chapter 4

LOVE ME RIGHT, WE ARE ONE

Di bilik latihan Exo.

“okey kita berehat sekejap.” Ujar Suho. Masing-masing sudah berbaring menandakan kepenatan. Tao yang masih tidak boleh menari hanya melihat member yang lain practice dan bila mereka berehat dia akan berbual dengan member.

“korang…” Tao memandang satu persatu member exo. Dia akan merindui mereka semua nanti bila dia sudah balik ke China. Member yang lain menunggu dengan sabar apa yang hendak dikatakan Tao. Kris mengeluh, dia tahu apa yang nak dikatakan Tao.

“mianhae. Mianhae kerana tak dapat bersama dengan korang lepas ni.”Tao menundukkan badan 90 drjah. Air matanya menitis jatuh ke lantai. Terkedu member yang lain. Suho yang duduk lantas bangun.

“yah boyah?” ujar suho. Dia tidak percaya dengan apa yang dikatakan Tao. Kris menundukkan kepala memandang lantai. Bukan ini yang dia mahukan dari Tao. Dia sudah kembali bersama lelaki itu namun kenapa perpisahan juga yang akan berlaku.

“hahaha, yah ini prankkan.” Gelak chanyeol. Dia mencari kemera di sekeliling bilik latihan mereka begitu juga dengan member yang lain. Sedang diorang bising mencari kamera tao mengucapkan kata-kata yang buat mereka terkedu.

“setiap penemuan mesti akan ada perpisahan. Yup, perpisahan…” dia kembali memandang member yang lain. Baekhyun terduduk memandang lantai. Air matanya mula gugur membasahi pipi. Chanyeol memeluk Baekhyun yang sudah lebat dengan air mata. “ tapi…tapi kenapa tao? Kris hyung, luhan hyung… diorang dah kembali.” Ujar  Sehun.

“appa lebih memerlukan aku…”ujarnya. Dia mengharapkan member yang lain akan faham dengan situasi yang dihadapi sekarang.

“kami pun memerlukan kau, tao ah.” Ujar Chen sayu. Kenapa mesti perpisahan? Tiada jalan lain ke salain perpisahan?

“exo tak lengkap tanpa awak, tao” ujar Lay pula. Dia mengenggam tangan Tao mengharapkan Tao berubah hati.

“walaupun kita jauh tapi kita duduk dibawah satu langit yang sama. Bukan itu ke yang hyung cakap dekat saya. Appa tak nak tengok saya sakit lagi. Saya anak hyung… anak yang patut patuh kepada appanya. Apa saya boleh buat hyung? Antara exo dengan appa… saya keliru.” Ujar tao dalam sendu.

“sometimes people choose to leave not because of selfish reason, but they just know that things will get worse if they stay.” Ayat terakhir Kris sebelum dia keluar meninggalkan member yang lain dalam kesedihan. Sekarang dia baru tahu bagaimana perasaan member exo saat dia meninggalkan mereka.


sorry sebab chapter ini agak pendek and sorry lambat update. saya agak busy dengan assingment yang berlambak untuk sem baru ni. T_T

rasa nak bakar je assignment nie semua.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
5days_fin
sedih pulak bila search info tntg Tao. dr fan ke news authornim cari n lastly news Tao keluar exo memey mnghampakan

Comments

You must be logged in to comment
Kouchi #1
Chapter 7: huhuhu.. makin sdeh TT.TT hope dpt bce next chapter till end
Kouchi #2
sedinye... TT.TT nk tao, kris and luhan balik exo.. miss them soooo...much...
Syifiqifa01 #3
Chapter 6: Oooooooooooo.... daebak!! Sorry authornim saya xtau sgt psl EXO. Tapi saya suke cite EXO!!! Update soon ye authornim
amalinnasuha07 #4
Chapter 5: Update soon
rigel01 #5
Chapter 4: Authornim.. dah lama saya tggu. Update soon :)
rigel01 #6
Chapter 3: Meleleh airmata. sedih plak T_T. Update soon authornim
MissyYaya #7
Chapter 3: Rasa sedih bila baca
Syazwaniroslee #8
Chapter 2: Hahahahhaha. Lawaklah dorang ni. Hahaah xD. Biarlah dorang bash tao tu , biasalah haters. Keep update. Best ^^
GreenDecember #9
Btwkan...blh x awk tag malay??