Kita... Kawan?

Story

Kidoh berjalan lemah, setelah balik daripada latihan sukan sekolannya. Dalam keadaan yang panat, mood Kidoh berubah. Kidoh berjalan melintasi jalan tanpa memandang kiri Dan kanan. Tiba-tiba Ada kereta meluru lajunya ke arah Kidoh. Ada seseorang menolak Kidoh dengan kuat agar kereta tersebut tidak melanggar Kidoh. Kidoh menoleh kebelakangan, ingin memarahi orang yang menolaknya. Apabila Kidoh nampak situasi pada waktu itu. Kemarahan Kidoh mula reda. Mujur tiada kemalangan. Kidoh berterima kasih pada orang tersebut. " ah~ thanks.. Mmm.. Sapa Nama " soal Kidoh. Lelaki tersebut senyum. " Hansol " lelaki bernama Hansol tersebut membalas pertanyaan Kidoh. " Kidoh " membalis, lalu menunduk hormat dan berlalu pergi.

☂☁☂☁☂☁☂☁☂☁☂☁☂☁

Kidoh diruruh menghantar peralatan sukan ke dalam stor sukan. Kebetulan Hansol yang berada di situ menarik tangan Hansol dengan kuat. Pada mulanya Kidoh agak terkejut. Kemudian Kidoh berterima kesih kerana di tempatnya berdiri, Ada pasu Dari kelas 3-B terjatuh. Kidoh berterima kasih Dan Cuba untuk berhati- hati.

♪●♪●♪●♪●♪●♪♪●

Kidoh mengeluh, seperti Ada sesuatu benda buruk yang Akan berlaku lagi kepadanya. Dan Kidoh langsung tidak perasan Akan kehadiran Hansol. Malah Kidoh tidak pernah perasan bahawa dia Dan Hansol merupakan sama sekolah. Kidoh menurun tangga. Kakinya mula tergelincir, Hansol sempat menarik tangan Kidoh. Kidoh memarahi dirinya di dalam Hati kerana tidak fokus ketika berjalan. Sekali lagi Kidoh berterima kasih pada Hansol.

◆♪◆♪◆♪◆♪◆♪◆♪

Kidoh mengambil keputusan untuk berbual dengan Hansol. " apa dia? " Tanya Hansol. " well, kau selalu selamatkan aku, aku terhutang nyawa dengan kau..mm...kau tolong aku mesti Ada something kan? " Kidoh bersuara. Hansol mengangguk. " Ada tapi..aa.. " Hansol agak serbesalah untuk meminta tolong Kidoh. " well bagi tahu je lah " Kidoh Cuba meyakinkan Hansol. " aku nk mintak tolong kau pergi bilik kosong dekat sebelah tangga tingkat 3. Ada benda aku nak amik tapi...susah nak capai." Kidoh tergelak. " okok, jom " ajak Kidoh , Hansol mengikuti Kidoh.

ketika sampai di bilik tersebut. Kidoh terus memasuki bilik tersebut tanpa berfikir panjang. Hansol tersenyum. " apa bendanya? " Tanya Kidoh. " Kat atas rak Kat belakang, yang tinggi. " Hansol membalas pertanyaan Kidoh. Kidoh dapat mencapai benda tersebut, tetapi benda tersebut terlalu barat. Kidoh sedaya upaya untuk mencapai benda tersebut. Lalu Kidoh terjatuh, benda tersebut tepat kene pada muka Kidoh , Kidoh mati di dalam bilik tersebut. " 12, kau yang ke 12, aku bosan mati Kat sini sorang-sorang, thanks sudi jadi kawan aku. " Hansol bercakap berseorangan. 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
thanks bgi semangat . lamanya x on Aff ni... tgk lah klw rajin nk upsate ke tak:P sorrry nk PT3 so busy

Comments

You must be logged in to comment
baekki_kook #1
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
baekki_kook #2
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
Hanna27 #3
Chapter 12: seram baca chapter ni!! *meremang bulu roma*
ni mengingatkan saya, patung kakak saya yang sekejap hilang dan sekejap muncul.
akhirnya kakak saya buang patung tu. *end of the story*
btw, chapter ni daebak dan saya sukakannya!! keep update, authornim! ^0^
starlightkim_
#4
Chapter 12: Anak patung dia manusia???sungguh menakutkan..boleh pulak dia ajak anak patung dia yg dh jdi manusis bermain??
sunshine_blue
#5
Chapter 11: Thank you very much authornim!!!!ahhh,gomawoyo...authornim terbaikk!!!;-) ;-) ;-)
lugege_
#6
Chapter 11: Kesiannya Haneul T.T
starlightkim_
#7
Chapter 11: Tulah..eunji dan minah cabat sangat 'diaorg..'kan dah dapat nasib macam tu..keep updating
JEON_JI #8
Chapter 8: Last² sedih... T^T Kesian Sehun