THE END

Young Mother?
Please Subscribe to read the full chapter

 Semasa waktu rehat bermula,seperti biasa mereka akan pergi ke kantin untuk membeli makanan….yelah makananlah takkan nak beli baju pula kan?huhu….dan seperti biasa juga mereka akan mencari tempat kosong untuk mereka duduk.

Hari ini mereka makan rice cake dan minum air jus laici….mereka bertiga makan dengan begitu berselera.Tiba-tiba mereka dikejutkan dengan bunyi suara pelajar-pelajar yang lalu lalang disebelah meja mereka bertiga duduk mengucapkan “chukahae” kat Shina tak kira yeoja mahupun namja,pelik mereka bertiga dibuatnya tapi Shina hanya mengukirkan senyuman manis dan mengabaikan semua tu.Fikirnya pelajar tersebut tersilap makan ubat sebab tu jadi macam tu.

Luhan POV’S

Aku yang tengah syok makan bulgogi memandang pelik kea rah pelajar yang lalu lalang kat sebelah meja kami kerana tiba-tiba je mereka mengucapkan “chukahae”kat aku.

“kenapa dengan mereka hyung?”Exo menyoal aku untuk mendapat kepastian….

“entahlah hyung pun tak tahu kenapa dengan mereka….dahlah abaikan diorang jom sambung makan lagi 10minit je lagi waktu rehat nak tamat”buat apa aku nak ambil kisah pasal semua tu atau mungkin juga mereka mengucapakan “chukahae”agar aku Berjaya dengan cemerlang dalam peperiksaan akhir tahun tak lama lagi.

Tapi kenapa aku seorang je? Peliknya yang sebaya dengan aku pun berbuat demikian….ahh malaslah aku nak fikir buat aku sakit kepala je,baik aku makan lagi best.

END Luhan POV’S

Skip~

Di rumah…. “Shina!!! Luhan!!! kamu berdua cuba baju ni….”Pn.Lee menghulurkan gaun pengantin dan tuxedo hitam kat Shina dan Luhan.Akibat kejadian yang menimpa baby Chin beberapa hari yang lepas jadi Pn.Lee membuat keputusan untuk pergi menempah baju pengantin anak mereka bersama Pn.Xi.Dalam keadaan macam tu takkan nak suruh mereka berdua yang pergi memang taklah.

Shina dan Luhan mencapai huluran baju pengantin daripada tangan Pn.Lee.Kemudian Shina menuju ke arah tangga untuk naik ke biliknya manakala Luhan pula menuju ke bilik mandi tingkat bawah untuk mencubanya.Yelah takkan nak tukar sebilik nanti nampak benda yang tak sepatutnya pula hehe (^^,).

Selesai mereka menukar baju mereka pun menuju kea rah ruang tamu kerana Pn.Lee menunggu mereka di situ sambil menonton drama ‘Married,Not Dating’….semasa Shina menuruni anak tangga Luhan yang baru keluar dari bilik mandi tak lepas memandang kea rah Shina.

“cantiknya bakal isteri aku ni….”gumam Luhan perlahan sampai tak sedar dirinya sekarang semakin hampir….hampir….hampir dan melanggar meja makan di depannya “ssrek….”bunyi  meja tersebut bergesel dengan lantai.

Pn.Lee dan Shina terus berpaling kea rah bunyi tersebut dan tergelak kecil melihat reaksi Luhan.Muka Luhan terus berubah seperti tomato apabila mengetahui dia telah diperhatikan.

“wahh hensemnya bakal menantu Omma ni….”puji Pn.Lee kat Luhan nasib tak kembang hidung tu….

“ehem ehem Luhan je ke yang Omma nak puji….maknanya anak Omma ni tak cantiklah?”Pn.Lee dan Luhan tergelak kecil mendengar Shina cakap macam tu,cemburu mungkin.

Sebenarnya Shina pun tak menafikan yang Luhan memang hensem apabila memakai tuxedo hitam tu,melting dia dibuatnya….fikirnya mesti yeoja kat luar sana cemburu bila tengok Luhan memakai baju tuxedo hitam tersebut dan tak dapat memiliki Luhan hihi :D.

“anak Omma pun cantik juga….memang sepadan kamu berdua ni”mereka berdua tersenyum malu apabila dipuji begitu.

Skip~

Sebelum pulang Luhan mencium dahi,pipi kanan dan pipi kiri baby Chin….

“annyeong Papa balik dulu ye? Esok kita main puas-puas”beritahu Luhan kat baby Chin selepas tu matanya beralih kea rah Shina yang sedang mendukung baby Chin….

“Oppa balik dulu….Chagi jaga baby Chin elok-elok ye”kemudian menghadiahkan ciuman lembut di bibir kecil Shina….

“nae Oppa pun hati-hati bawa kereta tu….”Luhan menganggukkan kepalanya dan terus keluar daripada kediaman Lee Family untuk pulang ke rumahnya.

Skip~

Di kediaman Xi Family….

“awalnya kamu balik Luhan?”Pn.Xi menyoal anaknya….

“awal apanya….kenapa Mama taknak Luhan balik

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
BabySprinkle98
My Story Upvoters : amani123,NickyNick,HwangMiYoung_,sung_hyomi,parkyura98

Comments

You must be logged in to comment
xoxogirl2 #1
Wah mcm best je
pikahbajet #2
Chapter 17: akhirnyeee kawin jugak........
pikahbajet #3
Chapter 4: jumpa baby mesti comel kan.!!!!!!!!
pikahbajet #4
Chapter 3: best la cite ni.hwaiting!!!!!!!
AsyiA_MiZuki
#5
Chapter 18: untungnya kalau dpat suami hensem mcm luhan.btw cite awak mmang daebak
misz_dina #6
Chapter 17: Memang terbaik *thumb up*
oppajj
#7
Chapter 1: Can u traslate in english
rainbow29 #8
Chapter 17: Chapter 17: ohh myyyy~~~ saya suka cerita awaakkkkk ^^ best sangat sangattt!!!! Huwahhhh, palli create new story *eceh menyuruh pula* huhuhu, saya dapat bayangkan kebahagiaan kesedihan geram dalam cerita ni! Huihhhhh !!! Daebakkkkk~~
nurulbatrisya #9
Chapter 17: comel nye citer nihh..
amani123
#10
Chapter 17: yeah happy ending cerita author memang daebak