Siblings

Story

Taemin berjalan tanpa arah tuju, dia memandang di sekelilingnya, melihat apa yang berlaku. Emosinya tidak terkawal. Mukanya yang 100% belur itu mambuatkan orang di sekelingnya tidak tahu bahawa dia mempunyai masalah sebesar masalah negara. Dia memandang seorang Budak di hadapannya hatinya berbisik ' apa disebalik belakang seseorang? ' Taemin masih memerhati budak tersebut ' apa yang aku merepek ' lalu Taemin duduk di satu bangku. Dia mula mengingat perkara yang menimpanya.

♣▼♣▼●♣▼♣▼●♣▼♣▼●♣▼♣▼●

sehari sebelum kejadian...

Taemin Dan Minho study sehingga lewat malam di rumah Minho. Minho merupakan kawan baik Taemin, mereka saling mengenali antara satu sama lain. Dari kecil sehingga mereka yang sekarang. Mereka di kejutkan dengan bunyi ketukan pada pintu bilik Minho, Minho membuka pintu untuk melihat siapa di luar, Taemin jugak turut mengintai, " adik aku, Kau tunggu sini jap " Taemin mengangguk atas perintah yang diterima. Tak lama lepas itu, Taemin terdengar satu tekikkan namun Taemin buat tak endah. Siapa tak kenal Minho, panas baran. Dia menjadi panas baran sejak adiknya di lahirkan. Katanya dia tidak dapat perhatian, selalu dipersalahkan, menjadi mangsa keadaan, turut barangnya menjadi mangsa kemusnahan. Itu membuat Taemin faham Akan prasaan yang dirasai oleh Minho. Taemin juga pernah rasa benda yang sama, malah dia mempunyai 2 orang adik, mungkin sebab parentsnya pandai membahagi masa untuk perkerjaan Dan masa untuk anak- anak, parentsnya jugak pandai dalam memberi kasih sayang yang sama rata. Mungkin parents Minho tersalah langkah. Minho sangat benci Akan adiknya. Malah dia lebih sayangkan adik-adik Taemin, yang sebaya dengan adiknya. Apa bila Taemin di tanya oleh Minho berkenaan hal adik beradik , Taemin menjawab " budak- budak biasalah, tak perlu di dingki, di marah, di pukul, di tengking, just buat tak tahu nanti senyap lah " namun Minho membalas " kalau adik aku selagi aku tak marah dia selagi tu dia jahanamkan barang aku. "

Taemin pernah memberi nasihat, bukan sekali dua,tetapi berpuluh malah beribu Kali diberi, namun ego Minho berganda-ganda tinggi. Taemin mengintai pergaduhan antara Minho Dan adiknya. Minho menengking adik nya, sekali segala tangan Minho sampai ke badan adiknya, Taemin berbisik ' wajar ke seorang budak berusia 5 tahun diperlakukan seperti itu? ' Taemin menggeleng. Tak lama kemudian omma Minho datang untuk memarahi Minho, walaupun perangai Minho yang ego dan panas baran, dia tetap tidak bersikap kasar dengan ommanya.

Taemin menulis ' weh dah malam aku gerak dulu ' pada sebuah kertas, lalu Taemin memanjat tingkap untuk keluar Dari rumah Minho. Taemin menggunakan tingkap kerana dia tak mahu mengganggu kedinginnan rumah tersebut.

☂♥♥♥☂☂☂♥☂☂☂♥♥☂☂☂♥☂♥☂♥☂♥

7 jam sebelum kejadian...

Taemin mempelawa Minho pergi ke rumahnya untuk study , Taemin tidak Akan menjejak kakinya ke rumah Minho kerana tidak selesa dengan suasana dingin. Mereka belajar dan belajar. Taemin memberi tahu Minho bahawa dia akan menghidangkan air, dia turun ke dapur untuk mengambil kek bersama pisau pemotong kek, kerana kek tersebut belum dipotong, lalu Taemin turuk balik ke dapur untuk mengambil air, Taemin sempat memandang bahawa 2 orang adiknya bersama seorang kawan adiknya pergi ke dalam biliknya, mungkin ingin bermain dengan Minho, Taemin pernah merasai bahawa dia diperlakukan seperti abang angkat, mungkin dia tak pandai melayan kerenah budak-budak. Tiba-tiba  Taemin terdengar suara adiknya menjadi , mungkin terlalu hyper bermain, Taemin sudah biasa dengan suasana seperti itu. Ketika Taemin ingin mencapai gula,dia terjatuhkan sesuatu, lalu dia melihat di atas lantai. Dia terkejut bahawa Ada pisau pemotong kek, mungkin dia terbawak pisau dapur ke dalam bilik. Taemin mengangkat balik pisau tersebut lalu meletakkannya balik. Selesai siap membuat air, Taemin pergi masuk ke dalam bilik.Minho terdengar bunyi kaca yang pecah. Taemin terkejut apa bila melihat keadaan bilik tersebut. Penuh dengan darah yang terpercik di merata tampat. Wajah adik Minho sukar di kesan, ia menyedihkan apa bila melihat bahawa Minho yang memegang pisau tersebut. Sekedihan bertambah apabila melihat dua orang adiknya rebah. " weh, Minho, apa berlaku " Taemin menanyakan soalan tersebut, dia Cuba menahan tangisannya. " aku dah tak tahan dengan sikap adik aku, time aku tak tikam dia, dia bersembunyi Kat belakang adik kau , aku mintak maaf. " Taemin mencapai fonnya untuk call polis, dia tak kesah dengan persahabatannya dengan Minho terputus.

selesai menceritakan apa yang terjadi, Taemin pergi bersiar-siar menenangkan fikiranya. 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
thanks bgi semangat . lamanya x on Aff ni... tgk lah klw rajin nk upsate ke tak:P sorrry nk PT3 so busy

Comments

You must be logged in to comment
baekki_kook #1
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
baekki_kook #2
Chapter 6: Chapter 6:Best sesangat!!
Hanna27 #3
Chapter 12: seram baca chapter ni!! *meremang bulu roma*
ni mengingatkan saya, patung kakak saya yang sekejap hilang dan sekejap muncul.
akhirnya kakak saya buang patung tu. *end of the story*
btw, chapter ni daebak dan saya sukakannya!! keep update, authornim! ^0^
starlightkim_
#4
Chapter 12: Anak patung dia manusia???sungguh menakutkan..boleh pulak dia ajak anak patung dia yg dh jdi manusis bermain??
sunshine_blue
#5
Chapter 11: Thank you very much authornim!!!!ahhh,gomawoyo...authornim terbaikk!!!;-) ;-) ;-)
lugege_
#6
Chapter 11: Kesiannya Haneul T.T
starlightkim_
#7
Chapter 11: Tulah..eunji dan minah cabat sangat 'diaorg..'kan dah dapat nasib macam tu..keep updating
JEON_JI #8
Chapter 8: Last² sedih... T^T Kesian Sehun