Penghuni asrama

Story

Haneul berdiri di hadapan sebuah asrama, banggunannya cantik , kawasannya kemas , halamannya bersih, suasananya nyaman. Disebabkan itu membuatkan Haneul bersemangat untuk masuk asrama. Seumur hidupnya hanya tinggal di rumah, sekali sekala hendak jugak try berdikari. Namun dia teringat lawak janaka yang dibuat oleh kakaknya " Kat asrama banyak penghuni yang tak dikenali, dilihat dan diketahui hihihi " Haneul mengeluh, ' nasib aku takde deria ke enam ' bisik hati Haneul. Haneul melangkah masuk kedalam banggunan tersebut. Menghirup udara di situ membuatnya tenang. Ommanya sudahpun membuat persediaan untuknya. Tinggal untuk mengemas barangnya di dorm dan mengenal kenalan barunya.

apabila tiba di dorm, dia agak pelik melihat suasana di dalam dorm tersebut, sunyi, tiada member barunya. Mungkin sekarang waktu pembelajaran, mungkin... Haneul selepas mengemas barang-barangnya, Haneul merebahkan dirinya di atas katil. Dia berfikir ' betul ke Ada penghuni? ' . Tak lama kemudian, dia terdengar suara tapakkan kaki yang berjalan di luar, dia memandang ke arah luar tingkap, dia ternampak seorang pelajar berjalan di korido. Pakayannya serba putih. Haneul melihat seragam sekolah yang baru di pakai. Hitam dan biru gelap. Haneul Cuba untuk menegur pelajar tersebut namun pelajar tersebut tidak mandengar suaranya. Haneul mengambil keputusan untuk mengikuti pelajar tersebut. Sehingga pelajar tersebut memasuki satu bilik. Haneul pelik mengapa pelajar tersebut tidak mendengarinya ? Ketika Haneul hendak memasuki bilik tersebut Ada suara yang menegurinya " pelajar tidak boleh masuk bilik tersebut" lalu Haneul mamandang ke arah suara tersebut, kelihatan dua orang budak perempuan memandangnya. Haneul tersenyum sebelum mamperkenalkan dirinya.

dua orang pelajar perempuan tersebut adalah Eunji dan Minah. Mereka merupakan rakan se'dorm dengan Haneul, dan bakal di gelar kawan kepada Haneul. Sejak peristiwa mereka bertemu, mereka menjadi kawan baik. Saling berkerjasama dalam kumpulan, rehat bersama study bersama, cuma Ada satu perbazaan antara mereka, Eunji Dan Minah mempunyai mulut yang becok dan celupar. Manakala Haneul sangat mementingkan berbahasaan, sekali sekala terasa dengan sikap mereka ada jugak, namun perasaan tersebut dibiarkan hilang bergitu saja. Kini sudah masuk setengah tahun Haneul bersekolah berasrama. Banyak memori tercipta. Namun Haneul masih tidak berpuas Hati dengan pelajar yang dia sering nampak. Berpakaian putih Dan kemas, rambut yang panjang diikat kemas. Namun setakat ini, dia tidak mengenali siapa pelajar tersebut.

Pada malam itu...

" korang pernah dengar tak satu cerita ni, kalau korang tidur lambat, Ada lembaga bertenggek Kat satu katil. Pastu dia Akan cakap ' yang ni dah tidur, yang ni pun dah tidur ' tapi bila sampai Kat pelajar yang pura-pura tidur dia Akan cakap ' eh! Yang ni tak tidur ' pastu dia terjah korang " Eunji tersengir melihat muka Haneul pucat " tapi aku pernah dengar, bukan lembaga hitam yang cakap macam tu, tapi hantu bungkus, dia lompat Kat satu katil ke katil yang lain " balas Minah. Haneul bertambah pucat " lerk lerk ah, cerita je kot , hahahah" Eunji dan Minah ketawa apabila mereka dapat mengenakan Haneul. Lalu Haneul mengambil keputusan untuk memberi tahu tentang perempuan yang sering dilihatnya . " aku selalu nampak pelajar perempuan yang pakai serba putih dan rambut panjang. Korang Ada nampak tak? " Eunji dan Minah memandang Haneul sambil menggeleng. " aku pun selalu nampak dia masuk bilik yang dekat dengan tangga tu, kata korang bilik tu terlarang, tapi kenapa dia boleh je masuk " Eunji dan Minah mula naik angin, maklumlah dia pantang tengak orang langgar peraturan. Lalu mereka pergi ke bilik tersebut pada malam itu juga.

mereka bertiga berdiri di hadapan pintu bilik tersebut yang tertutup. " kenapa bilik ni terlarang? " soal Haneul. " sebab bilik ni pernah berlaku kes-kes pembulian menyebabkan kematian. Ada jugak bunuh diri Kat sini katanya diganggu. Ada jugak bunuh diri Kat sini sebab tertekan . " Eunji membalas pertanyaan Haneul. keberanian Minah, membawa mereka masuk ke dalam bilik tersebut. " OI!!! Keluar sekarang. Kau tahu kan yang bilik ni terlarang, KELUAR SEKARANG!!. " namun tiada sesiapa membalas pertanyaan Eunji dan Minah. Haneul tiba-tiba tergelincir apabila terpijak tempat yang agak basah. Apabila di bau, hanyir seperti darah, keadaan yang gelap membuatkan mereka sukar untuk melihat, nasib Minah mempunyai lampu suluh. " Haneul Kau ok tak!? " soal Eunji . Lampu suluh diarah ke arah Haneul. Mereka terkejut bahawa terdapat darah yang menyelubungi bilik tersebut. Haneul terkaku. " we..weh Haneul bangun lah... Jom blah " namun Haneul masih terkaku sambil memandang mereka " be..belakang ko..korang " Eunji Dan Minah memusing belakang, terkejut apabila melihat seorang budak perempuan yang dikatakan Haneul dipenuhi darah pada bajunya. Pelajar tersebut mamandang mereka bartiga, dengan senyuman yang panjang sehingga telinga." kite orang dah keluar dah ni"  pelajar tersebut manyahut seruan Eunji Dan Minah. Di belakang mereka terdapat beberapa orang lagi yang berlumuran darah. " sa..sapa mereka " soal Haneul. " dia orang .. Ya..yang pernah mati Kat sini. " 

lalu mereka berlari ingin meninggalkan kawasan, namun bad luck menyebelahi mereka. Mereka bertiga diratik Dan terkurung di dalam bilik tersebut

besoknya, seorang pengawas korido menjumpai mereka bertiga mati didalam bilik tersebut. " nampaknya bertambahlah penghuni bilik tersebut " kedengaran suara di dalam bilik tersebut.

p/s:the story is actually real just the main point ,for sunshine_blue.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
thanks bgi semangat . lamanya x on Aff ni... tgk lah klw rajin nk upsate ke tak:P sorrry nk PT3 so busy

Comments

You must be logged in to comment
baekki_kook #1
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
baekki_kook #2
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
Hanna27 #3
Chapter 12: seram baca chapter ni!! *meremang bulu roma*
ni mengingatkan saya, patung kakak saya yang sekejap hilang dan sekejap muncul.
akhirnya kakak saya buang patung tu. *end of the story*
btw, chapter ni daebak dan saya sukakannya!! keep update, authornim! ^0^
starlightkim_
#4
Chapter 12: Anak patung dia manusia???sungguh menakutkan..boleh pulak dia ajak anak patung dia yg dh jdi manusis bermain??
sunshine_blue
#5
Chapter 11: Thank you very much authornim!!!!ahhh,gomawoyo...authornim terbaikk!!!;-) ;-) ;-)
lugege_
#6
Chapter 11: Kesiannya Haneul T.T
starlightkim_
#7
Chapter 11: Tulah..eunji dan minah cabat sangat 'diaorg..'kan dah dapat nasib macam tu..keep updating
JEON_JI #8
Chapter 8: Last² sedih... T^T Kesian Sehun