PELUANG

HELL MARRIAGE

Jimin duduk dikatil biliknya, melihatkan jam yang sudah tepat pada pukul 12 malam jimin beranggapan yang yoongi tidak akan pulang pada malam itu, jadi dia terus berbaring dikatil membatalkan niatnya untuk menunggu yoongi, Baru sahaja dia ingin terlelap, kedengaran pintu bilik dibuka dan tidak lain lagi tanpa disangka yoongi pulang, Jimin hanya memejamkan mata berpura-pura untuk tidur. Yoongi menanggalkan sut hitamnya dan hanya dicampak ke dalam bakul pakaian kotor, kemudian dia membuka jam tangan rolex dan diletakkan ke atas meja, dia membuka dua butang baju kemeja lalu kemudian duduk disebelah Jimin yang kelihatan sudah tidur. Yoongi merenung wajah Jimin buat beberapa saat dan kemudian baru di sedar, Jimin sangat manis, wajahnya sewaktu tidur dapat menenangkan fikiran sesiapa sahaja, tanpa yoongi sedar tgnnya seakan mempunyai bergerak sendiri membelai pipi lembut Jimin, Jimin yang masih berpura-pura tidur agak terkejut dengan belaian lembut yang diberikan yoongi, dia tidak menjangka yoongi akan melakukan itu.

Setelah beberapa minit memerhatikan Jimin, akhirnya yoongi bangun, dia membuka kemejanya dan kemudian menyalin ke pakaian yang lebih selesa untuk tidur, dia naik dengan perlahan ke atas katil dan menyelimuti mereka berdua, Sebelum yoongi berbaring dgn selesa, yoongi sempat memberikan kucupan di dahi Jimin dan ucapan selamat malam, kemudian memeluk pinggang Jimin dan tidur dengan selesa. Difikiran yoongi dia ingin cuba mencintai Jimin, namun apa yang dia tidak tahu, sebenarnya sejak kali pertama dia melihat Jimin, dia sudah cintakan Jimin.

Jimin masih keliru dengan sikap Yoongi, namun dakapan yang diberi oleh yoongi pada malam dingin itu cukup selesa dan menghangatkan tubuhnya, jadi Jimin hanya mendiamkan diri dan akhirnya tertidur lena bersama yoongi.

 

 

keesokan harinya, Jimin bangun dalam keadaan loya, dia terus berkejar ke sinki tandas  sambil memegang perut dan menekup mulutnya, dan kemudian memuntahkan segala makanan yang dimakannya semalam. Tidur yoongi terganggu oleh kerana Jimin yang bgn dalam keadaan tergesa gesa membuatkan yoongi duduk dikatil separuh sedar dengan wajah bingung, apabila yoongi tersedar yang Jimin sedang memuntahkam sesuatu dia bergegas bangun menghampiri Jimin dan menggosok bahagian belakang tubuh badan Jimin.

Jimin berkumur dan kemudian mengesat mulutnya, kepalanya tiba-tiba terasa agak pening, yoongi memandang Jimin dengan risau dan memegang bahu dan lengannya untuk menyokong tubuh badan Jimin untuk berdiri.

"kau okay tak?" tanya Yoongi namun Jimin hanya menggelengkan kepalanya dan tidak lama kemudian jimin jatuh terbaring dilantai dan semuanya menjadi gelap.

 

 

Jimin membuka matanya dengan perlahan, pemandangannya masih kabur jadi jimin memejamkan mata semula dan kemudian membuka kembali, dia memandang kesekitarnya dan mendapati dia sedang berbaring didalam biliknya dan Yoongi, Dia trlihat segelas air kosong di atas meja disisi katil, tekaknya terasa kering jadi jimin cuba untuk menjangkau gelas itu.

Disisi lainnya, yoongi sedang berdiri di ruang tamu, berhadapan dengan seorang doktor Wanita yang bertanda nama "K.Taeyeon"

"tahniah Encik Min, pasangan awk sedang hamil 2 bulan" Jelas doktor taeyeon, mata yoongi terbeliak mendengar kata-kata doktor itu dan kemudian wajahnya berubah pelik.

"T-tapi dia kan lelaki?" Soal yoongi cuba mendapatkan penjelasan.

"Jangan pelik, pasangan encik lelaki yang istimewa, dia mempunyai rahim sama seperti wanita biasa, dan yang mengejutkan rahim tu berfungsi, kerana tu dia boleh mengandung." jawab Doktor taeyeon dan kemudian menyambung lagi.

"Tapi.. saya rasa pasangan encik min terlalu stress sebab tu dia pengsan, saya harap encik min tengok tengokkan dia, jangan bagi dia tekanan dan banyakkan rehat, ubat yang saya tinggalkan tu jgn lupa makan pulak, itu untuk menyuburkan kandungan."

"baik doktor" balas Yoongi.

"Kalau dah takde apa-apa lagi, saya nak minta diri dulu, dan kalau psgn encik rasa tak sihat, blh hubungi saya. saya akan dtg bila bila masa je." Tawar doktor taeyeon dengan senyuman, yoongi membalas senyuman doktor itu sambil mengangguk dan kemudian menemani taeyeon sehingga ke muka pintu. Mereka berdua berbalas tundukan hormat sebelum taeyeon beredar dari situ.

yoongi menutup pintu dan kemudian termenung masih lagi tidak percaya dengan apa yang baru sahaja didengarinya sehingga dia dikejutkan dengan bunyi gelas pecah ditingkat atas, yoongi berlari naik ke atas dan menuju ke biliknya, kelihatan gelas jatuh berkecai dilantai dan jimin yang memandangnya dengan wajah ketakutan, Yoongi berjalan menghampiri Jimin, semakin dekat dan akhirnya airmata Jimin mengalir kemudian berkata

"s-saya, saya haus, saya tak sengaja, j-jatuhkan gelas tu, maaf."  rayu jimin sambil menundukkn wajahnya takut jika ditampar oleh Yoongi. Hati yoongi tiba-tiba sakit mendengar rayuan jimin, jimin sangat takut padanya sehingga dia bereaksi begini apabila yoongi mendekatinya. Tanpa Jimin sangka Yoongi tiba-tiba memeluknya, airmata jimin terhenti dia tidak bergerak mahupun membalas pelukan Yoongi, Jimin hanya terkaku tidak tahu bagaimana ingin merespon.

Tidak lama kemudian Yoongi melepaskan pelukan dan membaringkan Jimin semula, dia mengutip serpihan pecahan gelas dilantai dan membuang kedalam tong sampah, lantas mengesat air yang tumpah tadi. 

Jimin hanya memerhatikan gerak geri yoongi dan akhirnya memberanikan diri untuk berkata

"Kenapa awk tiba-tiba mcm ni?" 

Soalan Jimin menghentikan pergerakan Yoongi lalu dia hanya duduk disisi jimin sambil matanya tidak lepas dari memandang Jimin. Dengan perlahan Yoongi memegang tangan Jimin yang pada mulanya cuba menjauh iyoongi namun pergerakan lembut yoongi membuatkan Jimin mula bertenang.

"a-aku minta maaf." Kata-kata yoongi membuatkan Jimin memandangnya dengan tidak percaya.

"H-hyung serious, hyung minta maaf. hyung tau jimin tak suka hyung, tp kita blh mulakan semuanya dari mula. Kita blh belajar cintakan satu sama lain, hyung minta maaf sbb siksa jimin selama ni, hyung nak bg peluang untuk hubungan kita" jelas yoongi sambil mengucap kata maaf berulang kali.

Jimin masih lagi berdiam diri tidak tahu apa yang perlu dia katakan.

"..dan Jimin. Jimin mengandung. 2 bulan." Sambung yoongi lagi.

"A-apa?" Soal jimin tidak percaya.

"Ye jimin mengandungkan anak kita." terang yoongi lagi. jimin memegang perutnya dan kemudian tersenyum, airmatanya mula bergenang

"Betul ke hyung?? Hyung tak tipu?" tanyanya lagi, yoongi hanya mengangguk dengan senyuman, tanpa teragak-agak Jimin terus memeluk Yoongi menandakan dia amat gembira dengan khabar berita tersebut, yoongi membalas pelukan jimin, apabila pelukan dilepaskan, Wajah mereka salin memandang satu sama lain, dan tidak lama kemudian seakan ada magnet yang mendekatkan wajah mereka berdua sehingga akhirnya bibir Jimin dan Yoongi bersatu, ini bukan ciuman secara paksaan, bukan Juga ciuman rasa cinta, ini hanya ciuman menandakan kegembiraan diantara pasangan yoonmin ini.

 

 

Malam itu dibanglo keluarga kim, Dibilik taehyung, Taehyung mengenggam jari jemarinya termenung sambil mengetap gigi menahan dendam, dia masih tidak percaya Jimin sanggup memutuskan persahabatan mereka hanya kerana Yoongi, taehyung merasakan dia telah dikhianati oleh orang yang telah lama dia cintai, setelah bertahun-tahun dia membantu jimin dan keluarga Jimin ketika susah, dia hanya dibalas dengan jimin yang dikahwinkan bersama Min yoongi. 

Taehyung terlalu marah, dia menolak semua barang yang ada di atas meja belajarnya dan menjerit melepaskan amarah, lantas menggengam rambutnya cuba mengawal dirinya. 

"Kau milik aku Jimin, kalau aku tak dapat kau. Orang lain pun tak blh dapatkan kau. KAU AKU PUNYA PARK JIMIN." ujar Taehyung pada dirinya sendiri kemudian tersenyum penuh makna.

 

 

 

 

 

OH , THE TABLE HAVE TURNED, hahaha Tae dh jd gilo XD btw jangan ade spe spe tanya knp jimin blh mengandung, author pun pelik senarnya tp kan tag tu ada tulis mpreg so author kne buat, Supaya jd lg menarik, 29 subscribers uwaaa thank youu hehe ^3^ pls comment yee sbb author suka baca komen korang, bgi semangat kat author :D

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
jjang2minboong2 #1
Chapter 10: SO CUUUUTEEEEE
Farah30
#2
Chapter 9: Waa comel kalau jimin malu . Suga ni sweet betullah
Frisur #3
Chapter 8: Update soon
TeeyaNeox
#4
Chapter 8: Tae...tolong kawal diri anda...sedar-sedarlah bahawa jimin milik yoongi... Apa kata ko cuba ushar jungkook sne
Farah30
#5
Chapter 8: Nasib tae sedar klo x naya la dia .