CHAPTER 5

HELL MARRIAGE

Jimin masuk kedalam apartment kongsinya bersama yoongi dalam keadaan keletihan, waktu sekarang ialah 5.30 petang, dia pulang agak lewat sedikit kerana pergi melawat Ibu bapanya. Di hadapan kedua ibu bapa Jimin, dia terpaksa berlakon seakan bahagia berkahwin dgn yoongi kerana tidak ingin mereka berdua risau, namun hakikatnya hanya Jimin seorang yang tahu betapa tersiksa jiwa dan fizikalnya oleh kerana yoongi. Jimin berjalan naik keatas untuk menuju ke bilik, dia memegang tombol pintu bilik utk dibuka namun tangannya terhenti apabila terdengar suara desahan seorang perempuan dibilik itu. Jimin terdiam bingung, tanpa berfikir panjang lagi, dia membuka pintu bilik itu dan jimin tersentak melihat adegan dihadapan matanya, yoongi sedang bersetubuhan dengan wanita lain, di atas katil tempat Jimin dan Yoongi tidur, di dalam rumah tempatnya tinggal, dan dibilik kongsinya bersama yoongi. Yoongi yang baru sedar kehadiran jimin, matanya turut membulat untuk ketika namun kembali berlagak normal walaupun sebenarnya dilubuk hati yoongi dia terasa sedikit bersalah, yoongi keliru dengan perasaan itu jadi dia berpura-pura tidak merasakan apa-apa. 

Jimin menggigit bibir bawahnya, tali beg digenggam kuat, matanya mula merah menahan airmata, dengan lemah Jimin menoleh untuk turun semula kebawah, lantas duduk diatas sofa.

Yoongi dengan segera bgn dari katilnya dan mengeluarkan sejumlah wang dari dompet.

"Ni bayaran untuk kau. Kau blh balik skrg." arah yoongi sambil melemparkan wang tadi ke arah wanita itu. 

"Tapi, kita kan belum-"

"Balik."

Mendengarkan ton nada yoongi yg berubah, wanita tadi terus bangun dan menyarungkan pakaiannya semula lalu turun ke bawah dan keluar meninggalkan apartment yoongi dan Jimin. Yoongi turut turun ke bawah dan duduk bersebelahan dengan Jimin.

"lewat kau balik." Ujarnya, jimin seperti biasa tidak membalas apa yang dikatakan oleh yoongi selain drpd hanya mendiamkan diri.

"Kau pergi mana huh? keluar dengan Taehyung?" Kali ini jimin sudah tidak boleh bertahan lagi, dia memandang yoongi dengan airmata membasahi pipinya dan kemudian berkata

"saya pergi rumah eomma dan appa, taehyung dah takde ape-ape hubungan dengan saya walaupun hanya kawan. Apa yg hyung nak saya buat lagi? Semua benda yg hyung nak saya dh ikut. Hyung tuduh saya curang dgn Taehyung, hyung sendiri tak rasa bersalah buat mcm td depan mata saya." jawab jimin lantas bangun dari sofa dan naik ke atas, yoongi hanya mendiamkan diri, entah mengapa kali ini yoongi hilang kata-katanya. Jadi benarlah jimin memang hanya berkawan dengan Taehyung? Dan dia sanggup memutuskan persahabatannya dengan taehyung hanya kerana menuruti arahan yoongi. Perasaan bersalah dihati Yoongi makin membuak-buak. Dia cuba menepis perasaan yang ada dihatinya namun dia tetap merasakan perkara yang sama.

Yoongi mengeluarkan Telefonnya dari kocek dan menelefon seseorang.

"Hello namjoon? bila kau free?" Tanya Yoongi

"malam ni, skrg aku ade temujanji dgn client. kenapa?" Jawab namjoon.

"Aku nak jumpa kau, ade hal sikit."

"Ok malam nanti la. Aku call kau."

"A'ight, bye" yoongi mematikan panggilan, dia mengerling ke arah jam menunjukkan tepat pukul 6.00 yoongi mencapai kunci keretanya dan keluar tanpa memberitahu jimin terlebih dahulu.

 

 

Jadi seperti yang dijanjikan yoongi dan namjoon bertemu pada malam itu disebuah restoran mewah,namjoon merupakan rakan kongsi yang banyak membantu yoongi dalam bidang perusahaan syarikatnya, dia adalah satu daripada rakan karib Yoongi selain daripada jung hoseok yg bertugas sebagai orang kanan yoongi. Namjoon mempunyai syarikat sendiri dan juga bi sama seperti yoongi, dia mempunyai teman istimewa bernama Seokjin.

"so mcm mana dgn rumah tangga kau?" Soal namjoon sambil menyuapkan potongan daging steak kedalam mulutnya. yoongi menyirup air jus oren sebelum menjawab dgn tenang.

"Aku siksa dia." Jawapan yoongi membuatkan namjoon tersedak dan meneguk airnya dgn cepat, yoongi memandang namjoon dgn wajah menjengkelkan sambil menghulurkan tisu kepada namjoon. Namjoon mencapai lalu mengesat mulutnya.

"Kau siksa dia?? Apa maksud kau? Kau gila ke? sanggup kau siksa budak yang cute mcm Jimin tu." ujar namjoon, yoongi hanya menghela nafasnya 

"Masalahnya skrg ni aku kahwin dgn dia pada mulanya sbb tujuan tu. Aku nak siksa hidup dia. Sbb ayah diala yg belot duit syarikat aku." balas Yoongi, namjoon mengangguk faham dan kemudian yoongi menyambung lagi

"tapi skrg aku rse, entahla, aku rse berslh pulak buat dia mcm tu. Tiba-tiba aku rasa kesian pulak. kau igt tak taehyung? Kawan baik Jimin tu? Dia putuskan sahabat dengan taehyung sbb aku. So aku rasa mcm tak patut pulak aku buat dia mcm tu." Jelas yoongi, namjoon mengangguk lagi buat beberapa kali sebelum menjawab.

"Kau cintakan Jimin?" Soal namjoon tiba-tiba membuatkan Yoongi tersentak, namun dgn pantas yoongi menafikannya.

"TAK, aku just simpati dengan dia(tipu :D)"

namjoon melirik yoongi dengan pandangan tidak percaya namun apabila Yoongi mengekalkan wajah tiada perasaan namjoon langsung mengalah.

"kalau mcmtu, kau bg dia peluang, kau cuba untuk cintakan dia, layan dia elok-elok, tgk kesetiaan dia kt kau. bagi dia percayakan kau balik. Dan aku rasa maybe masalah kau blh selesai dengan cara ni."

"Tapi aku masih tak percayakan hubungan dia dan taehyung, mcm mana kalau aku dh cintakan dia nanti, tiba-tiba dia curang dengan taehyung?" protes yoongi

"Sbb tu la kau dari dulu sampai skrg dingin je, semua benda yg kau fikir negatif, cuba la dulu haih" balas namjoon.

yoongi terdiam dan lantas merenung ke arah hidangan dimeja sebelum mengangguk setuju beberapa kali.

 

 

 

short update, author banyak idea tapi jari ni yang malas nau nak menaip hahahaha, takpe, maybe dalam 1-2 chapter lepasni yoongi and jimin akan bahagia, tp igt taehyung still berdendam dgn Yoongi, so yeahh, enjoy ^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
jjang2minboong2 #1
Chapter 10: SO CUUUUTEEEEE
Farah30
#2
Chapter 9: Waa comel kalau jimin malu . Suga ni sweet betullah
Frisur #3
Chapter 8: Update soon
TeeyaNeox
#4
Chapter 8: Tae...tolong kawal diri anda...sedar-sedarlah bahawa jimin milik yoongi... Apa kata ko cuba ushar jungkook sne
Farah30
#5
Chapter 8: Nasib tae sedar klo x naya la dia .