BUSAN

HELL MARRIAGE

Seperti yang telah dijanjikan oleh yoongi, mereka telah bersiap-siap utk pulang ke busan bertemu dgn keluarga jimin. Yoongi memandu untuk kesana. Jimin memalingkan wajahnya keluar tingkap menikmati kehijauan alam disepanjang perjalanan mereka. Jimin tersemyum bahagia, lama sungguh dia tidak mengunjung ke busan setelah berkahwin. Jimin mengusap lembut perutnya yg makin membesar dengan senyuman yg masih tidak lekang dibibirnya.

Yoongi menoleh dan turut tersenyum, dia mengusap rambut jimin dan menumpukan kembali perhatian ke arah pemanduan. Setelah beberapa jam memandu, akhirnya tiba ke rumah jimin. Jimin turun daripada kereta sementara menunggu yoongi mengeluarkan bagasi dari bot belakang. Jimin hanya memandang ke arah rumahnya bersama airmata yg sudah bergenang dimatanya. Pintu rumah jimin yg ditutup rapat, suasana yg sunyi seolah tidak berpenghuni. Lama kelamaan airmata yg ditahan mengalir jua. Tanpa jimin sedari yoongi telah berdiri disebelahnya sambil menarik bagasi silver bersama.

"Kenapa?" soal yoongi sambil mengesat airmata jimin. Jimin tersenyum kecil sambil menggelengkan kepalanya.

"Kalau mcmtu jomla masuk." ujar yoongi lagi, jimin mengangguk dan berjalan menghampiri pintu rumahnya. Dia mengetuk beberapa kali, kdgrn tombol pintu dipulas sebelum pintu rumahnya terbuka luas dan menampakkan wajah puan park. 

"J-jimin?" puan park bertanya tidak percaya dengan kepulangan jimin.

Jimin tidak menjawab sebaliknya terus memeluk tubuh puan park dengan erat sambil airmatanya mengalir membasahi pipinya.

"Eommaa. Jimin.. Rindukan eomma." ujar jimin bersama esakan. Yoongi berdiri kekok melihat jimin dan ibu mertuanya sehingga tiba² kedengaran suara seseorang memanggilnya.

"Tuan min." yoongi menoleh ke arah sumber suara tersebut dan terlihat tuan park yg baru sahaja menuruni tangga, yoongi dgn tergesa² menunduk hormat ke arah tuan park. Mereka berdua dijemput masuk kedalam rumah dan duduk di sofa sementara menunggu puan park dan jimin menyediakan minuman.

Setelah keempat² mereka berkumpul keadaan menjadi hening seketika, tuan park dan yoongi berada dlm suasana yg kekok kerana sebelum ini tuan park bekerja sebagai org bawahan yoongi yg selalu dicaci, tambahan pula peristiwa tuan park membelot duit syarikat yoongi untuk menampung wang kuliah jimin. Jimin berdehem kecil sebelum mula berbicara.

"Eomma dan appa sihat?" soalnya.

"Sihat. Jimin mcm mne blh tiba² balik? Eomma kamu tk hbis rindukan jimin." jawab tuan park manakala puan park hanya tersenyum.

"Yoongi hyung cuti untuk beberapa hari. Erm lgipun Jimin ade satu berita gembira nk bg tahu." ucap jimin sambil mengerling ke arah yoongi yg hanya tersenyum kekok.

"Berita? Ttg ape?" soal puan park tidak sabar.

"Jimin.. Jimin mengandung.. Dah nak masuk 4 bulan." terang jimin yg mengakibatkan kedua ibu bapanya melopong terkejut dengan berita yang disampaikan oleh jimin.

"B-betul ke? Mcm mana blh-"

"Saya pun terkejut bila dpt tau. Tp lepas dgr penjelasan doktor, sebenarnya jimin istimewa dia dilahirkan dgn mempunyai rahim mcm perempuan" jelas yoongi sblm puan park sempat menghabiskan ayatnya. Puan park bgn dan memeluk tubuh jimin.

"Tahniah sayang "ucap puan park kepada jimin yg lantas membalas pelukan eommanya.

 

 

Waktu malam tiba begitu cepat, kini jimin dan puan park sdg menghidangkan makan malam dimeja makan, yoongi sdg bersembang kosong bersama tuan park sementara menunggu makan malam siap terhidang. Setelah selesai dihidangkan mereka duduk dan menjamah hidangan yg tersedia, sesekali mengeluarkan suara apabila perlu.

Selepas makan makan malam bersama jimin menolong puan park membersihkan pinggan kotor didalam sinki. 

"Jimin.. Esok sepupu kamu dr gwangju nak dtg." kata puan park tiba².

"Hoseok hyunggg?!" soal jimin kegembiraan. Hoseok adalah satu²nya sepupu yg paling rapat dengan Jimin. Hoseok selalu membuat jimin gmbira dengan perwatakannya yg ceria dan periang. Malahan pula mereka mempunyai minat yang sama iaitu menari. Jimin lebih pakar dalam tarian seakan ballet, manakala hoseok bergenre hiphop. Pada waktu kecil mereka selalu meluangkan masa menari dan mengajar antara satu sama lain bersama sehingga hoseok terpaksa meninggalkan jimin untuk mengejar impiannya bersekolah di dance art school di gwangju. Sejak dari itu mereka jarang berjumpa. Kali terakhir jimin bertemu dengan hoseok pada hari chuseok pada tahun lepas. Puan park mengangguk sambil tertawa kecil melihat reaksi jimin yg amat teruja. Dia mengusap lembut kepala satu² anak lelakinya itu sambil tersenyum bahagia.

Sejujurnya dia tidak menyangka dapat berjumpa dengan jimin lg setelah dikahwinkan dengan yoongi oleh kerana sikap yoongi yg angkuh dan tegas. Tambahan lagi suaminya sudah membelot hasil wang syarikat, siapa sahaja yg tidak akan marah? Jd dia berasa amat gembira apabila dpt bertemu dengan satu²nya anak kesayangannya itu. Benarlah cinta dapat mencairkan hati yg beku.

Setelah selesai mencuci pinggan yg kotor, jimin naik ke bilik memandangkan yoongi sudah tidak lagi kelihatan diruang tamu. Dia mengetuk pintu bilik buat beberapa kali sebelum mwmbuka pintu dgn perlahan. Dia tersenyum apabila melihat yoongi sudah terlena di katil. Jimin berjalan dengan senyap dan behati² cuba untuk menghampiri yoongi tanpa membangunkannya. Semakin hampir dan akhirnya berjaya. Jimin mencuit² hidung yoongi menggunakan jari telunjuknya membuatkan yoongi menggaru tidak selesa, dengan sedaya upaya jimin cuba untuk menahan tawanya. Dia cuba untuk kali kedua. Namun pada waktu itu yoongi tidak lagi memberi tindak balas membuatkan jimin tercebik sedikit.

Jimin menatap wajah yoongi yg sdg tenang tidur bersama senyuman manis tidak lekang dr bibirnya. Jimin pun tidak pasti bagaimana mereka berdua boleh saling mencintai walhal hbgn mereka pada mulanya amat merungsingkan. Mata jimin turun melihatkan bibir nipis yoongi. Jimin menelan liurnya, dengan perlahan jimin menutup mata dan cuba menghampiri bibir yoongi, namun apabila jarak hanya tinggal satu inci antara mereka. Jimin menghentikan perbuatannya. Dia berfikir perlakuan itu adalah salah, jd jimin membatalkan niatnya untuk mengucup yoongi. Namun tanpa jimin sedari, yoongi membuka matanya dan terus mencium jimin. Jimin mendesah kecil dalam ciuman masih terkejut.

Selesai adegan ciuman panas mereka, yoongi melepaskan ciuman terlebih dahulu dan tersenyum gummy kemudian berkata.

"Jiminnie.. Im all yours.. U can kiss me whenever u want." bisik yoongi manakala jimin menunduk menyorokkan wajahnya yg sudah mula merah padam.

 

 

 

Late upd. Short chap. Im sorryyyy :333

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
jjang2minboong2 #1
Chapter 10: SO CUUUUTEEEEE
Farah30
#2
Chapter 9: Waa comel kalau jimin malu . Suga ni sweet betullah
Frisur #3
Chapter 8: Update soon
TeeyaNeox
#4
Chapter 8: Tae...tolong kawal diri anda...sedar-sedarlah bahawa jimin milik yoongi... Apa kata ko cuba ushar jungkook sne
Farah30
#5
Chapter 8: Nasib tae sedar klo x naya la dia .