecil. Seunghyun nods perlahan sambil bersilangkaki menghirup perlahan kopi dihadapannya itu.Mata dia hanya memandang Aiza sambil senyum penuh makna . Aiza keluh perlahan selepas minum dan pandang Seunghyun.

 

" So ? Maklumat yang aku minta tentang budak Luhan tu? Seriously seung...dah lama aku tunggu pasal benda ni...Keadaan dah makin teruk kau tahu tak? Si Youngki dah mengandung dua bulan dah sekarang dan Luhan menghilang sampai sekarang..Aish..Minseok pun kata tak tahu mana Luhan sekarang ni..Kau jew sumber yang aku ada sekarang ni.."

 

Seunghyun nods perlahan dan berikan sampul file sederhana besar kepada Aiza.Aiza segera membukanya dan menyelongkar kandungan sampul surat tu.

 

"Luhan or Lu Han ..Berasal dari Beijing China..Seorang gangster besar kat beijing dengan nama gelaran The Dark Prince of Beijing..Dia menghilang dua tahun lepas dari beijing tanpa sebarang nota dan pesanan..Sekarang ni  Dia masih lagi dekat korea... membantu serta bersama Kim Minseok or Mr X   Ketua gangster Korea selatan dalam urusan pentadbiran biasa atas urusan terhutang budi .."SeungHyun mumble sambil hirup perlahan kopi dia.

Aiza hanya gelak besar sambil kesat air mata dia merasa benda tu benda yang yang paling kelakar didalam kehidupan dia yang dia pernah dengar.

"Kau ni giler ker? Hari ni april fool? Minseok tu manusia yang paling baik yang aku pernah jumpa even soft heart dan..hahaha..hahhaa...Luhan tu pondan wei! pondan bukan bodoh giler ke otak kau fikir gitu..? "

 

Seunghyun smirking sambil pandang Aiza.

"Ataupun otak kau terlampau bodoh or leka ngan hidup perfect kau yang bakal jatuh menjunam dalam gaung tu Aiza? Kenapa ? Hah? Sense kau sebagai wartawan dah luntur sebab cinta kau yang terlampau buta kepada Minseok tu? Sampai kau sanggup lepaskan kerja yang kau paling sayang tu demi sebuah kehidupan sempurna bersama suami  lakonan palsu Mr X ? so? Sekarang ni sapa yang bodoh giler tu hah?? "

 

Aiza bangun dan segera rentap kollar SeungHyun dengan muka marahnya.Walaupun kekuatan dia guna tu agak kuat tetapi Seunghyun tidak bergajak langsung dari kerusi dia.

"Kau apa hal ahh??Kenapa pedas sangat ayat kau tuh??"

 

Seunghyun just smirk perlahan.

"Aish..tsk..tsk..tsk...Perempuan mengandung mana boleh marah-marah macam ni...kesian anak kau kang..."

 

Aiza kerutkan kening blur ngan statement yang dilontarkan oleh Seunghyun.

"Wei...apa yang kau merapu ni...mana ada aku pregnant...yang pregnantnya si youngki bukan aku...kau ni otak dah mixed fact ahh..."

 

Seunghyun hanya pegang tangan Aiza dan lepaskan gengaman tangan Aiza dari collar baju dia sambil smirk.Tangan Seunghyun pegang pen dan tulis sesuatu dekat tisu diatas meja makan tu perlahan. Dia bangun perlahan sambil betulkan blazer dia dan senyum sinis.

 

"Kalau kau nak bukti..Semuanya didalam alamat tu...Kau tengok lah watak-watak sebenar disebalik topeng itu...lihat sendiri dengan mata kepala kau seperti dahulu.."

"Ingat juga...Nyawa Kau dan Mr X junior mungkin dalam bahaya dalam berapa detik boleh dikira sahaja bila kau cebur dalam sesuatu yang boleh membongkarkan segalanya tentang suami sempurna kau tu..jangan lupa permainan adat mereka juga... "

Seunghyun hanya tersenyum sinis sebelum blah dari situ meninggalkan Aiza yang terpaku memandang Seunghyun berlalu dan memandang kembali alamat yang tercatat pada tisu tu sambil keluh kecil.

'kenapa semua ni mendebarkan aku...'

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                   EsperanzaZawa || Ask.FM


 

Anyeong you

 

Pertama sekali maaflah Ai tak tepati janji nak update lepas SPM. Ai memang busy dan hadapi banyak perkara sukar dalam kehidupan Ai sendiri as manusia biasa.

Sebenarnya Ai baca korang semua punya komen dan ada yang tak sabar2 tentang chapter first dan update semua tu . Ai rasa sangat serba salah tetapi maaflah saat tu sebenarnya time Ai nak update story ni dulu , tukang renovate Jiran sebelah Ai tersilap potong wayar rumah Ai dan menyebabkan berapa peralatan elektronik meletup dan berasap termasuk 3 tv plasma rumah Ai , air cond terbakar di bilik utama serta peti ais dan mesin basuh dan yang paling penting sekali LAPTOP Ai yang Ai guna untuk update cerita fanfic semua tu meletup sekali dan berasap batery dia.Semua nya berjaya diselesaikan selepas kami ugut tukang renovate yang potong wayar tanpa izin tu untuk baiki semua tu namun~~ laptop kena repair hampir sebulan lebih. Sesungguhnya Ai sangat frust time tu.but sekarang dah okey dah ><

 

So How this Chapter ? Okey ><

Tell me your feeling~~~~

 

 

Please :

READ ♦ SUBSCRIBE ♦ COMMENT ♦ UPVOTE

With Love , Kiss and Hug ,

- Ai / EsperanzaZawa -

Minah Kitten Siam Baozi

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
miahnae...Ai akan update naik cuti nanti...

Comments

You must be logged in to comment
merpatisweet
#1
Chapter 7: Saya reader yg baru dan saya sangat minat ff yg d'garap oleh authornim.. Hope dpt smbung cerita nie lg.... Betol2 berharap (sambil buat baozi)
aquariusxpisces
#2
Chapter 7: walaupun agak byun tapi so far ff ni best xD fighting authornim!!
capati #3
Chapter 6: author nim bila nk smbung
palliwa x sabaq dh ni nk tau what happen next
Nabieyhah #4
Chapter 6: Updatee pliase
ffzreen
#5
Chapter 6: Palli update ><
aisyashuhada
#6
Chapter 6: UPDATE CEPAT!
LHBusanBoy #7
Glad u.u finally found yr story yg x rated xDDD
rashidahrazid #8
Chapter 6: Palli update
khaleedapark61 #9
Chapter 6: Palli update
kiminni #10
Chapter 6: ai...ai..ai..napa setiap citer awk..mesti bwk dy ad nama kita..malu kita...tp kita suka...ai sambungan lg..best la..tp xiumin jahat...benci umin..tp sayang umin jugak..love u aii