chapter 14

KALAU JODOH TAK KEMANA
Please Subscribe to read the full chapter

Tombol pintu perlahan dipusing. Sungmin perlahan masuk. Terkejut melihat lelaki lain berada di sisi Sunny. Harapannya untuk melepaskan rindu tidak kesampaian.  Dia tidak dapat memandang lelaki yang sedang tidur sambil menutup sebelah wajah, keadaan lampu yang agak malap dibilik itu juga menyukarkannya. Sunny dilihat tertidur lena. Sungmin mengeluh perlahan.

Sungmin menyesal menyakiti Sunny ketika Sunny sangat memerlukan sokongan darinya. Dia mengumumkan pernikahannya ketika Snsd dalam masalah, Jessica keluar, ibu saudaranya meninggal, kekecohan dikalangan Sone. Dia membuatkan Sunny sangat jatuh.

Bagaimana dia ingin membetulkan kesalahannya? Pernikahannya tinggal 3 hari lagi tapi hatinya masih tidak menentukan pilihan yang pasti. ‘Sunny, aku minta maaf’ katanya sambil memegang selimut yang membalut badan gadis yang pernah dicintai sepenuh hati itu. Dia bergerak perlahan lalu keluar dari bilik tersebut.

Sungmin P.O.V

                “Oppa, betul ke semua ini?” tanya Sunny perlahan sambil menunjukkan statement yang diupload Sungmin mengenai hubungannya dengan Kim Sa Eun. Gadis itu tidak menangis. Wajah tenangnya menaikkan ego Sungmin.

                “Ya.” Kata Sungmin selamba.

                “Sejak bila Oppa bersamanya?” Kata Sunny. Dia marah melihat kekasihnya curang dibelakangnya. Tapi dia mempunyai prinsip sendiri. Sunny tidak akan merayu pada lelaki yang belum menjadi suaminya.

                “2 tahun yang lalu”. Kata Sungmin tenang.

                “Dan Oppa masih meluahkan cinta pada aku?” marah Sunny.

                “........” Sungmin hanya mendiamkan diri.

                “Congratulation Oppa”.kata Sunny sambil tersenyum lalu berpaling tanpa menoleh sedikit pun padanya. Kerana senyuman itulah Sungmin tetap dengan egonya, mencabar Sunny secara terang terang. Membawa Sa Eun ke bilik latihan mereka. Mengumbar kemesraan dihadapan Sunny dan Sunny hanya tenang memandang sehingga membuatkan dia semakin marah.

End Sungmin P.O.V

Sungmin mengeluh lagi didalam kereta sebelum meluncur laju ke apartmentnya.

Keesokannya, Sunny terkejut apabila membuka mata melihat wajah Soohyun yang sedang tersenyum menatapnya sambil menopang dagu. Segera Sunny memusing badannya dan menutup wajahnya dengan selimut ‘macam manalah muka aku sekarang’ katanya perlahan.

   

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hyewaniL #1
Chapter 17: Best giler.. update please hahaha
tyramustapa #2
Chapter 17: update soon !! :)
sunnydolphin
#3
Chapter 9: *lap air mata*
*tepuk tangan*
good story!!
hyewaniL #4
Chapter 6: Best! Update soon ;)