chapter 7

LOVE ME RIGHT, WE ARE ONE

“Tao… jeballll”panggilan dimatikan. Tidak sanggup lagi Tao mendengar suara rintih Xiu Min meminta penjelasan darinya. Terasa diri ini begitu teruk apabila mengkhianati member yang lain. Bodohnya diri apabila mengingatkan apa yang pernah dikatakan kepada Kris dahulu. Namun sekarang dirinya pula sudah mengisi posisi Kris.

“hyung yah, mianae. Jeongmal mianae.”Tao terduduk dibirai katil sambil menangis. Apa yang sudah dia lakukan kepada member exo. Saat ini dia ingin meluahkan isi hatinya namun kepada siapa? Siapa yang ingin mendengar luahan isi hatinya. Appa? Tidak mungkin dia berkongsi masalahnya bersama lelaki tua itu. Lantas laptop dikeluarkan dari beg sandangnya dan dia menaip satu demi satu perkataan yang ingin diluahkan dalam lirik ciptanya.

Tao terpandang gitar yang tergantung di dinding. Gitar itu dijadikan objek untuk dia memulakan ayat.

With my old guitar

I’ll take all the confessions I couldn’t say

All the things I swallowed inside

And tell you right now as if I made it into a song

Just listen, I’ll sing for you

 

I love you so much but I don’t tell you that I love you

It’s awkward, my pride won’t allow me

I’ll take courage and tell you today

But just listen without much thought, I’ll sing for you

 

The way you cry, the way you smile

Do you know how much you mean to me?

Words I wanna say, words I lost

I’ll confess to you but just listen

I’ll sing for you, sing for you

Just listen and smile

 

 

It’s kind of funny, I only have you

But sometimes, I’m worse than a stranger to you

When in truth, I just wanna put my head in your arms

And be held by you

 

The way you cry, the way you smile

 know how much you mean to me?

Words I regretted as I turned around

I’ll apologize but just listen

I’ll sing for you, sing for you

Just pretend that nothing’s happening

 

I’m so thankful every day that you are here

You’re a gift from God

 

When today passes, I might get awkward again

But I wanna tell you today, so listen

 

The way you cry, the way you smile

Do you know how much you mean to me?

Words I wanna say, words I lost

I’ll confess to you though it might sound awkward

Just listen, I’ll sing for you, sing for you

Just listen, I’ll sing for you

 


Tao mencampakkan manuskrip liriknya ke arah meja Producer Kwan. Dia ingin lirik yang dicipta itu menjadi lagu utama untuk albumnya. Producer Kwan mengambil  manuskrip tersebut lalu membacanya.  Berbakat sungguh budak ini ! pujinya dalam hati.

“saya nak lagu ini diterbitkan.” Ujar Tao. Producer Kwan tergelak penuh makna. Tidak mungkin lirik ini akan diterbitkan menjadi lagu. Nanti sudah tentu fan tahu isi hati Tao yang sebenarnya. Rosaklah agendanya nanti.

“maaf Zi Tao. Saya sudah menulis lirik untuk album awak. Pembikinan album awak akan start mulai minggu depan.” Ujar Producer Kwan lalu meninggalkan Tao sendiri terpinga-pinga.

 


2 bulan kemudian

Kris gelak sinis mendengar bait-bait lirik lagu Tao yang terbaru. Kenapa baru sekarang tao mempertikai kerja sia-sia yang dilakukan bersama exo dahulu. Adakah dia sedang mempersendakan usahanya dahulu sebelum debut. Member yang lain hanya mendengar jelik lagu tersebut. Panas di dalam hati usahkan dikatakan.

“lelaki tak sedar diri! Tak kenal asal usul!” marah Chen. Selama ini dialah orang yang paling sukar untuk meluahkan api kemarahannya. Namun hari ini dia sungguh marah dengan pelakuan Tao. Sungguh Tao sudah melampau.

“dia tak akan popular kalau dia bukan berasal dari member Exo.” Ujar Kai pula. Tangannya sudah menggepal penumbuk. Kalaulah Tao berada di depan matanya sekarang sudah pasti lelaki itu teruk dikerjakan.

“aku tak rasa lagu ini dia yang tulis. Aku kenal Tao, dia bukan orang yang macam ni.” Lay mempertahankan Tao. Dia pasti lirik ini bukan dari Tao.

Mereka semua melihat ke arah Lay. Seketika mereka terdiam dan berfikir dengan apa yang dikatakan Lay. Kris meraup mukanya dengan kedua belah tangan. Sungguh dia keliru dan sedih dengan tindakkan Tao.

“sebenarnya…” Xiu Min memandang satu persatu membernya. Haruskah aku cerita semuanya kepada mereka tentang 2 bulan yang lepas? Member Exo yang lain sabar menunggu ayat yang ingin disampaikan Xiu Min.

Xiu Min menutup matanya seketika lalu menarik nafas dalam-dalam dan dihembuskan perlahan sambil matanya dibuka. “Hyung ada call Tao 2 bulan yang lepas.” Terkejut member yang lain.

“dia ada beritahu hyung apa-apa?” tanya Sehun. Xiu Min hanya mampu mengeleng kepala lalu dia mengeluh. “ Tao cakap dia minta maaf sebab mengkhianati EXO.” Ujar Xiu Min. terkejut member exo mendengarnya.  Jadi benarlah tekaan mereka selama ini.

Suho bangun dari tempat duduknya lalu menumbuk dinding yang berdekatan dengannya. “mulai sekarang jangan ada seorang pun dari kita sebut nama pengkhianat tu.” Ujar Suho lalu beredar ke biliknya lalu diikuti Kris dari belakang. Tujuan Kris hanyalah ingin menenangkan Suho.


sorry guys sebab dah lama saya tak update cerita ni. seriously idea saya kelaut pastu ditambah pula dengan masalah peribadi saya. jeongmal mianhae guys... adalah juga terasa nak cari co-author tapi tak kenal sangat author2 ff ni. so pada siapa yang baik hati nak tolong saya. pm saya or komen je. saya mengharap sangat ada yang berminat

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
5days_fin
sedih pulak bila search info tntg Tao. dr fan ke news authornim cari n lastly news Tao keluar exo memey mnghampakan

Comments

You must be logged in to comment
Kouchi #1
Chapter 7: huhuhu.. makin sdeh TT.TT hope dpt bce next chapter till end
Kouchi #2
sedinye... TT.TT nk tao, kris and luhan balik exo.. miss them soooo...much...
Syifiqifa01 #3
Chapter 6: Oooooooooooo.... daebak!! Sorry authornim saya xtau sgt psl EXO. Tapi saya suke cite EXO!!! Update soon ye authornim
amalinnasuha07 #4
Chapter 5: Update soon
rigel01 #5
Chapter 4: Authornim.. dah lama saya tggu. Update soon :)
rigel01 #6
Chapter 3: Meleleh airmata. sedih plak T_T. Update soon authornim
MissyYaya #7
Chapter 3: Rasa sedih bila baca
Syazwaniroslee #8
Chapter 2: Hahahahhaha. Lawaklah dorang ni. Hahaah xD. Biarlah dorang bash tao tu , biasalah haters. Keep update. Best ^^
GreenDecember #9
Btwkan...blh x awk tag malay??