chapter 5

LOVE ME RIGHT, WE ARE ONE

Sudah 2 minggu Tao meninggalkan mereka. tiada lagi gelak ketawa selepas pemergian Tao. Masing-masing tidak mahu bercakap. Kalau bercakap hanya perkara-perkara penting saja dan yang paling terkesan dengan pemergian Tao ialah Kris. Tiada lagi senyuman yang terukir dibibirnya. Dibibir dia mengatakan dia terima takdir mereka namun di dalam hati dia tidak mampu menerima hakikat.

Kris melaburkan punggungnya di bangku yang disediakan. Dia membuang pandangannya jauh memandang Han River. Dia kecewa dengan apa yang berlaku.

“Jika boleh memilih… aku memilih untuk tidak mengenali exo daripada lupakan mereka.” Kris membaca kad yang diberikan oleh Tao 2 minggu lepas. Tao ah, jika diberi pilihan antara melangkah ke masa depan atau kembali ke masa silam. Hyung pilih kembali ke masa silam kita. Saat kita jadi training tao ah. Saat hyung suka masakan tao makanan.

“I know you hate that feeling, when you feel hungry but you don’t want any food you see, and you can’t figure what food you want and you don’t think it even exist. But then… you realise what that u only want is to see that person you’re missing” ujar Wang Zhi Yi. Dia melabur punggung disebelah Kris. Sudah 2 minggu dia melihat Kris begini, selalu termenung dan diam malah tiada lagi senyuman yang selalu dilemparkan Kris kepadanya.

“and you realise it but you can’t admit it.” Sambung Kris lalu mengeluh. Iya, dia rindu tao. Sangat rindukan lelaki itu namun dia tidak mampu untuk mengucapkan kepada Tao. Dia tidak mahu Tao berubah fikiran dan memilih exo daripada ayahnya sendiri.

“Kris ah… kekadang perpisahan adalah untuk kebahagiaan.”ujar Wang Zhi Yi. Dia tidak mahu lelaki disebelah down. Comeback mereka semakin dekat dan dia taknak lelaki itu menarik diri.

“kerana mungkin tao akan merasa lebih sakit jika tidak tinggalkan kami, betulkan Zhi Yi?” tanyanya walaupun dia sudah ada jawapan. Wang Zhi Yi hanya mengangguk lalu tersenyum.

 


 

 3 minggu kemudian…

Exo telah kembali ke dorm setelah tamatnya jadual mereka. Masing-masing melangkah masuk ke dalam bilik. Sudah 2 minggu mereka mempromosikan lagu Love Me Right tanpa henti. Mereka diberi 5 jam untuk berehat sebelum menjalankan promosi mereka kembali. Penat! Sangat penat! Namun mereka puas walaupun kepenatan kerana sokongan Exo-L yang tidak henti-henti menyokong mereka.

Kris bersandar disisi katil sambil membelek instagramnya. Dia dikejutkan dengan rumor berkaitan Tao. Mustahil! Tao tak mungkin mengkhianati exo, bisik kris dalam hati. Dia dikejutkan dengan kedatangan Suho ke dalam biliknya.

“hyung?!”jerkah Suho. Kris mengeleng kepala dengan wajah terkejut suho. Dia sudah dapat meneka apa yang ingin disampaikan Suho.

“molla… hyung pun tak tahu berita ini betul ke tak.”beritahu Kris tanpa disuruh. Suho duduk disisi Kris, matanya dihalakan ke skrin telefonnya. Tak mungkin Tao tinggalkan kami sebab nak keluarkan album solo. Tao bukan orang yang begitu. Bentak Suho dalam hati.

“Suho yah… pergilah tidur. Masa rehat kita tak lama. Nanti hyung tanya Tao tentang rumor ini.”pujuk Kris. Dia tidak mahu Suho tidak cukup tidur hanya kerana memikirkan rumor Tao yang belum tentu ada kebenarannya. Suho mengangguk lalu meninggalkan Kris.

 


 

 “Pa, kenapa pa buat Zi tao macam ni? Pa cakap pa tak nak Zi tao berada dalam dunia hiburan ini tapi kenapa tiba-tiba pa setuju dengan producer untuk terbitkan album solo Zi Tao. Zi Tao tak mahu khianati kawan-kawan Zi Tao.”ujar Tao. Berita yang dia akan keluarkan album solo sudah melular di serata negara.

“Pa dah ubah fikiran, Zi Tao. Pa rasa kamu harus teruskan perjuangan kamu. Bukankah ini cita-cita kamu Zi Tao.” Appa memandang ke dalam anak mata Tao. Tao lantas mengalihkan mata kearah lain. Dia kalah bila berhadapan dengan lelaki dihadapannya ini. Bukan ini yang saya nak pa, ujarnya dalam hati.

“pa… saya nak kembali kepangkuan Exo. Can i?”matanya bersinar memandang anak mata ayahnya. Tao mengharapkan pengertian daripada ayahnya.  Tiada kata-kata yang mampu dikeluarkan oleh appa Tao. Sungguh hati kecil appa Tao tidak membenarkan anaknya balik kepangkuan Exo. Tidak dan tak akan pernah!

“Pa…”rintih sungguh suara Tao. Dunianya kini bersama member-member exo. Tanpa mereka dia terasa kosong, walaupun dia dekat dengan appanya namun dia tidak gembira. Rasa seperti ada sesuatu yang hilang. Iye! Hilang! Separuh hatinya masih di korea.

“Zi Tao, awak sanggup duakan keluarga demi mereka yang selalu menyakiti awak?” soalan appa disambut dengan gelengan Tao. Mereka tidak pernah menyakiti saya appa. Tao tertunduk memandang lantar marmar. Air mata yang dari tadi ditahan sudah pecah ditangkungannya. Sudah tiada lagi rasa malunya terhadap lelaki separuh abad didepannya. Sungguh dia keliru dan buntu dengan jalan yang diambil oleh lelaki separuh abad itu.

 


assalamualaikum dan salam sejahtera buat reader sekalian. sorrylah sebab saya lambat update story ni ><  btw saya sdh tamat stpm... alhamdulillah dh abis, tnggal nk tnggu result je. 

Tao : chukaehae autornim coz dh abis bljr... so skrg fokus kat tao pulak ye /puppy eyes/

tgk r mcm mna tao, saya tk janji nk fokus kat awk je. nnty Luhan saya marah/wat muka gedik/

okey fine merepek! btw reader boleh tak tolong saya. plz~ sya prlukan korang yg betul2 fan exo. sya byk trlepas tntg exo akibat fokus kat final exam. so nk wat ff ni agk susah lau info xbyk. pada reader yg sudi membantu tlg r komen dgn segera. prtolongan korang amat mmbantu saya...

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
5days_fin
sedih pulak bila search info tntg Tao. dr fan ke news authornim cari n lastly news Tao keluar exo memey mnghampakan

Comments

You must be logged in to comment
Kouchi #1
Chapter 7: huhuhu.. makin sdeh TT.TT hope dpt bce next chapter till end
Kouchi #2
sedinye... TT.TT nk tao, kris and luhan balik exo.. miss them soooo...much...
Syifiqifa01 #3
Chapter 6: Oooooooooooo.... daebak!! Sorry authornim saya xtau sgt psl EXO. Tapi saya suke cite EXO!!! Update soon ye authornim
amalinnasuha07 #4
Chapter 5: Update soon
rigel01 #5
Chapter 4: Authornim.. dah lama saya tggu. Update soon :)
rigel01 #6
Chapter 3: Meleleh airmata. sedih plak T_T. Update soon authornim
MissyYaya #7
Chapter 3: Rasa sedih bila baca
Syazwaniroslee #8
Chapter 2: Hahahahhaha. Lawaklah dorang ni. Hahaah xD. Biarlah dorang bash tao tu , biasalah haters. Keep update. Best ^^
GreenDecember #9
Btwkan...blh x awk tag malay??