chapter 2

LOVE ME RIGHT, WE ARE ONE

Chen membawa semangkuk popcorn ke ruang tamu yang mana menempatkan 9 orang manusia sedang bersidai melayang movie. D.O menbuntuti Chen dengan membawa sebotol air coca-cola. Mereka berdua mendekati member yang lain.

“suho hyung, Tao keluar wad bila ye?” tanya D.O. Dia menuangkan air coca cola ke dalam cawan yang disediakan member yang lain. Nampak budiman sungguh D.O.

“hari ini..” jawap Suho. Popcorn dicapai lalu disuarkan ke dalam mulutnya. Bila mendengar jawapan Suho. Member yang lain lantas memandang Suho.

“hari ini?” tanya Kris. Teruja pula dia ingin menyambut kepulangan dongsaeng kesayangan dia.

“erm.. hari ini” mata masih tidak lengkang dari skrin televisyen. Ketawa terkekeh dia lihat muka yongguk dengan make up zombie. Dahlah sebut otak otak…

“pukul berapa hyung dia balik?” tanya Sehun pulak. Air cola yang diteguk sudah bertukar tangan ke Luhan. Luhan pun tidak ketinggalan melihat babak Himchan menyamar jadi zombie. Hebat juga BAP ini berlakonnya. Monolognya.

“pukul 2 macam tu.” Walaupun matanya lengkang di skrin televisyen dia masih dapat mengangkap soalan dari member yang lain.

“siapa yang ambil dia? manager ke?” tanya kai pula. Jam dinding dijeling. Sudah pukul 3 tapi kelibat Tao pun tidak nampak.

“kitalah pergi ambil dia. Dahlah… jangan ganggu hyung nak tengok movie ni” naik bengang pula dia bila diasak dengan pelbagai soalan. Kai terlopong melihat Suho. Kai mencuit Kris lalu menunjuk jam dinding.

“SUHOOOO!!!!!!” jerit Kris. Bukan main besar lagi mata dia melihat jam sambil melaung nama suho.

“APA?!” jerit Suho. Member yang lain memandang Kris dan Suho silih berganti. Tak faham dengan situasi yang berlaku. Chanyeol yang tidur pun boleh terbangun mendengar pitch note diorang berdua.

“dah 1 jam Tao tunggu kita. Kau tengok jam dah pukul 3.” Beritahu Kris. Kepala suho dipaling menghadap jam dinding. Terbeliak biji mata Suho…

“alamak! Korang siap sekarang. Siap cepat!” Kelam kabut seisi rumah dibuatnya. Chanyeol yang mamai terus menyarung kasut. Melihat member yang lain sedang terkocoh-kocoh buat dia turut ikut.

Lay yang blur hanyalah memerhati makhluk planet exo ini sedang terkocoh-kocoh. Bergegar apartment diorang dibuatnya apabila ada yang sedang berlari dan tidak lupa juga Luhan sempat duduk di depan tv untuk melihat babak air BOOM CLAP! IT’S ZOMBIE.

Member yang lain sudah ada diluar apartment sedang menunggu Suho dan Luhan. dari dalam dengar gelak tawa mereka berdua lalu Xiumin masuk kedalam  apartment kembali dan mengetuk kepala Luhan dan Suho.

“tadi bukan main lagi suruh cepat siap, last-last korang boleh layan movie lagi. Ini kalau Tao merajuk korang…bla…bla…” Ambil kau bila makcik mi sup sudah membebel. Sebelum lagi teruk dibebelkan baik mereka berdua keluar.


Setibanya mereka di Hospital Seoul. Masing-masing terkocoh-kocoh berjalan kearah wad Tao. Pasti Tao merajuk punya. Ujar Suho dalam hati. Entah macam mana dia boleh lupa tentang Tao.

Sehun berjalan dengar megah sekali. Maklumlah diakan artis terkenal jalan mestilah ala-ala model. Anggap saja jalan kearah wad Tao seperti berjalan diatas karpet merah Melon Award. Ada nurse yang sudah tutup muka akibat malu melihat keadaan EXO yang sangat luar biasa pada hari ini.

Mana tidaknya pakaian Chanyeol saja sudah menarik minat orang mengatakan dia gila. Ada ke patut dia pakai baju tidur dengan kasut sukan dan tidak dilupakan cap yang sentiasa dihiasi di kepala. Belum lagi tengok eyeliner baekhyun yang hanya dipakai sebelah mata. Kris dengan baju t-shirt harimau dipadankan lagi dengan rantai lambang exo menampakkan kehensomenya namun itu hanya bila dilihat sudut atas tapi seluar pendek corak pokodot itu telah cukup buat nurse-nurse disitu terngangah. Nampak benor kelam kabut kome ni.

Setibanya mereka memasuki wad Tao. Tao sudah tergelak geli hati melihat fesyen hyung-hyungnya. Ini fesyen Gdragon pun tak pernah terfikir nak buat. Mereka lega melihat Tao tergelak sakan seperti orang gila. Tahulah mereka yang Tao tidak merajuk.

“hyung… cantiknya fesyen. Giler gempak..”ujar Tao lalu menyambung ketawa. Pelik pula Kris lihat Tao ketawa seperti itu.

“kau sewel ke apa? terkena virus man sewel ke apa ni?” tahu pula Kris cerita Man Sewel.

“beratur hyung…. Buat satu line. Palli” ujar Tao. EXO hanyalah mengikut arahan tao lantas dia beratur mengikut urutan umur. Tao ketawa melihat XiuMin dengan selipar jambannya. Dia beralih ke Luhan, Nampak sempurna. Monolognya. Satu-satu member diperiksanya. Sampai je dekat D.O Tao pegang perut tak larat nak ketawa. D.O dengan baju masaknya, botol air coca cola yang masih tidak lepas ditangannya. Yang lain dah buat muka derp, bukan main lagi dia gelakkan kitorang ek. Kitorang punya kelam kabut takut dia merajuk smpai pakaian pun dah tak tahu fesyen apa dah.

“Hunnie,keretapi tak sampai..” ujar tao dengan terkejutnya. Boleh pula Sehun lupa nak zip seluar. “mana keretapi hyung?” tanya Sehun. Dia lantas melihat keluar tingkap. Bebal sungguh maknae ni.

“tu kat zip seluar kau.” Dia sudah tepuk kepala melihat Sehun yang blur. Baekhyun yang cerdik sikit tu lantas menzipkan seluar Sehun. Terlopong chanyeol lihat lagak Baekhyun itu. Siap kau balik nanti Baek,monolognya.

“dah lah jom balik. Terlepas nak tengok babak akhir cerita zombie kampung pisang.” Ujar Suho. Beg Tao diangkat oleh Kris. Luhan yang mendengar Suho salah menyebut nama movie tadi hanya mengeleng. jadi pada hari ini EXO telah mencipta sejarah di hospital Seoul dengan berpakaian pelik. Big clap….


sorry sebab chapter ini agak menghampakan korang. hilang mood bila kawan2 bash Tao. /cry river/

btw Movie yang dimaksudkan oleh suho dan Luhan ialah Boom Clap ! it's zombie by Jelly_warrior. "bukan lah zombie kampung pisang" ujar Suho. apa2 ajalah suho.

okey merepek jap./bersiul/

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
5days_fin
sedih pulak bila search info tntg Tao. dr fan ke news authornim cari n lastly news Tao keluar exo memey mnghampakan

Comments

You must be logged in to comment
Kouchi #1
Chapter 7: huhuhu.. makin sdeh TT.TT hope dpt bce next chapter till end
Kouchi #2
sedinye... TT.TT nk tao, kris and luhan balik exo.. miss them soooo...much...
Syifiqifa01 #3
Chapter 6: Oooooooooooo.... daebak!! Sorry authornim saya xtau sgt psl EXO. Tapi saya suke cite EXO!!! Update soon ye authornim
amalinnasuha07 #4
Chapter 5: Update soon
rigel01 #5
Chapter 4: Authornim.. dah lama saya tggu. Update soon :)
rigel01 #6
Chapter 3: Meleleh airmata. sedih plak T_T. Update soon authornim
MissyYaya #7
Chapter 3: Rasa sedih bila baca
Syazwaniroslee #8
Chapter 2: Hahahahhaha. Lawaklah dorang ni. Hahaah xD. Biarlah dorang bash tao tu , biasalah haters. Keep update. Best ^^
GreenDecember #9
Btwkan...blh x awk tag malay??