chapter 1

LOVE ME RIGHT, WE ARE ONE

Tok tok tok!!! Sudah 1 jam Kris mengetuk pintu namun tiada siapa yang buka. Naik bengang pula dibuatnya. Akhirnya dia mengunakan kaki. “oiii… buka r pintu, naik berjanggut aku mengetuk dari tadi.” Member exo yang lain sudah kelam kabut. Mereka ingat Kris akan sampai malam nanti jadi mereka pun mengemas dorm dan baker cake pada tengahari.

Baekyun kelam-kabut keluar dorm dengan niat nak bawa kris main jauh-jauh dulu(hello baek,kris dah tua bangke) dan macam biasa dia terpakai kasut D.O. “hyung~ rindu dekat  hyung…” dia memeluk Kris lalu pintu ditutup. Dia memeluk lengan Kris dengan senyuman angelnya. “hyung~ jom pergi main kat taman nak… dah lama kita tak main buai sama-sama” ujar baekhyun. Kris dah buat muka derp.

“kau ni demam ke baek? Sejak bila kita suka main buai ni. Setahu aku kaulah paling benci main buai.” Pelik pula melihat sikap baekhyun. Baekhyun hanya garu kepalanya yang tak gatal. Betul juga apa yang dikatakan itu.

“apa-apa jelah hyung. Jom kita pergi dating jom…”dengan sepenuh tenaga yang ada baekhyun menarik Kris mengikutnya. Ayat terakhir baekhyun itu mengerunkan Kris. “DATING?! ANGKER GILER!!!” jerit Kris


Setelah memastikan Kris tiada di depan pintu, member yang lain cepat-cepat menyiapkan apa yang patut untuk menyambut kepulangan Kris dan Luhan. D.O mencari butter untuk dicampurkan dalam adunan keknya namun tiada.

“Chen ah… mana kau letak butter? Aku nak guna cepat ni.” Laung D.O. chen yang sedang menvaccum rumah tidak dengar laungan D.O tersebut. D.O berjalan kearah Chen lalu mencabut plug Vaccum tersebut.

“wei… aku nak vaccum cepat doe. Kejap lagi lau Luhan hyung pula sampai macam mana. Tadi Luhan hyung dah call Suho Hyung cakap dia dalam perjalanan tau tak.” Jelas chen.

“mana butter aku? Semalam aku suruh kau simpan barang-barang nak buat kek, kau letak mana butter aku?” garang sungguh D.O.

“mana ada kau beli butter semalam. Dah lah tepi..” Chen menolak D.O lalu memasang plug vaccum kembali. D.O mencabut kembali plug tersebut. “aku ada belilah… kau lupa kau letak manakan sebenarnya.” Marah D.O. ini boleh buat aku kencing manis nie,monolog Chen.

“aku cakap tak ada beli tak adalah.. apa susah kau nie. Aku cakap bahasa yang mudah difahami bukan bahasa alien.” Chen sudah bercekak pinggang. Gaya ala mak-mak sedang bergaduh.

“dah tu kau fikir aku cakap bahasa keling?” d.o tidak puas hati. Sehun berjalan kearah mereka berdua sambil makan roti berantikan butter.

“apa bising-bising ni hyung?” roti berantikan butter itu disuapkan ke dalam mulutnya. Chen dan d.o memerhatikan roti Sehun. Macam mengancam pun ada roti tu.

“roti anti apa nie hunnie?” tanya chen. Sehun dengan selamba badaknya mengatakan roti berantikan BUTTER. “hunnie ambil dekat mana batter ni?” lembut sungguh suara D.O. dan sekali lagi dengan selamba badaknya Sehun mengatakan dia ambil di dalam PETI SEJUK. Kepala Sehun diduku oleh chen manakala D.O berjalan keluar dari dorm. Dia terpaksa membeli butter sekali lagi. Dia mencari-cari kasutnya. Ek? Mana kasut aku nie? Dia ternampak kasut baekhyun lalu dia mngeluh. Kasut baekhyun disarung.

Kai ke dapur mencari d.o namun tiada yang ada hanyalah adunan kek d.o. mana pulak hyung ni pergi? Monolog kai. “kai ah.. kek dah siap ke belum?” ujar chanyeol lalu berdiri sebelah kai yang sedang blur. “aduhhh… macam mana ni kek tak siap lagi rumah tak habis kemas lagi. Luhan hyung on the way naik lif tau tak.”ujar chanyeol kelam-kabut.

“dah tu macam mana hyung???” tanya kai. Chanyeol berfikir sejenak lalu dia memasukkan semua serbuk penaik dan tidak lupa juga aiskrim soda. Dengan kelam kabut dia mengadun adunan tersebut lalu dia memasukkan sepek milo dan sebotol  kecil pewarna hijau. Kai hanya terlopong melihat Chanyeol menjahanamkan adunan kek d.o. Siap sahaja adunan tersebut chanyeol menuangkan adunan tersebut di dalam acuan dan dimasukkan ke dalam microwave.

“siap sudah… dah jom blah..” ujar chanyeol. Dia berjalan keluar dari dapur. Kai melihat microwave yang tidak disetkan masa lantas dia setkan masa kepada 1 jam. Sungguh pandai chanyeol dan kai ini, beri tepukan gemuruh kepada mereka.

45 minit kemudian…

“hyung tak boleh masuk lagi…” sedaya upaya Sehun merangkul Luhan daripada masuk ke dalam rumah.

“kenapa pula tak boleh? Hyung pun ahli exo lah…”tetiba sensitive pula Luhan. Sehun segera menghadang pintu. “memang lah hyung ahli exo. Siapa pula cakap bukan..” sehun menayangkan barisan giginya yang putih. “dah tu kenapa tak boleh masuk? Dekat setengah jam hyung tunggu dekat luar tau tak. Naik sakit lutut ni” ujar Luhan. maklumlah dia sudah tua tu sakit-sakit sendi tu.

“naik geli hyung  teman kau karoeke. Lepaskan hyung, hyung nak rehat.” Dari jauh sudah dengar suara Kris lantas hunhan melihat kearah suara itu. “kata dating kenalah sweet-sweet.” Kaki Kris dipeluk baekhyun. Ala-ala Monday couple gitu. “itu bukan sweet, itu sawit!” kris tidak pedulikan baekhyun. Kakinya diseret kearah dorm mereka. Entah sejak bila Kris pandai cakap ayat-ayat basahan macam angker dan sawit ni.

Member yang dekat dalam rumah sudah kelam kabut. Habis semua benda dicampak oleh suho ke dalam bilik baekyeol. Sampai lay pun dia campak lalu pintu bilik baekyeol dikunci. Maka terkurunglah lay di dalam bilik baekyeol. Xiumin tercium bau hangit di dapur lalu dia ke dapur dan mendapati bau tersabut datang dari microwave. Member yang lain pun datang ke dapur apabila tercium bau hangit tersebut. Maka sambutan kepulangan Kris dan Luhan berakhir dengan tragis dan tidak dilupakan D.O yang menangisi keknya yang sudah dijahanamkan Chanyeol.


korang betul ke tao dah keluar??? macam tak percaya je, tak semangat dibuatnya nk tulis ff ni T_T

btw pada siapa yg xbaca tentang call me baby, we are one ni link ye http://www.asianfanfics.com/story/view/962038/call-me-baby-we-are-one-angst-comedy-malay-exokrisluhanyou

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
5days_fin
sedih pulak bila search info tntg Tao. dr fan ke news authornim cari n lastly news Tao keluar exo memey mnghampakan

Comments

You must be logged in to comment
Kouchi #1
Chapter 7: huhuhu.. makin sdeh TT.TT hope dpt bce next chapter till end
Kouchi #2
sedinye... TT.TT nk tao, kris and luhan balik exo.. miss them soooo...much...
Syifiqifa01 #3
Chapter 6: Oooooooooooo.... daebak!! Sorry authornim saya xtau sgt psl EXO. Tapi saya suke cite EXO!!! Update soon ye authornim
amalinnasuha07 #4
Chapter 5: Update soon
rigel01 #5
Chapter 4: Authornim.. dah lama saya tggu. Update soon :)
rigel01 #6
Chapter 3: Meleleh airmata. sedih plak T_T. Update soon authornim
MissyYaya #7
Chapter 3: Rasa sedih bila baca
Syazwaniroslee #8
Chapter 2: Hahahahhaha. Lawaklah dorang ni. Hahaah xD. Biarlah dorang bash tao tu , biasalah haters. Keep update. Best ^^
GreenDecember #9
Btwkan...blh x awk tag malay??