Kawan sejati even mati

Story

" korang pernah rasa ke mmm.. Ada macam seorang lagi wujud ketika korang tengah makan sekeluarga ? " Woohyun mengerut dahinya. " korang pernah rasa ke ... Tiba-tiba Ada orang tangah memerhati korang? " Woohyun membaringkan badannya ke posisi lain di atas katil. Woohyun meneruskan membaca masej oleh kawan-kawan di dalam satu group di laman sesawang. " korang pernah rasa ke Ada orang kat sebelah korang time korang baring atas katil sambil baca apa yang aku tulis? " Woohyun mengerut dahinya . Dia memandang sekelilingnya. " asal? Korang tengah memandang sekeliling korang ke? " Woohyun memandang fonnya sambil melihat ' ghost is typing ' tak lama kemudian " Jangan pandang fon korang macam aku bersalah, " Woohyun berasa pelik ' ghost is typing ' ..... " asal still pandang fon korang? Aku just bagi tahu je korang pernah rasa ke? " ' Hun is typing ' Woohyun berasa lega apabila orang lain yang typing Dan bukan kookie. Di dalam group itu, mereka tidak mengenali antara satu sama lain, itu lah yang membuat Woohyun takut, macam mana kookie tahu apa yang dia tengah buat. Woohyun pergi ke arah tingkap lalu memerhati sekeliling , mengintai. Lalu Ada mesej masuk " aku tak de Kat luar lah... Aku Kat umah aku" Woohyun mengangkat keningnya lalu memandang beberapa rumah jirannya. " Rumah aku jauh lah..." Woohyun terus tutup telefonnya. " fon rosak kot " bisik Hati Woohyun untuk menenengkan jantungnya yang bergedup kencang itu.

Woohyun turun bawah untuk makan bersama keluarganya. Dia duduk di tempat paling hujung. Ketika makan, dia teringat kata-kata ghost " korang pernah rasa ke mmm.. Ada macam seorang lagi wujud ketika korang tengah makan sekeluarga ? " lalu Woohyun memandang kerusi kosong di sebelahnya.

♣▼♣▼♣▼♣▼♣▼♣▼♣▼♣▼

Woohyun pergi sekolah dengan keadaan malas, dia memandang sekelilingnya, mana tahu tiba-tiba dia cam siapa ghost tersebut. Tiba-tiba dia terdengar tapak kaki di belakangnya . Dia menoleh untuk melihat siapa.  tapi tiada sesiapa. Lalu Woohyun meneruskan perjalannya.

setelah tiba di sekolah, Woohyun pergi ke sebuah bengkel meletak barang-barang lama di belakang sekolah. Dia teringat beberapa tahun lalu tentang kejadian di dalam bilik tersebut, namun dia Cuba untuk melupakannya.

♪×♪×♪×♪×♪×♪×♪×♪×♪×♪×♪×♪×♪×♪×

Woohyun mula menghidupkan balik fon yang dimatikan semalam. Terdapat beberapa masej Dari ..... Ghost secara P.M

" weh weh weh, dh off ke? Weh weh weh?"

12:30pm

" weh...aku bosan on lah balik...weh weh weh Woo "

1:30pm

" weh weh weh...Kau ingat tak carita pasal Kat bilik bengkel belakang sekolah?"

2:30pm

" aku tahu Kau ingat, takkan Kau dah lupa kot, kesian kawan Kau "

2:31pm

tak silap aku masa dia Ada Kat dalam bengkel tu time pukul 2:32 tengah malam kan? "

2:32pm

 

" kalau Kau dah seen Jangan bagi bluetick je"

Woohyun mula pelik dengan masej ghost. " macam mana dia tahu pasal kawan aku ngan bengkel belakang sekolah? " bisik Hati Woohyun. Woohyun mula mengingati pekara yang berlaku.

◇■▲◇□□△□○◎△▼▲▲▽○○●◇○▲

Woohyun berjalan mengnutup udara yang segar. Dia teringat pesan ketua kelasnya " Woohyun cari kawan Kau tu, merayau tah ke mana sampai sekarang tak balik-balik lagi, kita datang sekolah sebab Ada kelas tambahan, come on lah, dah dah pergi cari kawan Kau tu " Woohyun mengeluh lalu pergi cari kawannya di merata tempat. Tiba-tiba dia terdengar bunyi Kat bengkel belakang sekolah. Dia memberanikan diri untuk melihat apa yang berlaku. Apa yang dilihat membuatkan dia terkejut, lalu dia lari Dari situ. Dia balik ke kelas. Mencapai fonnya dan menelefon polis. Malam tersebut, polis mengsoal siasat Dan bertanya tentang apa berlaku pada Woohyun. Woohyun menjawab " saya nampak 3 orang tu Cuba bunuh kawan saya Kat dalam bengkel tu, saya tak dapat buat apa-apa , jadi saya call polis. "  Woohyun melihat mayat kawannya, kemudian dia melihat 3 orang yang di berkas...

♣▼♣▼♣▼♣▼♣▼♣▼♣▼♣▼♣▼♣▼♣▼♣▼ 

lalu Woohyun membalas masej ghost

" ni Woo, kenapa? Macam mana? 

tak lama lepas tu Ghost typing.

 

" weh ni aku lah, kawan kau...yang dah mati tu

" how?"- soal Woohyun

 

" Woohyun. Kenapa Kau tak tolong aku? "- ghost

" sapa kata aku tak tolong? Aku tolong call polis "- Woohyun

" kenapa Kau tak masuk bengkel tu tolong aku?-ghost

" sebab aku tahu kalau aku masuk aku akan mati jugak, lagipun aku kene buat amanat terakhir Kau, Kau lupa? " -Woohyun

" ouh pasal janji kita tu, yang kau akan jaga adik aku yang sakit tu? thanks " -ghost.

Woohyun memandang adik angkatnya lalu tersenyum..

tak lama kemudian, Woohyun tenguk groupnya, tiada langsung Nama Ghost tersebut. Apabila Woohyun bertanya pada kawan-kawannya dalam group pasal ghost, tiada siapa yang tahu.....

bayangkan sekiranya pada masa tu Woohyun tidak menolong kawannya. Apa Akan belaku pada Woohyun

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
thanks bgi semangat . lamanya x on Aff ni... tgk lah klw rajin nk upsate ke tak:P sorrry nk PT3 so busy

Comments

You must be logged in to comment
baekki_kook #1
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
baekki_kook #2
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
Hanna27 #3
Chapter 12: seram baca chapter ni!! *meremang bulu roma*
ni mengingatkan saya, patung kakak saya yang sekejap hilang dan sekejap muncul.
akhirnya kakak saya buang patung tu. *end of the story*
btw, chapter ni daebak dan saya sukakannya!! keep update, authornim! ^0^
starlightkim_
#4
Chapter 12: Anak patung dia manusia???sungguh menakutkan..boleh pulak dia ajak anak patung dia yg dh jdi manusis bermain??
sunshine_blue
#5
Chapter 11: Thank you very much authornim!!!!ahhh,gomawoyo...authornim terbaikk!!!;-) ;-) ;-)
lugege_
#6
Chapter 11: Kesiannya Haneul T.T
starlightkim_
#7
Chapter 11: Tulah..eunji dan minah cabat sangat 'diaorg..'kan dah dapat nasib macam tu..keep updating
JEON_JI #8
Chapter 8: Last² sedih... T^T Kesian Sehun