Deria ke enam

Story

Yoseob pergi ke sekolah baharunya. Silap Yoseob yang peramah itu disenangi oleh kawan-kawan barunya. Kikwang merupakan antara kawan yang paling dia rapat. Mereka pergi sekolah bersama, balik bersama Dan rehat bersama.

hari Yoseob berubah apa dia seriang nampak seorang perempuan di sempang sempat berdekatan dengan rumahnya. Yoseob pernah Cuba untuk menegur perempuan tersebut, namun niatnya terbatal apabila perempuan tu memandangannya dengan pandangan yang tajam. Yoseob mengambil keputusan untuk tertanya pada Kikwang. Kikwang sangat mengenali pelajar di sekolahnya, Dan seserapa sekolah. Perempuan yang Yoseob nampak , pernah memakai seragam sekolah mereka, namun Yoseob tidak mengenalinya. " Kikwang, kau tahu tak pasal pelajar perempuan sekolah ni yang selalu berdiri Kat simpang empat tu. " Kikwang memandang Yoseob pelik. " setahu aku , kau je tinggal Kat kawasan perumahan tu, mana Ada orang lain. Mungkin kau salah nampak ke kan? " Yoseob mengangguk tanda setuju, mungkin juga dia salah nampak. Besoknya, Yoseob datang sekolah seperti biasa, Yoseob Akan tunggu Kikwang berdekatan dengan Kedai Cafe. Ketika berjalan di simpang empat tersebut, Yoseob ternampak perempuan itu memakai pakaian seragam sekolah sama dengan Yoseob. Yoseob betul-betul Akan menegur perempuan tersebut. " hey...." Yoseob bersuara. Perempuan tu hanya buat tak tahu. " well..aku dh nampak kau beberapa hari Kat sini, tapi aku tak pernah nampak kau Kat sekolah. Well sapa kau? " Yoseob berhasrat agar perempuan tu membalas pertanyaannya , namun perempuan tersebut hanya berdiri tegak Dan buat tidak menjawab. 

Yoseob terus bereda ke kedai cafe yang akan dia menunggu Kikwang. Di sekolah, Kikwang Cuba bercakap tentang Hal semalam. " we..weh.. Yoseob. Pasal soalan kau yang semalam tu kan..." Yoseob memandang Kikwang " mmm.... Kenapa? " Kikwang meneruskan percakapannya. " Ada seorang pelajar perempuan tinggal Kat situ, tapi dia dah lama mati, sebab kene buli, and lagi satu dia.....bisu." Yoseob mengangguk tanda dia faham. " Kau betul-betul nampak dia ke?" soal Kikwang. Yoseob mengangguk, selamba, " sapa Nama dia? " soal Yoseob. " mmm.. Jung Yein "

ketika pulang Dari sekolah. Yoseob masih nampak Budak perempuan itu masih Ada di situ. Yoseob menegur pepempuan itu. " mmm..Yein right? " perempuan yang bernama Yein itu mamandang Yoseon. Perempuan tu mengangguk Dan menundukkan kepalanya. " kenapa still Ada Kat sini ? " soal Yoseob . Yein duduk di atas Tanah lalu menuliskan sesuatu menggunakan tangan di atas tanah. ' tunggu simeone' selepas Yoseob mebaca, Yein memadam dengan senggosokkan beberapa Kali tangannya pada tanah agar tulisan tersebut hilang. " someone? Siapa? " soal Yoseob ' someone can take me away ' Yein tulis perkataan tersebut , lalu memadamnya kembali. " who" Yoseob masih menayakan siapakah orang tersebut. ' Kikwang ' Yein menulis , Dan kembali memadamnya. Yoseob yang terkejut itu minta untuk bredar.

besoknya , Yoseob memberitahu perkara yang terjadi di antara dia Dan Yein. Kikwang kelihatan selamba. Yoseob mula meminta penerangan . Kikwang mula menerang. " Yein selalu kene buli, Dan aku selalu tolong dia. Tapi aku tolong sebab kesian, bukan bermaksud lain. Aku taknak pergi bersama dia, aku masih perlukan banyak perkara yang aku hendak lakukan " Yoseob mengangguk tanda faham. Yoseob mengajak Kikwang ke tempat Yein selalu berdiri.

Kikwang Dan Yoseob sudahpun tiba di tempat itu, hanya Yoseob yang nampak Yein, mungkin dia Ada Deria ke enam. Kikwang memberi penjelasan walaupun dia tak nampak Yein. Yoseob menjadi perentaraan antara Yein Dan Kikwang. Setelah tamat pekara tersebut, Yein tersenyum mengangguk faham. Lalu Yein hilang Dari pandangan Yoseob. Kata-kata terakhir Yein membuatkan Yoseob tersenyum. Yoseob memberitahu bahawa ' Yein Akan tunggu Kikwang Kat Sana. ' 

( bayangkan apa belaku sebaliknya, sekiranya Yein tetap nakkan Kikwang )

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
thanks bgi semangat . lamanya x on Aff ni... tgk lah klw rajin nk upsate ke tak:P sorrry nk PT3 so busy

Comments

You must be logged in to comment
baekki_kook #1
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
baekki_kook #2
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
Hanna27 #3
Chapter 12: seram baca chapter ni!! *meremang bulu roma*
ni mengingatkan saya, patung kakak saya yang sekejap hilang dan sekejap muncul.
akhirnya kakak saya buang patung tu. *end of the story*
btw, chapter ni daebak dan saya sukakannya!! keep update, authornim! ^0^
starlightkim_
#4
Chapter 12: Anak patung dia manusia???sungguh menakutkan..boleh pulak dia ajak anak patung dia yg dh jdi manusis bermain??
sunshine_blue
#5
Chapter 11: Thank you very much authornim!!!!ahhh,gomawoyo...authornim terbaikk!!!;-) ;-) ;-)
lugege_
#6
Chapter 11: Kesiannya Haneul T.T
starlightkim_
#7
Chapter 11: Tulah..eunji dan minah cabat sangat 'diaorg..'kan dah dapat nasib macam tu..keep updating
JEON_JI #8
Chapter 8: Last² sedih... T^T Kesian Sehun