My Life ~

I'm In Love For The First Time

"Mama... !" Seorang kanak-kanak perempuan bertoncang dua berlari anak ke arah Ryan.Ryan mengerutkan dahinya dan dan pergi mendapatkan budak tersebut.

"Ada apa sayang?" Ryan bertanya lembut kepada kanak-kanak tersebut sambil tersenyum.Tanggannya membelai lembut rambut kanak-kanak itu.Kanak-kanak perempuan itu tersenyum.

"Papa tak mau bangun. Miyu dah kejut.. papa tidur agy" Pelat sahaja kanak-kanak tersebut bersuara.Ryan tersenyum dan mencium pipi kanak-kanak perempuan itu.

"Miyu pergi main.Nanti mama datang" ujar Ryan mengarahkan kanak-kanak yang bernama Miyu tersebut.Miyu hanya menurut.Ryan berjalan ke biliknya dan masuk ke dalam.Kelihatan seseorang sedang berkelubung di dalam selimut.Ryan berjalan mendekati katil tersebut.

"Ireona ! Ireona" Ryan menepuk lembut badan lelaki ang berada di dalam selimut tersebut.

"Errrmmm" Lelaki tersebut masih tidak bangun.

"Sayang~ baik awak bangun" Ryan menggoncangkan badan lelaki tersebut.Dia mencebikkan bibirnya.

"Tak nak.. nak .....sayang" lelaki tersebut menarik tangan Ryan masuk ke dalam selimut.

"Ehhhh... bwoya" Ryan menarik semula tangannya. Lelaki tersebut bangun dan memperlihatkan dirinya kepada Ryan.Saat tu jugak Ryan rasa macam nak menjerit bagi runtuh gunung ais.

"OH SEHUN??" Ryan menjerit kuat.

 

 


 

" Oh Sehun " Ryan menjerit dan automatik dia bangun dari tidurnya yang macam sleeping beauty.Mata dia dah membuntang mengalahkan mata D.O Exo.

"Gila.... apa yang aku mimpi ni? Sehun? Miyu? Aku? Satu rumah? Sape Miyu? Ohhmaigad..Apa semua ni." Ryan merepek sendiri.Matanya dikerlipkan berkali-kali.Pipinya dicubit.Nasib mimpi je.Kalau betul macam mana lah rasanya.

Ryan mengeluh panjang.Dadanya digosok.Dia pusing ke arah jam loceng yang berada di meja kiri sebelah katilnya. 6.30 . Masih awal lagi untuk ke sekolah.Kalau pergi pun maybe ada junior je kot.

Ryan bangun dan menuju ke balkoni rumahnya.Pintu slide dibuka dan dia berdiri menghadap ke bilik Sehun.Senyumannya terukir.Dia menongkat dagunya.Tiba-tiba langsir bilik Sehun dibuka.Ryan terkejut beruk dan dengan pantasnya di berdiri dan pandang ke arah lain.Perlahan-lahan Ryan memandang semula ke arah bilik Sehun.Kelihatan seorang perempuan yang berumur sama dengan mama Ryan sedang mengejutkan Sehun dari tidur.Ryan pasti itu ialah mama Oh Sehun.Ryan mencebikkan bibirnya.

 

"Ceh..Sehun manja. Nak bangun pun kena mama yang kejutkan.Eiii..hahaha" Ryan menggelengkan kepalanya.Matanya disepetkan.Sedang asyik dia uaha si Sehun, handphonenya berbunyi tanda ada sms yang masuk.Ryan mengerutkan dahinya.Pantas dia masuk ke dalam bilik untuk melihat pengirim 'misteri' sms tersebut.Ryan tersenyum memandang nama pengirim yang muncul di screen handphone-nya.

 

From : Ji Eun

To : Ryan

Woii Bangun Woii !! Kau tak tak sekarang ni aku tengah jadi PA kau.Belambak hadiah kau tau tak! Datang cepat or aku buang semua hadiah ni! =P

p/s : I'm Jealous of you !! Ngee~ :D

 

Jari jemari Ryan menari-nari di atas I-Phone5s Pink kesayangannya.Kepalanya di gelengkan berkali-kali.

 

From : Ryan

To : Ji Eun

Aku dah bangun la woii!! Ingat aku ni hape hah.. Hadiah? For what? Ohh.. My Birthday.Hahaha... sekali sekala je kau jadi PA aku.Boleh asah bakat kau.Mwahahaha.... Buat apa nak jealous? Bukannya apa-apa pun :P

 

Ryan tersenyum sendiri.Dia mencapai tuala dan masuk ke dalam bilik air untuk memulakan sesi hari itu.Apa lagi, mandi lah.Selepas 20 minit, Ryan keluar dari bilik air dalam keadaan yang bertuala di badan dan kepalanya.Dia memandang ke hadapan cermin.Dia tersenyum sendiri.Handphone diambil dan dia ketawa kecil. Tak de sms masuk? Merajuk la tu.Hahaha.. Memang jiwa sensitif. Ryan mencapai uniform sekolahnya yang digantung di dalam almari baju.Dia pandang ke arah langsir balkoni biliknya.Ternganga luas.Baru dia teringat yang Sehun duduk depan bilik dia.Ryan berjalan terjengket-jengket ke arah langsir balkoni dan dengan gerakan sepantas kilat, langsir balkoni ditutup rapat.Bilik yang tadinya cerah terus jadi gelap.Ryan membuka lampu bilik.Baru terang!

Baju uniform disarungkan ke badan lansing Ryan.Ryan tersenyum memandang dirinya yang cantik -_- di cermin.Tualan yang ada atas kepala Ryan ditanggalkan dan dia mencapai pengering rambut di atas meja soleknya. Pengering rambut tu gunanya untuk keringkan rambut Ryan.Selepas 5 minit mensaloon-kan rambut, Ryan mencapai getah rambut yang berbentuk Ribbon.Rambutnya diikat toncang ekor kuda.

 

"Baru kemas.Huhuhu.This is My Life, Byun Yoo Ryan's life" Ryan tersenyum bangga dan meniup rambut di dahinya.Dia ketawa kecil. Ryan mencapai beg galas dan tiga buah buku tebal di atas meja.Suis lampu bilik ditutup dan Ryan berjalan turun ke bawah untuk bersarapan. 

 

 


 

Ryan berjalan turun ke bawah dengan sopannya mangalahkan perempuan Korea Terakhir abad ini.Matanya cuma tertumpu di kerusi meja makan. Abang duduk dengan lelaki mana pulak tu? Tetiba je ada dalam rumah ni? Kawan dia ke? Tapi..... macam kenal je lelaki tu. Sape eah.. Ryan berjalan mendekati meja makan dengan pandangan yang mencurigakan.Matanya disepetkan.

 

"Morning abang~" Ryan berjalan mendekati Baekhyun dan duduk di sebelahnya.Baekhyun yang sedang makan segera memusingkan kepala memandang adiknya.Bibirnya mengukir senyum.

"Morning.. Ryan" Baekhyun mengumam sambil menggigit roti di tangannya.Ryan tersenyum dan memandang ke arah lelaki asing yang berada di hadapannya sekarang.Ryan terkejut nak mampos bila dia tengok muka lelaki tu.

"Adakah aku bermimpi sama macam tadi lagi? Sehun dalam rumah aku? Latar tempat sama cuma tak de budak Miyu tu je.Kalau ada, maybe mimpi aku jadi realiti" Ryan mengumam perlahan.Matanya dipandang ke bawah.Dia melu nak pandang Sehun bila teringat pasal kejadian semalam dan mimpi tu. Sehun hanya membuat muka poker.

"Kenapa Ryan?" Baekhyun yang prihatin segera bertanya ke arah Ryan yang nampak macam tak selesa semacam je.Baekhyun tersenyum jahat.

"Mesti adik nak tahu kenapa Sehun ada at sini kan? Haa... dia rindu adik sebenarnya.Tu la dia sanggup bangun awal macam ni dan datang sarapan dengan kita." lancar je ayat tu keluar dari mulut manis Baekhyun.Ryan yang sedang minum air tersedak, terbatuk-batuk dibuatnya.Sehun pulak yang tengah makan roti tu tercekik.Dia meraba-raba air di atas meja.Pantas jus oren diteguk sampai tinggal separuh.Baekhyun hanya tersenyum jahat dalam hati.

"Abang! apa ni" Ryan mencubit lengan Baekhyun.Baekhyun mengaduh kesakitan tapi Ryan buat tak endah je.Jari ketammnya masih melekat at tangan Baekhyun yang putih suci.

"Ouch..sakit..sakit lah! okay..okay, abang minta maaf.Huh! nak melawak pun tak boleh! actually Sehun datang sini sebab dia kena pergi sekolah sekali kita. Puan and Papa Oh ada urusan so tak ada sesape la nak hantar si Sehun ni. Sekolah kan jauh... so dia tumpang kita lah .. papa and mama ikut Mama dan papa Sehun. Diorang ada kerja sekali" Baekhyun menjawap lancar.Ryan mencebikkan bibirnya.

"Elehh... manja.Ryan naik basikal pergi sekolah biasa je" Ryan mengumam perlahan tetapi cukup untuk didengari oleh Sehun si telinga Lintah ke Kuali, entah author-nim tak tahu dah simpulan bahasa tu.Sehun memandang Ryan dengan pandangan bengang.Mulutnya mengukir senyum sinis.

"Hmm.... naik basikal nanti kulit gelap. Tak ada orang nak. Sebab tu la tak berpunya sampai sekarang" Sehun memerli Ryan.Ryan menggigit bibir bawahnya selepas dengar apa yang Sehun cakap.Dia tahu frasa tu ditujukan khas untuk dia.Mukanya dinaikkan memandang ke arah Sehun. Tetiba pulak rasa menyampah at mamat Sehun ni. Ishh :(

"Sekurang-kurangnya ada adab. Lelaki penakut pun bukannya ada perempuan yang nak pun even kulit putih macam susu" Ryan memerli Sehun kembali.Sehun memandang tepat ke anak mata Ryan.Ryan terkejut tapi dia tak boleh alihkan pandangannya.Terasa macam Sehun ni magnet yang menarik matanya. Ke-kenapa dengan aku ni? Mata hoi... kau kenapa hah? Jem ke? Omg... aura Sehun terlalu kuat.Ahhhh aku takut pandang dia ! Ryan menelan air liurnya yang rasa macam telan kertas pasir.sehun memandang Ryan tajam.Lagi tajam dari pisau lipat,parang,sabit, dan segala benda yang tajam lah!

 

"Wow~ Wow~ Wow~ stop gaduh.. tak baik gaduh depan makanan.Makan cepat.Kita dah nak pergi ni" Baekhyun meleraikan pergaduhan secara seludup antara Sehun dan Ryan.Ryan mengeluh lega dan sambung makan sarapannya.Wajahnya hanya ditunduk.Takut nak pandang muka putih sehun yang dah bertukar merah.

 

 


 

"Ahhhh rantai basikal putus.Erghh" Ryan menghentak kakinya.Mulutnya dimuncungkan.Dia mengeluh perlahan.

"Waeyo?" Baekhyun yang entah dari mana tetiba je muncul sebelah Ryan.Muka Ryan yang masam berubah lagi jadi masam.

"Ni.... rantai basikal putus.Dah la orang nak cepat hari ni. Alaaa~" Ryan mengeluh lagi.Baekhyun tersenyum dan dah keluar tanduk di kepalanya.

"Hurmm.. susah apa. Kereta kan ada. Tumpang abang je lah" Baekhyun manaikkan keningnya berkali-kali.Ryan memandang ke arah muka Baekhyun yang handsome.

"Muat ke~" Ryan bertanya lagi.Baekhyun hanya membuat muka -_-'

"Gila ke tak muat. Adik, Sehun, abang and ahjushi Park je kot! Adik ni buat lawak ke apa?" Baekhyun memandang Ryan dengan pelik.Ryan hanya tersengih menampakkan lesung pipitnya yang membuatkan wajahnya kiut-miut xD

"Jom~" Baekhyun menarik tangan adikknya dan berlari ke kereta.Ryan hanya menurut.

 

*******************

 

"Adik duduk depan je lah.." Ryan membuka pintu depan kereta lalu masuk dan terus duduk di kerusi penumpang.Sempat lagi jeling si Sehun yang duduk di belakang.Ryan mencebikkan bibirnya.Sehun yang menyedari dirinya dipandang seseorang segera menoleh ke arah Ryan. Keningnya diangkat sebelah. Apa masalah minah ni? pandang aku semacam je ! Nasib ni kereta kau.Kalau kereta aku, dah lama aku baling kau keluar dari tingkap. Tenang hidup aku! Sehun tidak mengendahkan Ryan dan kembali membaca buku di tangannya. Ryan hanya mencebikkna bibirnya. Ryan melemparkan pandangannya ke luar tingkap. Sehun ni memang suka membaca ea.... Ohhh good boy~ Ryan tersenyum sendiri.

Tiba-tiba Ryan ternampak sebuah lori ais-krim. Muka Ryan yang manis bertukar lagi jadi makin manis macam cotton candy.

 

"STOP!!" Ryan menjerit keriangan.Dah gaya macam nak melompat je at seat depan tu.Ahjushi Park yang sedang memandu terus menekan brek selepas dengar Ryan menjerit.Nasib orang tua tu tak ada lemah jantung.Kalau tak dah Innalillah la jawapnya.

"Kenapa cik Ryan?" ahjushi Park bertanya kepada Ryan.Ryan hanya tersengih.

"Ryan...nak ais-krim tu.hehe.." Ryan memanjakan suaranya semanja yang boleh.Baekhyun yang dari tadi senyap terus mengetuk kepala Ryan.

"Yah! boleh tak jangan jerit macam tu! nasib jantung abang tak berhenti! dah la suara nyaring mengalahkan puntianak harum sundal malam.Kau ni puntianak busuk sundal malam kau tahu tak! Ish.." Baekhyun membebel sendirian.Sehun hanya ketawa kecil.Ryan mencebikkan bibirnya.

"Maaflah.. Ryan nak sangat makan ais-krim.Lama tak makan" Ryan menundukkan wajahnya.Baekhyun mula berasa bersalah.Dia mengeluh perlahan.

"Okay..okay. pergi lah beli.Tapi cepat sikit!" Baekhyun memberikan izin kepada Ryan. Automatik muka Ryan yang masam berubah menjadi manis.Senyumannya melebar.

"Thanks" ujar Ryan sepatah dan dia pantas keluar dari kereta.Baekhyun, Sehun dan ahjushi Park hanya menggelengkan kepala melihat Ryan.

Selepas 5 minit, Ryan masuk sambil membawa ais-krim yang ada di dalam mangkuk.Ais-krim tersebut dimakan dengan gembira.Baekhyun dan Sehun hanya menelan air liur melihat Ryan makan ais-krim.

"Lets Go!!" Ryan menjerit.Ahjushi Park tersenyum dan menyambung pemanduannya ke SM High School.

 

Ais-krim yang dibeli dah habis dimakan oleh Ryan, si hantu ais-krim.Bukannya nak kongsi dengan Baekhyun atau Sehun pun! makan sorang je.Gemuk lah jawapnya budak tu~

Ryan mengeluh bosan.Matanya dah kuyup. Mana tak kuyupnya, dah la tidur lambat semalam. Lambatnya nak sampai sekolah.nak dekat 20 minit dah.Sebab tu aku lagi suka naik basikal.Boleh lalu jalan short-cut belakang.Kalau lalu dengan kereta ni memang tak muat la jawapnya.Haishh...Nasib~ nasib~ Ryan mengeluh perlahan.Badannya disandarkan ke seat.Bukunya diletakkan di depannya.Matanya hanya mengikut arah kedai-kedai yang mereka lintasi.Tiba-tiba Ryan ternampak satu kedai ni.Dia terus duduk dengan tegak.

 

"Berhenti!!" Ryan menjerit.Kali ni lagi nyaring dari yang tadi. Excited terlebih kata ko! Baekhyun, Sehun dan Ahjushi Park memandang ke arah Ryan.Ryan terkebil-kebil memandang ke arah mereka bertiga.

"Apa..lagi?" Baekhyun menahan marah.

"Kau kenapa huh?" Sehun pulak dan mengepal penumpuk.Ryan menggigit bibir bawahnya.

"Tu..tu kedai 'BoBaTea'.. Ryan nak beli bubble tea.Lama gila tak minum" Ryan menjawap perlahan.Sehun yang sedang marah itu terus tak jadi marah.Baekhyun dan Sehun berpandangan antara satu sama lain. Mereka tersenyum.

"Pergi lah" Ahjushi Park mamberikan kebenaranb kepada Ryan.Ryan tersenyum manis.

"Korang nak tak? Ryan belanja" Ryan memusingkan badannya menghadap Sehun dan Baekhyun.

"Abang nak! perisa Taro tau" Baekhyun tersenyum ke arah Ryan.Ryan mengangguk dan kembali memandang Sehun.

"Sehun... awak nak ke tak?" Ryan bertanya ke Sehun.Sehun memandang Ryan.Bibir bawahnya diketap.

"errr..ak-aku..aku"

"Nak ke tak!" Ryan bertanya lagi.

"Hurmm..aku nak perisa chocolate" Sehun menjawap perlahan.Ryan tersenyum mengejek.

"Okay..tunggu tau!" Ryan berlari menuju ke kedai Bubble Tea.

 

10 minit kemudian, Ryan kembali sambil membawa Bubble Tea perisa strawberry, chocolate dan taro.Ryan memusingkan badannya menghadap ke belakang.

"Nah.... awak punya.Chocolate kan?" Ryan menghulurkan bubble tea berperisa chocolate kepada Sehun.Sehun menyambut huluran Ryan dan kepalanya dianggukkan sedikit.Jari mereka tersentuh.Ryan cepat-cepat melarikan tangannya.Sehun sedikit terkejut dan mengalihkan pandangannya dari memandang Ryan.

"Udah-udah..Tok sah duk buat drama korea ler kat sini" Baekhyun memerli Ryan dan Sehun. Pantas Baekhyun mengambil bubble tea dari tangan Ryan.Ryan terkejut dan menampar tanagn abangnya.Baekhyun hanya mencebikkan bibirnya.

Pemanduan ke SM High School diteruskan dengan lancar selepas dua kali diganggu oleh Ryan. Masing-masing melayang perasaan sendiri.

 

 


 

"Sodap hidup kau ye!" Ji Eun membebel apabila dia nampak Ryan masuk ke dalam kelas.Ryan hanya tersengih. sambil menyedut bubble tea nya.

"Wahahah..meme arh" Ryan menjawap selamba.Ji Eun mencebikkan bibirnya.Ji Eun mengambil segala macam bentuk hadiah dan menghempapkannya ke atas kepala Ryan.

"Wow~ Wow~ kau kenapa hah ?!?!" Ryan menjegilkan matanya memandang Ji Eun.

"Hadiah kau~ ambik lah.Tak larat dah aku nak usung ke hulu ke hilir. Huh!" Ji Eun mencebikkan bibirnya.Tangannya dilipat dan mukanya dipalingkan ke arah lain.Ryan tergelak kecik. Merajuk lagi la tu~ wuhuhuhu... 

"Aku minta maaf lah.Gurau je.Sensitif laa kau ni" Ryan mencebikkan bibirnya.Ji Eun menjeling manja ke Ryan.Mulutnya mengukir senyum.

"Hehehe..aku tau. aku pun gurau je.Wahahah... ahh lupa! aku ada hadiah untuk kau.Hehehe..hope kau suka" Ji Eun menyeluk poketnya dan mengeluarkan seutas rantai perak berbentu love.Ryan tersenyum dan mengambil rantai itu dari Ji Eun.

"Thanks... hehe...By the way, kenapa tertulis 'RS' at depan?" Ryan bertanya kepada Ji Eun.Ji Eun hanya tersengih penuh makna.

"Bukak dulu..baru kau tahu!" Ji Eun menjawap teruja.Ryan hanya menurut dan membuka rantai tersebut.Alangkah terkejutnya dia tengok gambar dia dengan Sehun dalam simbol Love tu.

"Happy Birthday! Wuuu" Ji Eun membuat random dance sambil menepuk-nepuk tangannya.

"Woii.. pebenda kau bagi aku ni?" Ryan menjerit kecil ke arh Ji Eun.Ji Eun berheti dari menari dan dia duduk di sebelah Ryan.

"Rantai la... tak kan kau dah jadi pabo sampai tak kenal rantai kot.huhuhu" Ji Eun menjawap perlahan.

"Aku tahu la bengap! tapi macam mana kau dapat gambar Sehun ni?" Ryan bertanya kepada Ji Eun.

"Lek lu..lek lu.. jangan jealous! aku stalk Fb dia and aku ambik la gambar tu.Hehehe..tapi tak ada maksud apa-apa eak.Aku just nak bagi hadiah tu at kau je ye!" Ji Eun menjawap dengan semangatnya.Ryan hanya memandang dengan muka -_-'

"Tak de keje aku nak jealous la!" Ryan menjeling Ji Eun.Ji Eun hanya mencebikkan bibirnya.

"By the way, datang dengan Sehun nampak.Makin sweet la korang ni..Wuu" Ji Eun ketawa terkekek-kekek. Ryan hanya membuat muka gaya nak muntah hijau.

"Banyak ahh..Dia tumpang je kot!" Ryan menjawap sepatah.Tangannya mengemas buku-buku di atas meja.

"Tapi kan...aku ada nampak gambar Sehun dengan sorang perempuan ni.Nampak mesra gila.Girlfriend dia ke?" Ji Eun bertanya kepada Ryan.Ryan berhenti mengemas mejanya dan memandang muka Ji Eun.

"Molla!" Ryan menjawap sepatah dan menyambung tugasnya yang tergendala.

"Tapi k--" Ji Eun tidak dapat menghabiskan kata-katanya kerana Cikgu Kyu, guru Inggeris mereka sudah masuk ke kelas.

 

Bangun~ Annyeonghaseyo cikgu!

Ketua kelas mengarahkan semua murid menunduk hormat kepada cikgu Kyu.Bermulalah sesi pembelajaran hari itu.

Ryan mengelamun mengenangkan kata-kata Ji Eun tadi.Pasal Sehun dengan seorang perempuan.Dia pun ada nampak jugak gambar tu tapi perempuan tu tak pasti la pulak.Maybe adik Sehun ke.Tak pun kakak dia.Tapi.... tak mungkin lah.Perempuan tu nampak macam sama umur je dengan dia.Girlfriend dia ke? Hurmm... Sehun~ sehun~ misteinya hidup kau ni ye. Ryan sibuk mengelamunkan Sehun tanpa sedar yang Cikgu Kyu berada di depannya.

 

"Byun Yoo Ryan!" Cikgu Kyu memanggil Ryan.Ryan masih mengelamun dan memandang ke arah Sehun.

"Ryan..psstt.. Ryan hoii! pssstt" Ji Eun memanggil Ryan yang sedang mengelamun.Tapi hampa.Tak jadi apa-apa jugak.

"BYUN YOO RYAN !!" Cikgu Kyu menjerit memanggil nama Ryan.

"Ye Sehun!" automatik Ryan berdiri tegak.Dia pendang ke muka cikgu Kyu. Omg~ apa pasal nama Sehun yang keluar pulak ni? Pabo Ryan! Ryan tersengih dan menggarukan kepalanya yang tak gatal.Ji Eun menepuk dahinya.

"Sehun?" Cikgu Kyu mengangkat sebelah keningnya.Ryan pantas menggelengkap kepalanya laju.

"Maksud saya..cikgu Kyu.Ada apa cikgu?" Ryan menjawap sopan.

"Hmmm... mana buku latihan kamu? saya nak kutip ni.Keluarkan cepat!" cikgu Kyu menghulurkan tangannya ke hadapan Ryan.Ryan mengangkat sebelah keningnya.

"Errr..haha..jap ye cikgu" Ryan menunduk dan mencari buku Englishnya.Dia mengerutkan dahinya. Tangannya meraba-raba laci di bawak meja. Aduh~ mana pulak buku English ni.. pagi tadi ada dengan aku je.Mana pulak buku ni lari? Mati aku ..aduhh..uwaaa T_T Ryan berdiri tegak sambil memandang ke arah cikgu Kyu.

"Errr...maafkan saya cikgu.Saya tak bawa buku English." Ryan menundukkan kepalanya.Dia bermain-main dengan jarinya.Bibirnya digigit.

"Tak bawa ! Saya dah bagi masa seminggu untuk awak siapkan kerja tu ! Tak siap lagi ke?" Cikgu Kyu berkata tegas ke Ryan.Habis merecik sir liur.Pengoto' ! Ishh.. cikgu ni.Agak-agak ahh nak jerit pun. Habis tempias air liur tu.Kalau bau strawberry tak pe la jugak.Kan aku dah cakap yang aku tak bawak, bukannya tak siap.Sound trouble ke hapa cikgu Kyuhyun ni? 

"Si-siap cikgu. Cuma saya tak bawa je" tergagap-gagap Ryan menjawap.

"Dah... Jangan nak Tipu! Kamu ni dah la berangan waktu saya mengajar ! Pergi duduk di luar kelas sekarang!!" Cikgu Kyu menjerit ke arah Ryan.Ryan mengangkat wajahnya memandang muka cikgu Kyu yang macam singa nak baham orang.Dia meneguk air liurnya.

"T-tapi cikgu..." ujar Ryan perlahan.

"Tak ada tapi-tapi. Keluar atau saya hukum awak cuci tandas selama seminggu!" Cikgu Kyu memberi amaran kepada Ryan.Ryan mengeluh dan menurut sahaja.Tak nak dia nanti kena cuci tandas! sebulan kena tahan malu.Uihhh..seram nih!

 

Ryan berjalan ke luar kelas dengan perasaan yang hampa.Dia hanya memandang lantai kelas.Lambat-lambat dia jalan keluar kelas.Tiba-tiba.......

 

"Stop!" Kedengaran suara seorang lelaki bergema.Ryan kenal suara tu.Suara Baekhyun! Pantas Ryan pendang ke arah pintu kelas.memang Baekhyun! Nafas Baekhyun turun naik.automatik semangat Ryan datang balik.Dia tersenyum dan menghampiri Baekhyun.

"Adik ni..cuai la.Nah buku! " Baekhyun menyerahkan buku tersebut ke tangan Ryan.Ryan menyambut dengan senyuman.

"Thanks abang.. mana abang dapat buku ni?" Ryan membisikkan sesuatu di telinga abangnya.

"Waktu abang keluar kereta, abang tengok ada buku at seat depan.Abang pun ambik and tengok ada nama adik. So, abang hantar la at kelas adik.Nasib sempat.Fuhh~" Baekhyun mengawal suaranya.Ryan tersenyum dan mengangguk laju.

"Thanks..sayang abang" Ryan memeluk Baekhyun dan berlari semula ke cikgu Kyu.Baekhyun tersenyum dan berlari ke kelasnya semula.

 

"Nah cikgu.... saya dah cakap kan yang saya tertinggal buku je" ujar Ryan sambil menghulurkan buku latihan English kepadaa cikgu Kyu.Cikgu Kyu mengambil buku tersebut dan meneliti isi di dalamnya.Dia memandang Ryan dan mengangguk kecil.

"Baiklah..maafkan cikgu.Kamu bolejh duduk" Cikgu Kyu mengarahkan Ryan duduk.Ryan hanya menurut. Malu la tu.. hihihi..padan muka :P Ryan mengata Cikgu Kyu di dalam hatinya.Bibirnya mengukir senyum kemenangan.

"Woii... kau ni!" Ji Eun mencubit lengan Ryan.

"Aduh! sakit lah weiii" Ryan menggosok lengannya yang menjadi mangsa cubitan Ji Eun.Bibirnya dimuncungkan.

"Tau pun! haishh.. kau berangan Sehun eah?" Ji Eun tersengih ke arah Ryan.

"Mana ada~" Ryan menjawap acuh tak acuh.Ji Eun mencebikkan bibirnya.

"Eleh...aku tahu.Mwahahah" Ji Eun ketawa perlahan.Ryan hanya buat tak endah je.

 

"YOON JI EUN! DIAM!" suara Cikgu Kyu yang sedap macam suara Kyuhyun Super Junior bergema lagi di dalam kelas itu. Automatik semua mata pandang ke arah Ji Eun.Ji Eun  dah cuak.Ryan masih menulis notanya dengan selamba.

 

"Err...Mi-mianhamnida!!" Ji Eun menunduk hormat dan sambung menulis notanya.Suasana dalam kelas waktu ni senyap,sunyi sepi je.

 

 

 


 

"Okay.....  sikat, tuala, berus gigi, ubat gigi, semua dah settle.Yeah..akhirnya boleh balik!" Ryan berlari anak ke lif.Tangannya dah penuh dengan beg plaktik yang bermacam bentuk dan warna. Balik sekolah tadi dia terus ke Shopping mall.Barang-barang keprluan Ryan dah habis so terpaksalah gagahkan diri jugak bershopping even kerja sekolah tinggi melangit.

Lagu 'XoXo' bergema.Ryan sedaya upaya menceluk poketnya untuk mengambil handphone-nya.Dengan tangan penuh denga plastic bag, memang susah lah.

 

"Aishh.. chincca!" Ryan mengeluh perlahan. Akhirnya dapat jugak ambik phone tu.Dia menjawap panggilan tersebut.

 

Ryan at mana ni? - Baekhyun

Kejap..nak balik dah.Tunggu ye - Ryan

Ppaliwa - Baekhyun

Arra~ arra~ changkamanyo~ - Ryan

Aishh..PPali! - Baekhyun

Nae! - Ryan

 

Ryan mengeluh dan menyimpan handphonenya kembali.

"Susah~ susah~" Ryan membebel sendiri.Dia berlari untuk mengejar pintu lif yang dah nak tertutup.

"Changkaman!!" Ryan menjerit dan berlari ke lif.Tiba-tiba dia terlanggar seseorang. Dan orang yang dilanggarnya ialah LELAKI ! Ryan dan lelaki tersebut jatuh terduduk. Apalah nasib aku harini..Haishh.. Ryan cuba un tuk bangun tapi dia jatuh balik.

 

"Ouch.." Ryan memegang buku lalinya.Dah lebam! patut la sakit! Lelaki tadi bangun dan membantu Ryan untuk bangun.

"Mianhae...Kimchana?" Lelaki tadi bertanya kepada Ryan.Ryan memandang lelaki tersebut. Sape pulak ni? Berkaca mata hitam bagai. Bukannya ada matahari pun dalam mall ni.Poyo je lebih! 

"Kwenchana..Tak apa" Ryan menepis lembut tangan lelaki tadi.Dia bangun perlahan-lahan.

"Mianhae sebab terlanggar awak" Ryan menundukkan kepalanya sedikit.Dia mencapai plastic bag yang bersepah di atas lantai dan berjalan terhinjut-hinjut ke arah pintu lif.Lelaki tadi hanya memerhatikan Ryan.Cermin mata hitamnya ditanggalkan.

"Betul ke tak apa-apa ni?" Lelaki tadi menjerit ke arah Ryan.Ryan hanya tersenyum dan menganggukkan kepalanya.

 

Lelaki tadi kembali memakai cermin mata hitamnya.Tiba-tiba dia ternampak satu dompet berwarna pink hitam di atas lantai.Lelaki tersebut mengerutkan dahinya dan memandang sekeliling mall tersebut.Pantas lelaki tadi mengambil dompet itu dan membuka isinya.

 

"Sape punya ni..." lelaki tersebut mengangkat sebelah keningnya.

"Ehh...perempuan tadi punya lah!" Lelaki tadi sedikit tersentak.Pantas dia pusing ke arah lif.Pintu lif hampit tertutup.

"Tunggu! awak punya dompet.....terjatuh~" Lelaki tadi menjerit dan berlari menghampiri pintu lif.Tapi tak sempat sebab pintu lif dah tertutup.

"Aishh.. chincca!" lelaki tadi mengeluh dan mengetuk pintu lif.Rambutnya dikusutkan.Lelaki tadi kembali memandang ke arah dompet milik Ryan.

 

"Byun Yoo Ryan" Lelaki tadi mengumam perlahan sambil tersenyum.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Warghh~ Hehehe... ada watak baru lepas ni. And... LELAKI !! Huhuhu... by the way, Author-nim rasa chapter kali ni panjang sangat lah.Kalau korang rasa tak selesa baca chapter panjang-panjang, boleh bagitahu Author-nim. Nanti Author-nim pendekkan sikit chapter story ni ye :) Jangan lupa COMMENT and SUBSCRIBE ye ~ ^^

 

p/s : Sorry kalau ada 'wrong spelling'. Thanks kepada sapa yang dah susah-susah Comment and Subscribe story ni. Kamsahamnida !! 

 

 

 Kamsahamnida 

 <3 Thalanghae <3 

 

 From, 

 Yehet94's Girlfriend 

 


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Aisyatul
I;m back. Aloha ~

Comments

You must be logged in to comment
AsyiA_MiZuki
#1
Chapter 13: a/n ppali update jusseyo...cite ni dah buat hati saya trtwn gitu
exopcyexo #2
Chapter 12: newbie reader here ~ sye skelaa dgn ff ni ..please keep update juseyo!!sye data jatoh cinte dgn ff nie :*
ainsuho #3
Chapter 12: Please update unnie im begging you:'(
sha13101999 #4
Chapter 12: wahhh . awesome awesome awesomeeeee . update soon please ♥
AuziSalsabila #5
Chapter 12: Kelakar + sengal + sweet....hahaha...
update cepat yea
JeonAra #6
Chapter 12: Unnie daebak!!!! Sume ff unnie best ! ^^
MaryLulu209 #7
Chapter 12: Sweet gile!!author -nim ppali update !!!
Khailin2626
#8
Chapter 12: Sweet+Lawak=Daebak!!!!
Best!!! XD
Palli update,,,,:3
happyvirus_113
#9
Chapter 12: Kyaa update lagi >< boleh berdarah hidung baca chapter ni >< sweet sgt