chapter 11

KALAU JODOH TAK KEMANA
Please Subscribe to read the full chapter

Setelah hampir 2 jam Sunny dimasukkan ke dalam bilik kecemasan, Sunny dibawa keluar dan dipindahkan dibilik biasa. Kuman dikakinya berjaya dibersihkan dan demamnya sedikit surut.

Pengunjung masih belum dibenarkan masuk kecuali keluarga terdekat sahaja. Snsd dan suju member terpaksa pulang terlebih dahulu tanpa dapat berjumpa Sunny. Waktu melawat yang diberikan telah tamat. Mereka perlu datang jam 8 untuk sesi menjenguk.

Snsd dan shinee datang melawat Sunny keesokan harinya. Sunny masih belum sedar kerana terlalu letih. Snsd member mula menangis melihat keadaan Sunny. dengan kaki berbalut, wajah yang lesu membuatkan hati mereka sedih. Taeyeon segera mengambil kain lap dan air hangat lalu mula membersihkan wajah dan badan Sunny perlahan.

Tiba-tiba sunny membuka matanya perlahan. Mencuba mengedipkan matanya beberapa kali, membiasakan cahaya yang masuk ke retina matanya. Tenggorokannya terasa kering.

                “Haus”. Katanya perlahan. Snsd yang melihat menjerit kegembiraan dalam air mata. Mereka mendekat lalu memeluk Sunny erat. Sunny mengetuk kepala Yuri. Yah! Jerit Yuri.

                “Pabo, haus” rengek Sunny. Mereka semua ketawa melihat Yuri mengusap kepalanya perlahan. Onew segera mencapai cawan dan straw lalu diberi kepada Taeyeon.

                “We miss you!” kata Sooyoung. Air mata mereka mengalir kembali.

                “Adakah aku di syurga?” tanya Sunny perlahan. Member snsd dan shine panic mendengarnya.

                “Janganlah kelam kabut. Aku ingat aku ada kat syurga sebab pertama kali Sooyoung cakap rindu pada aku dan lagi satu, menangis. Cengeng!” ejek Sunny lalu menjelir lidahnya.

                “Yah! Danshin!” jerit Sooyoung marah.

                “Ni baru Sooyoung. Come here!” panggil  Sunny sambil menarik Sooyoung kedalam peluk

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hyewaniL #1
Chapter 17: Best giler.. update please hahaha
tyramustapa #2
Chapter 17: update soon !! :)
sunnydolphin
#3
Chapter 9: *lap air mata*
*tepuk tangan*
good story!!
hyewaniL #4
Chapter 6: Best! Update soon ;)