Kes-kes

Story

Ahn Daniel meminum segelas kopi sambil melihat beberapa nota yang berselerak di atas mejanya. Semua kes-kes yang di kendali tiada satu pun yang berjaya. Semua inspaktor akan mengambil satu kes. Tetapi kes Niel terlalu banyak cabangnya. Dari satu kes pembunuhan, ke kes-kes yang lain. Niel mengeluh.

●▼●▼●▼●▼●

dua bulan lepas.

" weh Niel nah amik kes yang pasal pembunuhan ni " Daehyun mencampak fail-fail tersebut di atas meja Niel. Kedengaran sedikit keluhan Niel. Niel menyelak info-info yang diperolehi. Mangsa merupakan pelajar sekolah menengah rendah, Seo Eunkyo. Mati disebabkan di bunuh, dengan cara menjerut leher mengsa. Hanya itu info yang di perolehi. Niel terpaksa pergi ke rumah parents mangsa. Apa bila sampai di rumah mangsa, rumah tersebut kosong Dan suram. Niel Cuba untuk bertanya dengan jiran-jiran sekeliling. Ibu mangsa didapati mati kerana terlibat dalam kemalangan. Bapa mangsa pula diletakkan di hospital sakit mentel kerena kehilangan anak Dan isteri. Niel melawat En.Seo . Niel cuba menayakan tentang kes yang di siasat. Pada mulanya, En. Seo merapu Dan buat tak endah Akan pelawatnya, Niel. Tak lama lepastu En. Seo menyebut Nama seseorang. Yang kedengaran seperti Dahee. Niel Cuba untuk untuk mencari maklumat tentang Dahee. Akhirnya Niel jumpa. Niel pergi berjumpa Dengan Dahee. Dahee merupakan kawan sepejabat En. Seo. Malangnya Dahee di lapurkan hilang.Niel terpaksa menongkai kes Eunkyo Dan Dahee. Ketika Nile hendak menyiasat di rumah Dahee, mereka terjumpa mayat seseorang. Pakar forensic berkata bahawa mayat tersebut milik Jeon Jungkook merupakan adik mangsa. Kini sudah tiga kes Niel pegang. Niel menyakan tentang Jungkook pada rakan sekelas Jungkook. Tetapi tiada seorang pun yang tahu tentang Jungkook. Niel Cuba mencari sebarang pertunjuk di sekeliling sekolah. Didapati Ada pisau berlumuran darah . Niel mengesan cap jari Dan darah milik siapa. Darah tersebut merupakan darah milk Jungkook, tetapi cap jari tersebut merupakan milik Baekhyun. Niel cuba mencari info tentang Baekhyun. Tetapi tiada seorang pun yang bernama Baekhyun. 

☁♥☁♥☁♥☁♥☁♥☁♥

bulan lepas.

Niel Cuba mencari cap jari yang sepadan dengan cap jari Baekhyun, tetapi niat tersebut terbantut apabila salah seorang ahli forensic hilang, iaitu Sungmin. Niel Cuba menyasat pada litar tetutup kamera. Didapati Ada seseorang berpakaiaan serba hitam membawa Sungmin. Niel cuba menyasat tentang orang tersebut. Apabila Niel dapat info tentang orang tersebut, orang tersebut sudahpun mati ditembak.orang tersebut merupakan Jihyun.

▲◆▲◆▲◆▲◆▲◆▲◆▲

Niel melihat kes-kes yang sepatutnya dikendali. Dari Eunkyo, pergi ke Dahee. Kemudian Jungkook , Baekhyun Dan akhir sekali Sungmin Dan Jihyun. Niel melihat cap jari Baekhyun. Niel hanya mempunyai satu info pasal Baekhyun iaitu cap jari. Niel seperti pernah melihat cap jari tersebut. Walaupun cap jari manusia berlainan, tetapi cap jari Baekhyun seumpama sering dilihat Niel. Dulu Niel merupakan Ahli Forensik di syarikat yang sama. Oleh itu, Niel seumpama cam Akan cap jari tersebut. Hanya seseorang yang boleh menolongnya.

Niel pergi kerumah kawannya, Daehyun. Daehyun mempelawa Niel masuk. " so macam mana dengan kes yang aku bagi tu" Daehyun bersuara " entah lah weh, pecah otak aku. Aku mai sini pun nak mintak tolong kau " Niel berharap agar Daehyun menolongnya. " apa dia? " soal Daehyun. Niel tersenyum " sudikah kau menolong aku " Daehyun mengeluh " kalau aku tak sudi , aku tak Tanya. " Niel tergelak. Dengan pantas Niel Keluarkan pistol Dan mengacu ke arah Daehyun, namun Daehyun lebih pantas Dan menembak Niel. Nasib baik tak tepat pada jantung. " akhirnya, kau jumpa juga aku kan" Daehyun memandang Niel sambil ketawa. " Niel menahan Kesakitan pada pinggangnya dengan muka sinin. " mata tak Nya, kau bunuh orang tanam Kat rumah kau, aku nampak mayat Dahee dengan Sungmin. Ada apa-apa yang kau nk jelaskan? " soal Niel. Daehyun mengangguk " yeap mesti lah Ada. Aku dah penat bersiang dengan kau, semua benda aku buat, kau dapat Nama, asal eh? " Niel senyum sinis " sebab semua benda yang kau buat , kau buat dengan cara kotor, kalut, mana nak berjaya " Daehyun tergelak. " sempat kau kutuk aku time-time nak mati kan? " Niel turut gelak " sapa nak mati sekarang nk? " Daehyun memandang Niel pelik " apa maksud kau " Daehyun menayakan soalan. " yo bro, sniper Ada Kat sekeliling rumah kau lah. Peluang kau fifty-fifty." Niel tersenyum. Daehyun denga geram mengacukan pistul ke arah Niel. Belum sempat Daehyun menembak Niel, Sekumpulan Sniper sudahpun menembak Daehyun. Maka berakhirlah kes-kes Niel.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
thanks bgi semangat . lamanya x on Aff ni... tgk lah klw rajin nk upsate ke tak:P sorrry nk PT3 so busy

Comments

You must be logged in to comment
baekki_kook #1
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
baekki_kook #2
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
Hanna27 #3
Chapter 12: seram baca chapter ni!! *meremang bulu roma*
ni mengingatkan saya, patung kakak saya yang sekejap hilang dan sekejap muncul.
akhirnya kakak saya buang patung tu. *end of the story*
btw, chapter ni daebak dan saya sukakannya!! keep update, authornim! ^0^
starlightkim_
#4
Chapter 12: Anak patung dia manusia???sungguh menakutkan..boleh pulak dia ajak anak patung dia yg dh jdi manusis bermain??
sunshine_blue
#5
Chapter 11: Thank you very much authornim!!!!ahhh,gomawoyo...authornim terbaikk!!!;-) ;-) ;-)
lugege_
#6
Chapter 11: Kesiannya Haneul T.T
starlightkim_
#7
Chapter 11: Tulah..eunji dan minah cabat sangat 'diaorg..'kan dah dapat nasib macam tu..keep updating
JEON_JI #8
Chapter 8: Last² sedih... T^T Kesian Sehun