Chapter 1

Unexpected

"The Begining of our problem "

#########################

 

Setahun selepas itu...

 

Aiza mengemas ruang tamu dengan senyuman menghiasi bibirnya itu.Dia memandang jari manisnya di tangan belah kanan dan tersenyum lagi memandang cincin perkahwinannya menghiasi tangannya itu.Ulang tahun perkahwinan mereka yang pertama akan menjelang lagi sebulan dan Aiza amat teruja untuk menyambut ulang tahun perkahwinan mereka itu.Semenjak mereka berkahwin atas dorongan Minseok , Aiza bersara awal dalam bidang kewartawanan untuk menjadi suri rumah sepenuh masa manakala Minseok pula berkerja untuk menyara kehidupan. Kehidupan mereka aman dan bahagia walaupun kehidupan agak bersederhana.Hasil kerja dan duit simpanan Minseok , mereka dapat tinggal disebuah rumah banglo yang luas selepas mereka berkahwin.

 

Tok!!Tok!!

Aiza memandang pintu rumahnya dengan kerutan dikeningnya.

"Aish..potong stim betul.." Aiza mengumam perlahan.

"Ya~~Kejap~~"

Aiza meletakkan bantal-bantal seperti susunannya yang asal dan melangkah membuka pintu dengan senyuman manisnya.

 

"Unnie~~"Youngki memandang wajah Aiza dengan deraian air mata.Dia memeluk erat Aiza sambil terus menangis.Aiza yang mampu mengelipkan mata terkejut dengan perbuatan spontan Youngki itu.

 

************

Aiza melangkah perlahan dan duduk disebelah Youngki yang termenung diatas sofa itu.

"Nah..minum dulu.." Aiza menutur lembut kepada gadis berusia 18 tahun itu.Tangannya meletakkan segelas air kosong dihadapan Youngki.Youngki mengangguk dan meminum air itu sehingga habis.Aiza memandang wajah Youngki dengan penuh prihatin.

Dia kenal Youngki , si gadis berpewatakan ceria dan agak boyish  saat dia berpindah ke rumah baru mereka selepas berkahwin.Youngki pelajar sekolah menengah yang duduk seorang diri di rumah sebelahnya kerana ibubapanya tinggal di London dan dia masih belajar di sekolah berdekatan sini.Aiza telah menganggap Youngki seperti adiknya sendiri.Dia merasa risau melihat keadaan youngki yang seolah-olah trauma itu.

"Youngki-ah..kenapa ni.."Aiza memegang bahu Youngki perlahan.Youngki menoleh kepada Aiza dan memeluknya.Air mata mengalir dari mata Youngki tidak henti membuatkan Aiza merasa tidak sedap hati.Tangan Aiza perlahan menepuk belakang badan Youngki untuk menenangkan gadis itu.

"Lu..Luhan..unnie.."Youngki menangis teresak-esak.Tangannya menekup mulutnya agar esakan itu dapat berhenti.Aiza mengerut kening mendengar nama Luhan meyapa gegendang telinganya.

"Kenapa dengan Luhan?" 

Luhan adalah buddy kepada Youngki .Seorang pelajar cina yang transfer ke sekolah Youngki dan berkawan dengan Youngki.Dia seorang lelaki yang berwajah perempuan dan lembut percakapannya apabila bercakap dengan orang serta dirinya sendiri dan apabila Aiza melihat Youngki selalu bersama Luhan dan Luhan tidak bersama lelaki-lelaki  , ada satu benda yang terdetik didalam hatinya . Budak lelaki itu pondan.Yup..itu kesimpulan yang dirinya buat.

"Unnie..Luhan ..dia..rogol..Youngki malam tadi.."Youngki mengumam sambil memandang wajah Aiza seolah-olah memerlukan perlindungan dan pedamping .Gadis dihadapannya itu seolah-olah hilang harapan dan Aiza sedang mengalami kebuntuan yang jitu di benak pemikirannya.

"What??Seriously??Luhan rogol kau??" Aiza membuat muka tidak percaya kepada gadis perwatakan boyish itu.

Youngki mengangguk sambil terus menangs disebelah Aiza.

"Seriously Youngki..Luhan rogol kau ke atau kau yang rogol Luhan?"Aiza memandang wajah Youngki dengan sekali lagi rupa tidak langsung mempercayai fakta yang baru didengari itu.

"Unnie~~"Youngki merengek sambil menangis.

"Yela..Okey..okey..Apa yang terjadi ni...Kenapa Luhan rogol kau..?Mana Luhan sekarang ni? "Aiza bercakap dengan nada cemasnya kepada Youngki.

"Luhan dia hilang dari pagi tadi..time Youngki sedar....Unnie.."Youngki bercakap sambil menahan sebak didadanya.

"Cerita itu berlaku malam tadi...waktu Youngki tengah baca komik...dan dia..dia datang.." Youngki merenung wajah Aiza dan mengimbas kembali kenangan hitam yang meragut kehormatannya malam itu di rumahnya.Mindanya ligat memutarkan slot demi slot sehingga tercetusnya kejadian itu......

 

 

 

                                                                                                                                                                                                     EsperanzaZawa || Ask.FM


 

Anyeong you !!!

Omo Luhan  !!!?

Seriously...??!

Kenapa buat macam tu??

 

 

-Ai / EsperanzaZawa -

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
miahnae...Ai akan update naik cuti nanti...

Comments

You must be logged in to comment
merpatisweet
#1
Chapter 7: Saya reader yg baru dan saya sangat minat ff yg d'garap oleh authornim.. Hope dpt smbung cerita nie lg.... Betol2 berharap (sambil buat baozi)
aquariusxpisces
#2
Chapter 7: walaupun agak byun tapi so far ff ni best xD fighting authornim!!
capati #3
Chapter 6: author nim bila nk smbung
palliwa x sabaq dh ni nk tau what happen next
Nabieyhah #4
Chapter 6: Updatee pliase
ffzreen
#5
Chapter 6: Palli update ><
aisyashuhada
#6
Chapter 6: UPDATE CEPAT!
LHBusanBoy #7
Glad u.u finally found yr story yg x rated xDDD
rashidahrazid #8
Chapter 6: Palli update
khaleedapark61 #9
Chapter 6: Palli update
kiminni #10
Chapter 6: ai...ai..ai..napa setiap citer awk..mesti bwk dy ad nama kita..malu kita...tp kita suka...ai sambungan lg..best la..tp xiumin jahat...benci umin..tp sayang umin jugak..love u aii