Anak patung kawan baik aku...

Story

Mikki bermain denagn telefonnya. Seketika dia memandang depan untuk menonton television . Mikki merasakan dirinya di perhatikan. Sejak kebelakangan ni, dia sering di perhatikan, dia merasai bahawa Ada seorang perempuan sebayanya memerhatikannya dengan rambut yang panjang. Mikki membuang perasaan tersebau sejauh yang boleh. Tak lama kemudian dia mendengar. Ketukan di siling atas rumahnya. Ketika dia ingin pandang atas , dia terhenti pandang tepat 135 darjah, dari 90 darjah iaitu di arah tv. Dia terfikir ' sapa je sanggup panjat siling semata-mata nak ketuk tingkap dekat tangkai air? ' lalu Mikki kembalikan kepalanya ke arah 90 darjah iaitu  dia ingin memandang pantulan tv agar dia nampak siapa yang mengetuk, namun pantulan tersebut terhad.

lalu Mikki meletakkan fonnya di tempat duduk di sebelahnya, agar dapat melihat siapa yang mengetuk. Mikki terkejut apabila melihat seorang budak perempuan berambut panjang yang sedikit serabai tersenyum ke arahnya sambil mengetuk Dan menggetuk Dan mengetuk tingkap. Mikki bangun untuk beradar, namun perasaan takut itu membuatkan dia Selamat pengsan.

Mikki tersedar Dari pengsan. Dia memandang bahawa dia berada di dalam biliknya. Dia terfikir bahawa appanya yang mengangkatnya. Namun bergitu, otaknya yang cekap Dan cepat berfungsi itu mencari maklumat bahawa parentsnya berasa di luar negara. Dia terfikir siapa yang mengangkatnya? Dia dapat merasakan bahawa Ada seseorang duduk di sebelahnya. Dia memandang ke arah di mana orang tersebut duduk. Dia ternampak perempuan tadi, senyumannya tidak putus-putus. Mikki menyelimut mukanya agar tidak di perhati oleh perempuan tersebut. Mikki terdengar tapak kaki bergerak ke luar. Mikki mengintai sedikit. Perempuan itu tutup pintu dengan senyuman sedikit Demi sedikit Demi sedikit sampai habis. Mikki menggosok seluruh badannyan kerana bulunya meremang.

siapakah perempuan itu?

apa yang dia inginkan?

kenapa dengan senyumannya?

adakah dia yang mengangkat aku?

di mana aku pernah melihat wajahnya sebelum ini?....

namun soalan tersebut di jawab dengan pemerhatian perempuan itu. Mikki bergerak ke stor untuk mencari sesuatu, namun barang tersebut telah lama hilang. Mikki berada di ruang tamu bersendirian. Cerita yang bosan membuat kan dia bertambah bosan. Dia memandang fonnya, tiada sebarang info yang baru basuk. Nampaknya dia hanya mereput, terapi reputan itu hanya sementara. Sebelum perempuan tadi datang balik dengan senyuman sambil membawa sekotak Chess. Mikki terkaku Dan masih terkaku sebelum dia menguatkan diri untuk bersuara menanyakan soalannya.

" siapa kau ?"

" apa yang engkau mahu? "

" kenapa dengan senyuman kau ?"

" engkau kah yang mengangkat aku ?"

" adakah kita pernah bertemu ?"

Mikki sangkakan dia menjawab dengan senyuman senyuman senyuman Dan senyuman.

" aku kembar bagi kau 12 tahun lalu "

" aku menunaikan janji yang engkau katakan "

" kerana kau yang mengajar aku senyum "

" ye aku yang mengangkat mu "

" sememangnya kita lebih kerap bertemu sebelum kau menghilangkan ku "

jawapan tersebut membuatkan Mikki pelik Dan kerap berfikir Dan berfikir. " tak...tak mungkin...aku tak da kembar...12 tahun lalu satu-satunya benda yang aku hilang adalah patung bukan manusia " Mikki memandang perembuan tersebut , lalu meneruskan bicaranya " aku memang pernah janji dengan anak patung aku, untuk Jaga aku tak kira sakit, mahupun bosan. Malah anak patung aku tahu semuanya tentang aku, tapi malangnya dia hanya anak patung, jadi siapa engkau sebenarnya ?" perempuan itu masih dengan senyumannya. " ketika kau menghilangkan aku dia pinggir sungai. Aku dibawa oleh arus yang deras di sebuah rumah. Dia membuat kan aku sebergini. Katanya ' aku hanya boleh berjumpa dengan Kau ketika umur Kau mececah 16', kini aku datang. Aku juga selalu memerhati mu Dari kecil. Kau selalu menunggu aku agar aku dikembalikan oleh arus sungai. Nampaknya soalan aku terjawab " Mikki memandang perempuan di hadapannya seumpama ceritanya merepek, " jadi apa hajat Kau ke mari? " soal Mikki " untuk menunaikan janji mu " balas perempuan itu, Mikki mungkin sukar untuk menerima hakikat bahawa anak patungnya manusia, tetapi alang-alang dia bosan , dia mengajak perempuan itu bermain bersama...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
thanks bgi semangat . lamanya x on Aff ni... tgk lah klw rajin nk upsate ke tak:P sorrry nk PT3 so busy

Comments

You must be logged in to comment
baekki_kook #1
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
baekki_kook #2
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
Hanna27 #3
Chapter 12: seram baca chapter ni!! *meremang bulu roma*
ni mengingatkan saya, patung kakak saya yang sekejap hilang dan sekejap muncul.
akhirnya kakak saya buang patung tu. *end of the story*
btw, chapter ni daebak dan saya sukakannya!! keep update, authornim! ^0^
starlightkim_
#4
Chapter 12: Anak patung dia manusia???sungguh menakutkan..boleh pulak dia ajak anak patung dia yg dh jdi manusis bermain??
sunshine_blue
#5
Chapter 11: Thank you very much authornim!!!!ahhh,gomawoyo...authornim terbaikk!!!;-) ;-) ;-)
lugege_
#6
Chapter 11: Kesiannya Haneul T.T
starlightkim_
#7
Chapter 11: Tulah..eunji dan minah cabat sangat 'diaorg..'kan dah dapat nasib macam tu..keep updating
JEON_JI #8
Chapter 8: Last² sedih... T^T Kesian Sehun