chapter 6

LOVE ME RIGHT, WE ARE ONE

Baekhyun mencampakkan telefonnya keatas katil. Pedih hatinya bila mengetahui bahawa  Tao telah membuang exo di profile instragram lelaki tersebut. Sakit hati bukan alang kepalang dibuatnya apabila mengetahui bahawa Tao mengkhianati mereka.

“ Tao yah, kenapa??? Kenapa buat kami macam ni. Kenapa EXO selalu diuji begini?  mana promise yang Tao janjikan pada kami dan fan. Tao yah…”ujar baekhyun perlahan. Dia terduduk dibirai katil sambil menangis. Walaupun tangisannya tidaklah sederas tangisan wanita namun air mata ini sudah cukup membuktikan dia sangat sakit dikhianati insan yang disayangi.

Chanyeol hanya mampu melihat dari sebalik pintu. Dia tiada kekuatan saat ini untuk memujuk Baekhyun kerana dia sendiri terluka. Kenapa Tao lakukan ini terhadap kami Tao yah??? Tidak akan pernah hilang persoalan itu dari mindanya selagi Tao tidak menjelaskan semuanya kepada mereka.

“Chanyeol… wae? Kenapa termenung kat sini?” tanya Luhan yang kebetulan lalu di depan bilik Chanyeol dan Baekhyun. Chanyeol tidak menjawap namun daun pintunya diselak. Luhan terkedu melihat Baekhyun yang  membelakangi mereka sedang menangis.  Dia tahu apa penyebab Baekhyun jadi begitu.

 


 

 Fansign Busan

“gumawo, teruskan sokong EXO ya.” Ujar Suho. Dia menandatangani buku yang diberikan oleh fan tersebut. Tanpa diduga fan tersebut mengeluarkan foto dia berpelukan bersama Tao, dengan serta merta dia memandang peminat tersebut. Ternyata peminat itu menangis, yah hajima, jinjja hajima… oppa tak kuat melihat tangisan awak.

“oppa… Tao oppa akan kembalikan?” tanya peminat itu tersendu sandang. Lidahnya kelu saat ini melihat tangisan peminatnya itu. Suho cuba sedaya upaya untuk tersenyum lalu mengangguk tanda “iya”

Setelah habis sesi fansign tersebut. Exo kembali ke bilik persalinan, masing-masing sedang melayan perasaan. Suho melihat gambar yang diberikan oleh peminatnya tadi. Tao yah, awak telah buat banyak hati terluka kerana berita ini.

Xiu Min terasa seperti dia tidak berguna saat ini. Dia yang paling tua antara mereka semua namun dia tidak mampu lakukan apa-apa untuk pulihkan keadaan. Xiu Min keluar dari bilik persalinan itu lalu menuju ke tandas. Di dalam tandas tersebut, Xiu min lantas menelefon Tao. Tao! Dia harus mnjelaskan semuanya kepada mereka.

“hyung…” ujar Tao setibanya panggilan diangkat. Betapa gembiranya melihat nama Xiu Min tertera di skrin telefonnya.

“Tao… wae? Wae???” tanya Xiu Min rintih. Tanpa dia sedar, air matanya sudah pecah dari tangkungan. Tao terdiam, dia tidak tahu macam mana harus menjelaskan situasi yang dihadapinya sekarang.

“ hyung yah… mianae. Saya dah membelakangi EXO.” Hanya itu yang mampu dituturkan saat ini. Dia sudah tidak kisah digelar pengkhianat. Demi appa dia sanggup ketepikan kebahagiaannya.

“ Tao yah… wae? Apa salah kami dengan awak? Jadi appa awak itu hanyalah alasan awak untuk tinggalkan EXO?” ujar Xiu Min dengan suara tenggelam timbul. Bukan maaf yang diharapkan keluar dari mulut lelaki tersebut, jelaskanlah, tolonglah jelaskan kepadanya kenapa lelaki itu berkelakuan seperti itu. Dia sudah cukup terluka melihat keadaan member EXO yang lain.

“cakaplah Tao. Tolonglah, hyung merayu dekat kamu jelaskanlah kenapa kamu jadi macam ni. Tao yah…” semakin rintih kedengaran suara Xiu Min.  Tao yah, hyung tak salahkan kamu jika kamu nak buat album solo tetapi kenapa kamu tipu kami? Kenapa Tao?

“Tao… jeballll” Xiu Min terkedu apabila panggilan dimatikan. Tergamak Tao mematikan panggilan. Dia tidak minta banyak dari Tao, dia cuma mahukan penjelasan daripada lelaki itu. Tao! Awak jahat! Awak tak berhati perut! Hyung tak akan percayakan awak kembali.


annyeong... /cry/ saya tak tahu kenapa tetiba pulak saya yang nangis bila garang ff ni. korang mesti rasa ff ni makin serabutkan. saya pun rasa macam ff ni serabut. nanty saya baiki plotnya balik ye. pada silent reader, thank sbb sudi baca ff ni. owh ye, kalau rasa cara penulisan saya ni teruk. bagi r komen...saya akan cuba baikinya lagi.  bagi yang baru subscribed ff... saya ucapkan thank sangat^^

Sekian daripada saya authornim yg slalu typo

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
5days_fin
sedih pulak bila search info tntg Tao. dr fan ke news authornim cari n lastly news Tao keluar exo memey mnghampakan

Comments

You must be logged in to comment
Kouchi #1
Chapter 7: huhuhu.. makin sdeh TT.TT hope dpt bce next chapter till end
Kouchi #2
sedinye... TT.TT nk tao, kris and luhan balik exo.. miss them soooo...much...
Syifiqifa01 #3
Chapter 6: Oooooooooooo.... daebak!! Sorry authornim saya xtau sgt psl EXO. Tapi saya suke cite EXO!!! Update soon ye authornim
amalinnasuha07 #4
Chapter 5: Update soon
rigel01 #5
Chapter 4: Authornim.. dah lama saya tggu. Update soon :)
rigel01 #6
Chapter 3: Meleleh airmata. sedih plak T_T. Update soon authornim
MissyYaya #7
Chapter 3: Rasa sedih bila baca
Syazwaniroslee #8
Chapter 2: Hahahahhaha. Lawaklah dorang ni. Hahaah xD. Biarlah dorang bash tao tu , biasalah haters. Keep update. Best ^^
GreenDecember #9
Btwkan...blh x awk tag malay??