Birthday Girl ^^ (1)

I'm In Love For The First Time

Hari persekolahan dah tamat, so Ryan dan Ji Eun balik ke rumah masing-masing.Walaupun Ryan ni anak orang kaya,dia tak naik kereta, dia ni jenis yang simple, dia bawak basikal je.Ni basikal dia :

(macam pelik je ._. Nevermind~ Muahahaha)

 

Tengah dia syok duk berangan at Kim Tan kesayangan dia,Tiba-tiba berkumandang Lagu 'XoXo' dari Exo. Rupanya telefon dia berbunyi.

 

"Eh mak kau cium Kim Tan!" Ryan melatah dan basikal yang ditunggangnya hampir masuk ke jalan besar.Dia tengok siapa yang call dia and Jeng..Jeng..Jeng,Byun Baekhyun.

"Ishhh...kacau daun la abang ni! Haishh"Dengan perasaan yang marah Ryan menjawap panggilan tersebut.

 

Yeoboseyo - Baekhyun

Yah! Yah! Yah! abang nak bagi adik mati ke hah!  Dah la telefon waktu orang tengah menunggang! - Ryan

Hihihihi! Boleh gak.Muahahaha - Baekhyun

Yah! Pabo - Ryan

Woiii ! Tak baik panggil abang pabo! Cite at mama - Baekhyun

Anak mama! weeekk :P - Ryan

Derrr~ Whatever, Kau tu anak papa - Baekhyun

Sibuk aahhh! Ni kenapa telefon ni! Kacau orang be--- - Ryan

-_- Berangan Kim Tan lagi ke? Huh ! - Baekhyun

Diam ahh kau! Kenapa call orang ni? Macam ada masalah negara je - Ryan

Banyak ahh kau! Ni mama suruh beli ddubboki dengan kimchi kuah kuning - Baekhyun

Hah?? Kimchi kuah kuning? Ada ke benda tu? - Ryan

Entah~ kau cari je lah. - Bekhyun

Yak! Mana ada benda tu la! - Ryan

Do I care? Mwahahah..Selamat bergembira~ Bye adikku sayang~ Wahahaha - Baekhyun.

Baek !!!!!!!!!! - Ryan

Beeep...beep........ - Baekhyun

 

"Yah! Chincca.Kimchi kuah kuning? Pemenda la diorang merepek.Haishh" Ryan mengeluh dan membawa basikalnya ke kedai ddubboki dan kimchi kuah kuning yang unik dekat Korea ni.Mana ada benda tu! Mwahahaha.

 

 


 

Sementara di rumah Ryan dan Baekhyun.Exo sedang mengias rumah,membuat kek,bermain kejar-kejar dan bermacam-macam lagi lah! Tujuan Baekhyun suruh adik dia beli Kimchi kuah kuning tu sebenarnya saja je nak bagi adik dia balik lewat sikit ke rumah.Diorang nak buat Suprise Party at Ryan.Harini Birthday dia.Ryan selalu lupa Birthday dia.Memang pelupa budak tu.

 

"Yah! Yah! Jangan sentuh benda tu la Tao!" Baekhyun memukul kepala Tao.

"Kris Hyung~ Baekhyun pukul Tao.Waa~" Tao berlari mendapatkan Kris yang sedang asyik menonton Tv sambil mengunyah keropok yang 'Money-money' tu.

"Ni lagi satu~ Relax je, tolong la buat kerja sama!" Suho bercekak pinggang memandang Kris yang landing di atas sofa dengan kaki yang dinaikkan di atas meja.Kris memandang ke Suho dengan mata yang terkebil-kebil.

"Birthday Party is Not my style" Kris menjawap selamba dan sambung tengok Tv balik.Suho give up dan dia kembali ke dapur untuk manolong D.O membuat kek.

 

------------------------

 

"Kai! Tolong ambilkan tepung dalam peti tu" D.O mengarahkan Kai yang sedang bermain dengan anak anjing milik Baekhyun dan Ryan,Mogu.

"Alaaa~ baru nak main dengan Mogu.Haishhh" Kai mengeluh tapi buat juga apa yang D.O suruh.

"Main je keja.Tolong la sama.Tengok Luhan hyung tu,dia tolong kemas rumah,sapu lantai,gantung belon,tiup belon and macam-macam lagi lah! Tak merungut pun" D.O memuji Luhan yang sedang meniup belon.Luhan yang terdengar dia dipuji terus jadi kembang akibat tersedut gas belon yang dia tiup. (A/N : Lmao~ sorry Luhan xD)

"Pffttt..Tolong lah.Hahaha" Kai mengetawakan Luhan.Kai sedang berjalan ke arah meja D.O dan dengan tidak sengaja dia tepijak itik getah.

 

"Ehhh ayam jatuh tergolek" Kai melatah dan tanpa sedar tepung yang dipegangnya melayang dan jatuh tepat di atas kepala D.O. D.O mengangkat wajahnya dan memandang Kai dengan mata yang bulat plus menyeramkan.Macam ni O_____O.

Kai menelan air liurnya dan dengan gerakan seperti kilat dia bangun dan tolong sapu tepung di muka D.O .Bukannya bersih, lagi kotor ada la.

 

Kaiiiiiiiiiiiiiii !!!!!!!!

 

 

 


 

"Annyeong~" Ryan memasuki kedai makan tersebut.Kali ni dah kedai yang ke tujuh dah dia pergi.Tapi masih tak jumpa lagi Kimchi kuah kuning.Yang dia jumpa cuma Ddubboki.

"Annyeong~ sila masuk" Penyambut tetamu melayan Ryan dengan sopan.

 

Ryan masuk dan menuju ke meja untuk memesan makanan.

 

"Cik nak pesan apa" Seorang jurujual lelaki yang segak berpakaian uniform kerja dengan sopannya bertanya ke Ryan.Ryan hanya tersenyum dan menunduk sedikit.

"Errr.... Kimchi kuah kuning ada jual tak at sini?" Ryan teragak-agak untuk bertanya.Mana taknya, semua jurujual at kedai yang lagi enam tu semua ketawa bila Ryan tanya ada tak kimchi kuah kuning.Apa yang kelakar sangat pun Ryan tak tahu! 

"Kimchi kuah kuning.Saya rasa tak adalah~ kalau kuah hijau ada lah" Jurujual tadi menjawap soalan Ryan sambil tersenyum.Ryan mengeluh perlahan.Dia tekad, beli je lah apa-apa kimchi pun.Lagi pun pelik bebenor apa yang mama nak.Kimchi kuah kuning.Mana wujud menatang tu!

 

"Err.... bagi lah kimchi kuah hijau tu" Ryan tersenyum ke arah jurujual tersebut.Jurujual tersebut mengangguk dan memberikan kimchi tersebut ke Ryan.Ryan membayar kimchi tersebut dan keluar dari kedai itu.

 

"Perggghh... melekit badan aku! letih gila.Ahhh balik nanti nak on Fb pastu tidur terus.Fuhh" Ryan menunggang basikalnya balik ke rumah.

 

 


 

Ting Tong~ Ting Tong~

 

Ryan menekan loceng rumahnya untuk kali yang ke-1276.Tetapi masih sama, tak terbuka juga pintu besar tu.Ryan mengeluh.

 

"Bwoya~ mana pergi semuanya ni.Tak kan tinggal aku sorang!" Ryan merepek sorang-sorang macam orang gila.Dia dah hilang sabar.Dia bangun dari duduknya dan memandang ke arah pintu pagar macam nak makan je besi tu.Lengan bajunya dilipat hingga ke siku.Rambutnya ditiup di atas.

 

"Hana,Dul,Set... Yaaaaaaaaaaahhhhhhhh" Ryan berlari ke pintu pagar dan menendang pintu pagar tersebut.Habis bengkok besi pintu pagar tersebut.

"Auchhh apha! Ahh.. ahh" Ryan terlompat-lompat dengan kaki dinaikkan sebelah.Digosoknya kaki dia yang lebam.Tu la,terselah ke-pabo-annya.Ada hati nak sepak besi guna kaki.Untung lagi tak patah tulang jari kaki tu! Ish..Ish..Ish.

 

"Aishhh give up aku.Panjat je lah pintu pagar ni!" Ryan merelakan diri dia memanjat pintu pagar dengan memakai skirt pendek tersebut.Nasib tak ada lelaki at situ.Kalau tak mesti diorang dah skodeng benda bawah skirt Ryan ._.

-------------------------

 

Ryan memulas tombol pintu.Dahinya berkerut seribu.

 

"Eikkk..kenapa tak berkunci ni.I smell something Fishy~" Ryan masuk ke dalam rumah perlahan-lahan.Dah lah gelap,sunyi pulak tu.Takut jugak dia kalau ada pencuri ke,perogol ke, tak pun penculik.Err..seram -_-'

 

Perlahan-lahan dia melangkah,perlahan-lahan dan Tiba-tiba...

 

Lampu dinyalakan dan kedengaran bunyi meletup.Ryan pusing ke belakangnya dan melihat abangnya,Baekhyun sedang membawa kek yang bentuknya cantik.Exo pun ada sekali.Mereka sama-sama menyanyi lagu 'Birthday' versi Inggeris dan Korea untuk Ryan.

 

Happy Birthday to you~

Happy Birthday to you~

Happy Birthday to Byun Yoo Ryan~

Happy Birthday to you~

 

Saeng il Chuka hamnida~

Saeng il Chuka hamnida~

Saranghae Byun Yoo Ryan~

Saeng il Chuka hamnida~

 

Ryan berdiri kaku di tempatnya sambil tersenyum lebar sehingga ke telinga.Lagi melebar senyumnya bila dia tengok ada kek chocolate favourite dia.

 

"Omo~ Omo, Bwoya." Ryan tersenyum malu-malu.Member Exo hanya tersengih.

"Yah! Kalau nak puji pun,tiup la lilin ni dulu.Lenguh tahu tak orang pegang!" Baekhyun mencebikkan bibirnya.Ryan membuat muka meluat memandang Baekhyun yang duduk di hadapannya.

"Make a wish!!" Member Exo menjerit dan menyebabkan telinga Baekhyun berdesing.Satu jelingan yang tajam dari pisau dihadiahkan kepada member Exo dari Baekhyun.Semua member tertunduk takut.Ryan hanya tersengih melihat gelagat Exo yang macam budak-budak.Dia menutup matanya dan membuat 'wish' sempena birthdaynya yang ke-18.Kemudian dia meniup lilin di kek.Semua member Exo bersorak sambil menepuk tangan mereka.

 

------------------------

 

"So ni la motif abang suruh adik beli kimchi unik tu?" Ryan bertanya ke Baekhyun sambil mengangkat sebelah keningnya.Baekhyun tersengih dan membuat pose 'peace'.

"Hehehe...yup!" Baekhyun menjawap dengan semangat tanpa merasa bersalah sedikit pun.Ryan mengeluh dan membuat muka -_-'

"Kalau ye pun nak buat Birthday Suprise, bukak la pagar depan tu! Nasib tak koyak skirt adik panjat pagar tu tau tak!" Ryan mencebikkan bibirnya.Baekhyun terlopong dengar apa yang Ryan cakap.Baekhyun menggarukan kepalanya yang tak gatal macam orang gila.

"Tak silap abang, abang dah suruh Lay bukakan pintu pagar.Tak kan berkunci lagi kot" Baekhyun bercakap sambil pandang ke atas.Ryan pelik dan dia pun pandang ke atas.Mana ada apa-apa pun! 

"Mana ada bukak! Barkunci je pintu pagar tu Ryan tengok.Kalau pintu pagar tu tak berkunci, tak lebam la kaki Ryan ni!!" Ryan menjerit ke arah Baekhyun.Baekhyun mencebikkan bibirnya.Lalu Lay dipanggil untuk disoal siasat.

 

"Lay! Tadi aku dah suruh kau bukak pintu pagar.Kau bukak ke tak?" Baekhyun bertanya sambil jari telunjukknya dihalakan ke Lay.Siap berpusing-pusing antara kerusi Lay lagi.Dah macam penyiasat upahan pun ada.Ryan hanya menggeleng kepala melihat gelagat abangnya.

"Ehhh...ada eak?" Lay menjawap sambil terkebil-kebil matanya.Kepalanya digaru.Baekhyun menepuk dahinya.

"Adoi kau ni !" Baekhyun membuat muka -_- . Lay hanya tersengih tanpa sebab.

"Sorry aku lupa! Hehehe" Lay menjawap selamba.Automatik Baekhyun dan Ryan memandang ke arah Lay.

"Yakk!!" Ryan dan Baekhyun menjerit serentak menyebabkan rumah tu bergegar sedikit.Member Exo yang sibuk berlari-lari terus menerpa ke arah jeritan sumbang dari hantu mana entah.

 

Kenapa ni?

Ada apa?

Rumah terbakar ke?

Kek hancus?

 

Bermacam-macam jenis soalan keluar dari mulut comel Exo.Baekhyun dan Ryan hanya mengeluh.

 

"Tak ada apa-apa lah." Ryan menjawap Lemah.Lay dalam keadaan bersalah yang teramat.Baekhyun dah pandang Lay macam nak telan.

"Lay ni! Boleh dia lupa bukak kunci pagar.Nasib tak terkoyak skirt Ryan sebab panjat pagar tu" Baekhyun berkata dalam intonasi yang sedikit tinggi.Kai yang seang senyap terus bercahaya mukanya.Terus dia berlari mendapatkan Ryan.

 

"Chincca? Koyak at mana?" Kai memusingkan badan Ryan.Semua member Exo mamandang denagn mata yang membulat mengaklahkan mata D.O (O____________O)

"Yahh! Jong In Byuntae!" Ryan menolak Kai kasar.Kai hanya tersengih dan mukanya memerah sedikit akibat malu.Baekhyun menerpa ke adiknya dan mendepakan tangannya.

"Jangan berani sentuh Ryan.Mati kau!" Baekhyun memberikan amaran kepada Kai.Kai hanya mencebikkan bibirnya memandang muka Baekhyun yang macam singa kelaparan tu.Pantas dia berlari ke Exo.

"Tengok tu~" Kai mengadu ke Exo hyungnya.Jari telunjukknya ditujukan ke Baekhyun.Tetapi balasan dari Exo tidak seperti yang Kai jangkakan,member Exo mendekati Kai dan memukul Kai bertubi-tubi tanpa berhenti.Baekhyun berlari ke Exo untuk join mereka membuli Kai.Kai hanya bergelut untuk melepaskan dirinya.

"Yah! Dah dah, jom buka hadiah.Cukuplah korang bergaduh" Suho menarik member Exo yang sedang membelasah si Kai.Kai cepat-cepat berlari dan menyorok di belakang Suho.Suho hanya mengelengkan kepalanya.Semua member Exo bergerak ke ruang tamu termasuklah Kai si Byuntae dan Lay si Pelupa.Mereka semua menyerbu ke ruang tamu.

 

 


 

"Nah! bukak la yang Oppa punya dulu" Suho menhulurkan sekotak hadiah dengan pembalut polca dots yang cute.Ryan tersenyum dan mengambil hadiah tersebut dari tangan Suho.Dengan gaya seperti wanita Korea terakhir. Dia membuka plastik pembalut hadiah tersebut.Ryan terlopong bila dapat hadiah dari Suho.Buku.Ye Buku.Tahun lepas buku jugak, tahun ni buku lagi.Kali ni apa lagi tajuknya. 'Motivasi Pemantapan Remaja'. Tu lah tajuk buku yang diberi oleh Suho.

"Err..buku.Haha.Thanks oppa" Ryan mengucapkan terima kasih kepada Suho.Suho tersenyum dan menganggukkan kepalanya.Suasana waktu ni sangat awkward.semua member Exo memandang antara satu sama lain.

 

"Buka yang Chennie oppa punya pulak" Chen memberikan sekotak besar hadiah kepada Ryan.Ryan menunjukkan reaksi terujanya bila dia lihat hadiah tu.Bapak besar.Dengan pantas Ryan merampas hadiah itu dari tangan Chen.Chen hanya tersenyum sumbing.

Ryan membuka kotak hadiah tersebut.And guess what? ada kotak lagi dalam kotak tu.Ryan memandang ke arah Chen.Chen hanya bersiul dan pandang ke arah lain.Ryan mengangkat sebelah keningnya.Dia buka lagi kotak tu, ada kotak lagi.Buka lagi,kotak lagi.Buka lagi,kotak lagi. Sehinggalah percubaan yang ke-10 barulah dapat hadiah sebenar.Rupanya kotak hadiah sebenar cuma saik kotak cincin je.And Jeng..jeng..jeng, chen bagi bracelet as a present.Ryan tersenyum dan memandang ke arah Chen yang dah tersengih.

 

"Gomawo~ chennie oppa.Hehehe even kena buka kotak sampai 10 kali.By the way, cantik bracelet ni.Ryan suka! :) " Ryan memuji hadiah dari Chen.Chen hanya menganggu dan tersenyum gembira sebab Ryan suka hadiahnya.

 

 

"Ni hadiah dari Luhan oppa.Bu--" Luhan tak dapat habiskan kata-katanya kerana dia dah ditolak oleh Baekhyun.

"Bukak yang abang punya dulu!" Baekhyun duduk di tepi adiknya dan menyerahkan sekotak hadiah kepada Ryan.

"Yah! kenapa tolak Luhan oppa? Kesian dia!" Ryan memarahi Baekhyun.Baekhyun hanya mencebikkan bibirnya.

"Biarlah~ bukak la hadiah ni" Baekhyun membuat aegyo dan membuatkan Ryan tak tahan melihatnya.Ryan tersenyum dan mengambil hadiah dari Baekhyun.Dia membuka kotak hadiah dan ...... 'Gambar Baekhyun' . Lagi sekali.

"Derr~ gambar abang lagi? Tahun lepas pun gambar lagi? Tahun ni pun sama jugak?" Ryan membuat muka -_- memandang Baekhyun.

"I'm yours" Baekhyun memeluk Ryan dan menyebabkan Ryan sesak nafas.

"Tak..bo-boleh na-fas" Ryan berkata tersekat-sekat.Baekhyun melepaskan pelukannya dan tersengih.

"Hehehe..." Baekhyun menggaru belakang lehernya.Semua member Exo hanya menggeleng kepala.

 

Setiap satu hadiah member Exo dibuka oleh Ryan.Ada yang dapat baju,dress,kasut,jeans,shirt,beg,cincin,rantai dan macam-macam lagi lah! Sekarang ni di tangan Ryan ada satu lagi kotak hadiah.Hadiah tu dari Kai,maknae Exo sebelum Sehun.Ni yang Ryan takut nak buka ni.Tahun lepas Kai bagi dia benda yang pelik-pelik.Yang pastinya semua benda tu stuff perempaun yang memang privasy la.ert gila Kai ni!

Perlahan-lahan Ryan membuka plastic bag yang distaple. Dia menelan air liurnya.Ryan menyeluk beg itu dan mengeluarkan hadiah yang diberi oleh Kai.Terbuntang matanya tengok hadiah tu.Member Exo yang lain jangan cakaplah, dah memerah muka diorang sama warna macam hadiah yang Kai bagi at Ryan.

 

"Yah Byuntae Jong In ! Watch out you!!" Ryan berdiri dan mengejar Kai.Kai terkejut beruk dan berlari dari ditangkap oleh Ryan.Mereka berlari pusing satu rumah.Muka Ryan dah memerah.Dia marah plus malu dengan hadiah Kai.Mana tak nya, si Kai ni pergi bagi 'Hot Bra' .Warna merah pulak tu.Memang terserlah ke-ert-annya.Kai masih lagi berlari dari dikejar oleh Ryan Dinasour.

 

 

"Maaf Lambat!!"

Terdengar suara garau seorang lelaki.Ryan dan Kai berhenti main kejar-kejar, mereka memandang ke pintu.Member Exo pun sama, semua kaku.Mereka berpandangan sesama sendiri.Perlahan-lahan Ryan dan semua member Exo mendekati pintu dan membuka pintu tersebut.Mereka terkejut melihat .........

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

 

 

 

 

 

 


 

Annyeong~ Hehehe.. New chapter, Mwahahah. Sape lelaki tu? sape? sape? Keep waiting for the next update.Maybe malam ni.Tak tahu la, ikut mood Author-nim.Hahaha... ni baru permulaan, cerita sebenarnya belum ditunjukkan lagi.Muahaha.So, tak tahu dah nak cakap apa.Thanks kepada sesiapa yang dah SUBSCRIBE and COMMENT at story ni.Neomu neomu kamsahamnida ^^

 

p/s : Minta maaf sangat-sangat kalau ada 'wrong spelling' dalam story ni.

 

 

 Kamsahamnida 

 Thalanghae 

 

 

From,

   Yehet's Girlfriend   

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Aisyatul
I;m back. Aloha ~

Comments

You must be logged in to comment
AsyiA_MiZuki
#1
Chapter 13: a/n ppali update jusseyo...cite ni dah buat hati saya trtwn gitu
exopcyexo #2
Chapter 12: newbie reader here ~ sye skelaa dgn ff ni ..please keep update juseyo!!sye data jatoh cinte dgn ff nie :*
ainsuho #3
Chapter 12: Please update unnie im begging you:'(
sha13101999 #4
Chapter 12: wahhh . awesome awesome awesomeeeee . update soon please ♥
AuziSalsabila #5
Chapter 12: Kelakar + sengal + sweet....hahaha...
update cepat yea
JeonAra #6
Chapter 12: Unnie daebak!!!! Sume ff unnie best ! ^^
MaryLulu209 #7
Chapter 12: Sweet gile!!author -nim ppali update !!!
Khailin2626
#8
Chapter 12: Sweet+Lawak=Daebak!!!!
Best!!! XD
Palli update,,,,:3
happyvirus_113
#9
Chapter 12: Kyaa update lagi >< boleh berdarah hidung baca chapter ni >< sweet sgt