CHAPTER 7

HELL MARRIAGE

Yoongi mengerling ke arah jam tangannya dan berbisik ke telinga jimin.

"hyung ada lagi 30 minit sblm meeting. Jom?" yoongi tersenyum ke arah jimin yg sudah melopong memandangnya.

"Hy-hyung jimin kan -" 

"Hahahaha hyung gurau la" ujar yoongi lantas melepaskan pelukan. 

"Ok la. Hyung sebenarnya dh lambat, hyung pergi dulu." sambung yoongi lagi mengucup dahi jimin sebelum berlalu pergi meninggalkan jimin yg wajahnya sudah Kemerah merahan menahan malu. setelah yoongi pergi jimin mencapai begnya di tingkat atas dan bersiap sedia untuk ke kolej. seperti biasa dia akan menaiki bas dari perhentian berdekatan apartmentnya dan terus ke perhentian bas di kolej. Jimin berjalan turun dari bas dan masuk ke dalam kawasan kuliahnya.

dia menuju ke arah kelas pertama, didalam perjalanan ke kelas jimin terlihat taehyung dan jungkook duduk dibawah sebuah pohon tempat yg selalu Jimin dan taehyung melepak. Hatinya mula rasa sedikit sakit melihatkan taehyung kwn baiknya duduk disitu bersama orang lain. tetapi itu bukanlah salah taehyung, kerana Jimin yg memutuskan persahabatan mereka Bukan taehyung. Jimin memandang ke arah dua lelaki dibawah pohon tersebut, lama kelamaan matanya tiba-tiba sahaja bertentang dengan taehyung. cepat-cepat jimin mengalihkan pandangannya kehadapan dan berjalan dengan lebih laju untuk ke kelas.

Taehyung hanya memerhati gerak geri Jimin sehingga Jimin hilang dari pandangan mata. Dia tersentak apabila Jungkook menolak bahunya.

"hyung dgr tak aku ckp ni?" Tanya jungkook, taehyung menoleh ke arah jungkook dengan wajah yg terpinga-pinga.

"kau ckp ape eh?" tanya taehyung kembali. Jungkook memberi kan wajah -r-u-kidding-me dan kemudian bangun lantas menarik taehyung bersama.

"Nanti la aku cerita. Jom la kelas dah nak mula." mereka berjalan seiringan menuju ke kelas iaitu kelas yang sama dengan jimin. 

 

Semasa pembelajaran dijalankan jimin dapat merasakan sesuatu yg sedang memerhatikan dirinya, dia menoleh kesekeliling kelas untuk mencari siapakah yg sedang melihat kearah jimin dan memang benar taehyung yg sedang memerhatikannya. Dia mengalihkan pandangan dan hanya mengabaikan tatapan taehyung, dia hanya fokuskan diri pada penerangan prof dihadapan sehingga kelas tamat.

Akhirnya tiba waktu untuk pulang, Jimin memang selalu menjadi pelajar yang paling lambat untuk pulang, dia memasukkan perkakas ke dalam beg dan juga buku-bukunya, dan kemudian menyandangkan beg kebahu kemudian berjalan keluar kelas. Sebelum dia sempat berjalan keluar dr kelas, kelihatan taehyung berdiri dihadapan pintu menghalang laluan jimin.

Jimin agak terkejut pada mulanya, namun dia tidak mahu jika taehyung melihat wajah gementarnya, jadi dia cuba untuk kelihatan tegas dihadapan taehyung. Jimin menajamkan pandangan mata ke arah taehyung dan bertanya.

"Kau nak ape?" Soal jimin dengan nada menjengkelkan yang sengaja dibuat-buat. Taehyung tidak kalah dengan pandangan Jimin. Pandangan taehyung tidak setajam jimin, namun ketenangan didalam matanya menjelaskan seribu makna. Taehyung bergerak melangkah mendekati Jimin, membuatkan kaki jimin juga bergerak mengundur menjauhi taehyung. Kini mereka berdua berada didalam kelas dan taehyung masih tidak mengeluarkan sepatah perkataan pun, Jimin mula merasa bosan, dia cuba untuk pergi dan meninggalkan taehyung namun sebelum dia dapat melepasi taehyung, taehyung telah mengenggam erat pergelangan tangan Jimin.

"Tae, aku takde masa nak melepak. Aku dh lambat." Ujar Jimin sambil cuba untuk melepaskan pegangan taehyung ditgnnya. taehyung menoleh berhadapan dgn Jimin.

"Lambat untuk apa? setahu aku kau balik nanti untuk layan si perampas tu je. kan?" balas taehyung sambil lebih mengeratkan lagi pegangan. Jimin berdesih kesakitan, tangannya memucat akibat dr pegangan taehyung yg kuat. 

"L-lepas la tae, aku nak balik." kata Jimin kali ini kedengaran seakan rayuan. Taehyung melonggarkan pegangan di tgn Jimin namun masih tidak melepaskannya. Dia menatap wajah Jimin, melihat keindahan yg ada dihadapan matanya. oh betapa dia cintakan lelaki kecil dihadapannya ini. 

"Jimin.. aku tau.. kau tersiksa dengan min yoongi. Minyoongi tu sebenarnya anggap kau sbg pemuas nafsu dia je. Aku bercadang nak bawak kau lari. Kita lari. Lepastu kita kahwin. lpstu kita dapat baby, kit-"

Sebelum sempat taehyung menghabiskan kata-katanya satu tamparan mendarat dipipi kiri taehyung. Dia terkejut. Ini sudah kali kedua Jimin menamparnya. Dia merasa amat marah dan kecewa, mengapa Jimin berubah sebegini. sebelum dia berkahwin dgn yoongi, Jimin tidak pernah cuba memukul atau menyakiti taehyung, perubahan ketara dalam diri jimin membuatkan dendam di dalam hati taehyung semakin meluap-luap. Dia memandang jimin dengan mata yang sulit diterangkan. Memerhati wajah Jimin yang sedang cuba menahan airmata yang bakal mengalir keluar. Taehyung menyentuh kedua belah pipi Jimin dan berkata lagi.

"Kau tak cintakan yoongi kan Jimin? kau tampar aku sbb kau sengaja taknak aku tau yang yoongi siksa kau. Betul kan" ujar taehyung lagi cuba memaksa jimin untuk berkata ya, namun Yoongi sudah berubah, walaupun dia pernah menyiksa Jimin tapi yoongi berhak utk diberi kemaafan dan masa untuk berubah. jadi Jimin menggeleng.

"M-memang dye pernah siksa aku. tp dye dh berubah. walaupun perubahan dia masih baru, aku percye dye akan berubah untuk masa depan dia. Masa depan aku. Dan...

....dan anak kami" jelas jimin, mata taehyung membulat mendengar penjelasan Jimin. Dia tiba-tiba sahaja tertawa, taehyung menyebak rambut hadapannya kebelakang dan masih lagi tertawa.

"kau dah buat dgn dia? Heh. See? Dye mmg kahwin dgn kau untuk memuaskan nafsu dye Je. Aku tau kau tak cintakan dye. Dia paksa kau. kan?" tanya taehyung

"T-tak. tak tae. Aku cintakan dia." Dan pada saat itu jimin tau dia didalam masalah besar apabila taehyung tiba-tiba menepis pasu bunga yg berada di atas meja pensyarah sebagai perhiasan. Pasu tersebut jatuh pecah kelantai. Taehyung menggengam rambutnya dan cuba menahan kemarahan. Dia tertawa dan seakan menangis pada masa yang sama. Jimin yg takut melihat keadaan taehyung cuba menghampiri taehyung.

"T-tae.. kau.. kau ok tak." Soalnya kerisauan. Taehyung memandang ke arah Jimin dan tersenyum senget. Jimin tidak tau apa yang berlaku, taehyung tiba-tiba sahaja menarik tubuh Jimin dan menolaknya berbaring ke atas meja pensyarah kemudian memerangkap Jimin dgn kedua belah tgnnya.

"tae. Apa kau buat.." tanya Jimin mula berasa takut melihatkan sikap agresif taehyung.

"Kau yg paksa aku Jimin.. kau yang paksa." Jawab taehyung sebelum terus mencium bibir jimin, Jimin terkejut dengan tindakan taehyung, dia cuba menolak bahu taehyung, namun taehyung terus mengenggam kedua tangannya dan ditekan ke atas kepala Jimin.

"Mmh!" Jimin meronta dalam ciuman agar dilepaskan. Namun taehyung seakan tidak memperdulikan rontaan Jimin. Dia terus mencium bibir Jimin, Taehyung mnjilat bibir Jimin meminta peluang untuk menerokai mulut jimin dengan lidahnya, namun Jimin menutup mulutnya rapat. Taehyung mendengus kemarahan, dia menahan kedua tangan Jimin dengan sebelah tangannya, dan kemudian tgn kanan taehyung mengenggam rambut Jimin dan menarik kuat sehingga jimin membuka mulutnya dan menangis kesakitan, taehyung mengambil peluang tersebut dan menerokai mulut Jimin. 

kemudian bibirnya mula turun keleher jimin, dia menggigit dan menjilat leher Jimin, menikmati keharuman pewangi dileher Jimin. 

"T-taee.. jangan.." rayu Jimin, Taehyung masih tidak menghiraukan rayuan Jimin, sehinggakan dia kedengaran bunyi esakan tangisan daripada Jimin. Dia melihat jimin yang sedang menangis, cuba menyorokkan wajahnya seboleh mungkin, mula muncul perasaan berslh dihati taehyung yg membuatkan dia perlahan-lahan melepaskan tangan jimin. 

Taehyung beralih menjauhi Jimin dan berkata.

"Balik."

Jimin agak tidak percaya dengan apa yang baru sahaja didengarinya, namun tanpa membuang masa. Jimin mencapai beg miliknya yg berada dilantai dan terus berlari keluar dari kelas tersebut dengan tangisan meninggalkan taehyung yang termenung sendirian.

 

 

Oleh kerana emosinya tidak stabil, Jimin terpaksa menaiki teksi untuk mengelakkan berdekatan dengan ramai orang, sepanjang perjalanan pulang ke apartment, Jimin menangis didalam teksi, dia tidak percaya lelaki yang pernah menjadi kawan baiknya sendiri cuba untuk berbuat sedemikian kepada dirinya.

Tiba sahaja di apartment, Jimin membayar bil yg tertera dimeter teksi dan mula naik ke atas. Dia hanya berharap yoongi masih tidak pulang dari syarikat memandangkan dia masih tidak menyediakan apa-apa masakan. Jimin membuka kunci apartment dan mendapati tiada sesiapa didalam, dia menghembus nafas lega dan terus naik ke atas, Jimin membersihkan dirinya, dia mendapati ada tanda kemerahan hasil daripada perbuatan taehyung dilehernya. Jimin menyapukan bb cream untuk melindungi kesan tersebut daripada yoongi. Jika tidak hanya hal seperti itu dapat menghancurkan hubungan Jimin dan yoongi yg semakin rapat.

selesai membersihkan diri, Jimin turun kebawah dan mula menyiapkan makan malam. selepas siap dihidangkan, Jimin termenung sendirian di dapur sementara menunggu yoongi pulang. Dia teringatkan hal yang baru sahaja berlaku dikolej tadi, lamunannya terhenti apabila terasa seseorang memeluknya dari belakang, Jimin agak tersentak namun terasa tenang selepas menyedari yang yoongi baru sahaja pulang.

"Hyungg.."  ujar Jimin, yoongi hanya berdehem sambil tgnnya masih memeluk Jimin, dia memejamkan matanya dan merehatkan kepala dibahu Jimin.

"Hyung ade beli something untuk jimin." Jimin tersenyum mendengar kata-kata yoongi, dia tersenyum ingin tau dan bertanya.

"Ape dia?"

"Tutup mata dulu" Arah Yoongi berikutan tawaan kecil, Jimin lantas memejamkan matanya. dia terdengar bunyi plastik dan kotak dari tgn yoongi. 

"Okay skrg buka mata." jimin membuka matanya dengan perlahan, dia gembira dengan apa yg dilihatnya, yoongi sedang memegang setu telefon pintar yang kelihatan mahal dan cantik.

"Hyung belikan untuk jimin. senang nak call nanti" ujar yoongi sambil menyerahkan telefon itu kepada Jimin. jimin mengambil lalu tersengih gembira. Dia membuka kekunci dan terpancar gambar yoongi sebagai wallpaper dengan tulisan. "I love u my jiminnie" Jimin tertawa kecil. boleh tahan romantis juga si yoongi ni. 

Jimin memandang Yoongi dengan malu, begitu juga yoongi sdg cuba menyorokkan mukanya yg merah.

"Thanks.. hyung" ucap Jimin. Yoongi mengangguk kecil sebelum berkata.

"Esok takpayah gi kolej la. Esok hyung cuti. Kita balik busan jumpa eomma appa." kata Yoongi Sambil melonggarkan tali lehernya.

sekali lagi terpancar kebahagiaan diwajah Jimin.

"betul ke hyung?! Hyung janji???" tanya Jimin mula berasa tidak sabar ingin bertemu ibubapanya. Yoongi mengangguk sambil tersenyum manis. Jimin terus memeluk tubuh yoongi sambil mngucapkan terima kasih berkali-kali. Yoongi membalas pelukan sambil tertawa dan akhir sekali mereka saling membalas perkataan yang paling bermakna.

"I love you Jimin."

"I- i love u too yoongi hyung."

 

 

 

 

 

 

 

LONG CHAPTER HAHAHA, SORRY FOR THE SEMI PART. Siyesli author need u all to comment. so komen la eh. Kalau ade kurang. so enjoy? HAHAHAHA

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
jjang2minboong2 #1
Chapter 10: SO CUUUUTEEEEE
Farah30
#2
Chapter 9: Waa comel kalau jimin malu . Suga ni sweet betullah
Frisur #3
Chapter 8: Update soon
TeeyaNeox
#4
Chapter 8: Tae...tolong kawal diri anda...sedar-sedarlah bahawa jimin milik yoongi... Apa kata ko cuba ushar jungkook sne
Farah30
#5
Chapter 8: Nasib tae sedar klo x naya la dia .