002

I'm Imperfect
Please Subscribe to read the full chapter

C H A P T E R 2 : F I R S T  L O V E ?

Waktu tengah hari di Kyunggi Highschool semua murid berpusu-pusu menuju ke kantin. Tapi tidak Na Eun. Na Eun berjalan menuju ke perpustakaan yang berada ditingkat dua. Na Eun ingin mengulangkaji pelajaran kerana Cikgu Lee yang mengajar subjek Kimia, akan adakan quiz pada petang nanti. Na Eun khusyuk membelek buku yang berada diatas rak.

Tiba seseorang datang dari belakang Na Eun dan menekup mulutnya. Na Eun terkejut! Dia menggunakan sikunya menumbuk perut orang itu.

"Ahrgh!" Jerit orang itu. Tumbukan Na Eun membuatkan dia terduduk lalu terbaring dilantai. Na Eun menoleh dan melihat orang itu. Na Eun terkejut sekali lagi.

"Sungyeol-ah!" Na Eun berlari menghampiri teman lelakinya yang sudah pun terbaring diatas lantai. "Sungyeol... saya minta maaf..." kata Na Eun lagi. Dia betul-betul rasa bersalah pada Sungyeol. Tiba-tiba ada seorang pengawas perpustakaan melihat Na Eun dan Sungyeol.

"Err... Na Eun. ini perpustakaan." Ujar pengawas itu.

"Ya, maafkan saya." balas Na Eun. Na Eun kembali kepada Sungyeol yang mengerang kesakitan itu.

"Awak dah tak sayang saya ke Son Na Eun?" Tanya Sungyeol. Na Eun menepuk bahu Sungyeol. Krystal berada disitu melihat Na Eun dan Sungyeol.

"itu lah awak siapa suruh buat saya macam tu lagi. Awak kan tahu saya ada taekwando." Balas Na Eun. Sungyeol hanya mengiyakan kata-kata Na Eun. Akhirnya kesakitan itu hilang. Na Eun tolong Sungyeol bangun.

"Sayang... malam ni kita dinner nak? Dah lama kan tak dinner macam dulu?" Tanya Sunggyu. Riak wajah Na Eun berubah. Na Eun seperti akan mengecewakan Sungyeol. Krystal menjadi teruja mendengar jawapan Na Eun.

"Sorry, Seungyeol. Saya tak boleh keluar rumah. Saya kena ulangkaji malam ini. Lain kali kita keluar dinner sama-sama. okay?" Jawab Na Eun. Sememangnya dia sedikit kecewa dengan jawapan Na Eun. Sungyeol menunduk ke bawah dan mengangguk tanda faham.

Lain kali itu tak bermakna bagi saya... Bisik Sungyeol.Dia tersenyum pahit. Di sudut itu Krystal mendengar segala perrbualan Na Eun. Dia melonjak gembira apabila Na Eun menolak ajakan Sungyeol untuk keluar makan.
 

...

Di Restoran Hogyeom, Sungyeol duduk seorang diri sambil menunggu pesanannya. Dia tidak bersama Na Eun waktu itu jadi dia terpaksa makan seorang diri. Sungyeol menyelak-nyelak skrin di smart phonenya memerhati gambar-gambar Na Eun. Dia rindukan Na Eun tetapi Na Eun tidak dapat bersama dia. Na Eun sering tiada masa untuk bersama dia. Sungyeol mengeluh.

Sungyeol mencapai gelas air di hadapannya untuk minum. Belum sampai gelas itu ke mulut. Seseorang menahan gelas Sungyeol. Sungyeol terkejut. Dia memandang orang itu. Krystal! Sungyeol masih terkejut dengan kehadiran Krystal. Krystal dengan tak malunya duduk disebelah Sungyeol.

"Er... Krystal?" Tanya Sungyeol. Krystal senyum padanya.

" you kenal I ke?" Respon Krystal.

"Kenapa pula tak kenal kita kan satu sekolah..." Balas Sungyeol. Krystal ketawa kecil.

"Betul juga... By the way mana girlfriend You tu? Tak dinner dengan You sekali?" Giliran Krystal untuk bertanya.

"Dia sibuk... so I makan seorang..." Jawab Sungyeol. Krystal memberanikan dirinya memegang tangan Sungyeol. Sungyeol tergamam dengan tangan lembut Krystal.

[Henry Lau - Trap]

"Tak apa. Malam ini I temankan You dinner sebab I... I selalu ada masa untuk you.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Seasony
OMG I AM NOT EXPECTED THIS FF WILL GET MORE THAN 100 SUBS OMG THANK YOU SO MUCH GAIS XD

Comments

You must be logged in to comment
Loveukworld
#1
One more myuneun... Great for a start..:D
kingbeta
#2
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
sonhaera
#3
Chapter 10: CAN'T WAIT FOR THE SEQUEL!
_syaurahnazifa #4
Chapter 9: update soon pls
nouhaloubna
#5
english version pls
syasyumilaimzamani #6
Chapter 5: Ksian na eun...
shafiqah_tatsmato #7
Chapter 4: update soon :))
shafiqah_tatsmato #8
Chapter 3: apa jadi seterusnya? tak sabar tunggu sambungan.. hwaiting author-nim :)