Bab 6

Sayangi Dia

Okey, memandangkan ada yang sudi membaca, jadi saya buat keputusan untuk teruskan cerita ni sampai ke akhirnya *tepuk tangan*

Thanks kepada yang masih menyokong saya untuk cerita ini! Terima kasih! Saya akan cuba sebaiknya untuk tidak menghampakan korang :D


 

Sehun buntu. Dia tak tahu apa yang perlu dilakukannya sekarang. Dia malu untuk berdepan dengan majikannya, apatah lagi untuk bersemuka dengan Kai. Dia tahu, Kai masih menunggu penjelasan daripadanya.

 

'Ini semua salah. Aku tak patut terima cinta dia. Dia milik orang lain, bukan aku. Tapi, apa yang perlu aku buat? Aku keliru...' keluh hati Sehun.

 

Sedang dia begitu asyik berfikir, perutnya mula berkeroncong semula. Dan ini menambahkan lagi kekeliruan yang dirasainya. Dia mulai resah. Dia hampir-hampir saja menangis disebabkan keresahannya itu.

 

'Oh tidak! Aku hampir lupa pasal baby ni. Apa yang perlu aku buat? Kai akan berkahwin dengan orang lain, dan aku tak mampu nak besarkan anak ni sendirian. Apa yang patut aku buat?' hati Sehun menjerit.

 

"Okay, relaks Sehun. Relaks. Everything would be fine." Sehun mundar-mandir dan berhenti seketika untuk menenangkan dirinya sebelum dia mulai kegelisahan semula. "No, everything won't be fine! Apa yang aku fikir? Kai akan kahwin dengan orang lain, dan aku...apa yang perlu aku buat? Ini tak boleh jadi. Tak! Eotteokhae?"

 

Jam menunjukkan pukul 4 pagi, dan kelaparan yang dirasai semakin merajai dirinya membuatkan dia tiada pilihan selain keluar dari biliknya dan mencari makanan. Setelah memastikan Kai tiada di luar biliknya, dan semua orang telah tidur, Sehun mula melangkah menuju ke arah dapur.

 

Pintu peti sejuk dibuka perlahan, dan dia mula mencari sesuatu yang boleh dimakan. Sambil mencari, perutnya semakin berkeroncong membuatkan dia tidak selesa.

 

"Sabar ya, baby." ucapnya dengan tangannya yang diletakkan di perutnya.

 

Cari punya cari, akhirnya Sehun ternampak maggi cup yang terletak di rak dapur.

 

"Okay la daripada takda." Sehun mengambil maggi cup tersebut lalu diletakkan di atas kaunter. Penutup maggi itu dibuka dan perencah dimasukkan sebelum dia memasukkan air panas ke dalam maggi cup itu. Dia duduk di salah sebuah bangku yang ada sambil menunggu maggi itu siap untuk dimakan.

 

Sedang Sehun begitu asyik mengelamun sambil menunggu maggi itu siap untuk dimakan, dia terdengar bunyi tapak kaki yang menghala ke arah dapur. Matanya tepat memandang ke arah muka pintu dapur untuk melihat siapa yang datang dan dia berdebar apabila Kai yang muncul di situ.

 

"K-Kai..." Sehun tergagap. Dia takut Kai akan memaksanya memberi penjelasan tentang perkara tadi, tapi dia hairan apabila Kai hanya jalan melepasinya dan menuju ke peti sejuk. Kai seolah-olah tidak menyedari kewujudannya di situ. Jadi, Sehun pun berpura-pura yang Kai tiada di situ.

 

3 minit berlalu, dan maggi itu siap untuk dimakan. Sehun begitu teruja untuk menjamahnya sebab dia betul-betul dah kelaparan waktu itu. Hampir saja dia menyuap maggi itu ke dalam mulutnya, Kai menghalangnya dengan memegang tangannya.

 

"Yah, awak buat apa ni?! Tak nampak ke saya tengah lapar, ni?!" marah Sehun sebab dia dah kelaparan.

 

"Maggi tak elok untuk baby."

 

"Huh?" mata Sehun berkelip-kelip memandang Kai dengan kehairanan.

 

“Kenapa awak pandang saya macam tu? Betul la apa yang saya cakap. Makanan segera tak elok untuk orang hamil, okay.” Kai melepaskan pergelangan tangan Sehun, dan segelas air ditangan yang satu lagi diteguknya.

 

“Saya tak kata awak salah.” Sehun kembali menghadap ke arah maggi cupnya. “Cuma saya tak sangka awak masih ambil berat.”

 

“Apa maksud awak?” kali ini Kai pula memandang Sehun dengan kehairanan.

 

“Takda apa la.” Sehun sekali lagi cuba memakan maggi tersebut sebelum Kai sekali lagi menghalangnya.

 

“Ish, awak ni kenapa?! Kembang dah maggi ni. Saya lapar tau tak!” marah Sehun sambil dia cuba meleraikan pegangan tangan Kai.

 

"Jom kita keluar!" Kai mengajak sambil dia mengheret Sehun mengikutnya.

 

"Kai, apa awak buat ni? Lepas la sebelum mak awak nampak. Dah cukup saya sakitkan hati dia hari ni, dan saya taknak tambahkan lagi kekecewaan dia terhadap saya." rayu Sehun dengan penuh rasa bersalah.

 

"Dia dah tidur dan takda sesiapa yang akan tahu. Cepat la." arah Kai lalu pintu dibuka. Tangannya masih erat memegang pergelangan tangan Sehun.

 

"Kai, kita nak ke mana ni?" soal Sehun yang masih tertanya-tanya.

 

"Awak kata, awak lapar. So, saya nak bawa awak makan kat luar la. Awak nak makan apa?" soal Kai dengan senyuman yang terukir di wajahnya membuatkan Sehun terpinga.

 

"Awak dah tak marahkan saya?" soal Sehun yang masih menganggap Kai marahkan dia.

 

"Untuk apa saya nak marahkan awak? Bukan salah awakpun. Mak saya yang rancangkan perkahwinan tu tanpa persetujuan saya."

 

"Maksud awak, awak tak setuju?"

 

Kai memaut pinggang Sehun dan menutup jarak antara mereka. "Saya dah ada awak, jadi saya dah tak perlukan sesiapa lagi. Awak sorang dah cukup untuk melengkapi hidup saya." ucap Kai seikhlasnya sambil mata mereka saling menatap.

 

"Kai..." air mata Sehun mengalir tanpa dipinta. Kata-kata Kai itu betul-betul membuat dia terharu.

 

"Hunnie, cinta saya hanya untuk awak. Tolong ingat itu sampai bila-bila. Walau apapun yang jadi, saya akan tetap sayangkan awak. Ya?" dengan itu Kai mengucup dahi Sehun. Sehun memejamkan matanya, merasai kehangatan ciuman itu. Kini dia merasa tenang dan selamat, asalkan Kai bersamanya.

 

Namun, memikirkan Puan Besar Kim, Sehun mulai tak senang hati.

 

"Kai, mak awak pula macam mana? Dia dah bencikan saya."

 

"Pasal dia, awak jangan risau. Kalau dia tak setuju kita bersama, kita akan pindah keluar dari rumah ni."

 

"Kai..."

 

"Macam yang saya kata tadi. Saya tak perlukan sesiapa selagi awak ada. Oh, terlupa plak saya." Kai meletakkan tangannya di perut Sehun. "Selagi ada awak dan bakal anak kita."

 

"Oh, Kai..." Sehun mendakap Kai seeratnya, dan tangisan yang ditahan sejak tadi mula kedengaran. "Terima kasih, Kai. Terima kasih sebab ada bersama saya. Terima kasih..."

 

Kai meleraikan pelukan. Wajah Sehun ditatapnya sebelum dia mula merapatkan bibir mereka. Kucupan yang pada mulanya mesra, bertukar ghairah. Dan akhirnya, Kai mendukung Sehun dengan bridal style lalu dia melangkah menuju ke arah biliknya yang terletak di tingkat atas.

 


Okay, bertenang semua...saya tau chapter ni pendek dan tak berapa bagus, tapi hanya ini saja yang dapat saya fikirkan buat masa ini...

Sorry, okay...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
czeaer #1
Chapter 13: Authornim? Tanak update ke? Sis dh berdebar baca ni?please update
Wu_Family_EXO
#2
Chapter 13: halamak..... ada aja lah.. dengan pn kim main tampar2 pulak.. then si suzan tu pulak.. aduh, kalo kai tak sentuh sehun dulu, mesti sehun tak akan sakit hati dan fizikal dia.. stress la dengan semua orang.. kesian hunnie :'(
daebakQ93 #3
Chapter 13: Kesian hunnie..ada je halangan bila dengan kai.. Hope hunnie bersabar ye..mintak2 kai setia dan x berubah hati walaupun suzan ngan pn. kim asyik buat pasal..apapun,sy terhibur..huhu..update soon,author nim..
Wu_Family_EXO
#4
Chapter 12: masalah betul lah perempuan2 dalam ni.. ada je yg nak ganggu KaiHun.. ni tetiba baik pula si Pn.Kim ni.. Kalau was-was jangan ambil air yg dia bagi hunnie-ah.. Kai jgn lama2 sngt tngk member hang tu.. xD
Minkyungchae__
#5
Chapter 11: Update Author ..
limchiayi
#6
Chapter 11: weh.. siapa lelaki tu? update soon pls.
Wu_Family_EXO
#7
Chapter 11: OMG siapa dia?? Sampai hati buat hunnie takut!! Huhuhu x sabarnya..
Vernontics
#8
Chapter 10: New reader and knpe cliffhanger wyuy
Wu_Family_EXO
#9
Chapter 10: alahai, perenggan pertama je dah buat saya tersengih mlm2 buta ni.. haha
huish nasib baik orang hon sbb kereta.. terkejut je dibuatnya.. hehe
omg spy mak kai?? ade je x puas ngan kaihun ni..
MisszyBiru
#10
Chapter 10: update lagi... huhuhu