[chapter 7] Confession

Mission : Kidnap !
Please Subscribe to read the full chapter

Sebulan selepas kejadian itu...

 

Seperti biasa Rin akan menyediakan sarapan pada setiap pagi. Menu pagi ini merupakan roti bakar dan telur mata , makanan yang pasti mampu membuka selera sesiapa sahaja. Selepas membetulkan ikatan reben, Haebyul masuk ke dapur , namun dia terkejut melihat Rin.

"Rin, kau tak pergi sekolah ke ? dah lewat ni" tanya Haebyul sambil duduk di kerusi. "malas nak pergi.. plus petang ni aku gi kerja . nanti penatlah.. " Haebyul cuma menganggukkan kepalanya. Mungkin rin masih 'tiada mood' sejak kejadian hari tu. Haebyul mengeluh. Selepas habis sarapan , haebyul terus ke sekolah .

 

~~~*~~~

 

Haebyul berjalan dari cafeteria menuju ke vinding machine . Tiba-tiba langkahnya di tahan oleh seseorang. “ Haebyul ” gadis berambut perang yang menegur haebyul tersenyum manis. Dengan keadaan malas, haebyul berhenti dan memandang ke arah Seulbi.

“ Kenapa ? ” tanya haebyul sambil mengunyah roti di dalam mulutnya. “ kau okay ke tak ? asal nampak moody je ?” seulbi agak risau melihat keadaan rakan sekelasnya itu. “okay je..” haebyul meneruskan langkahnya dan mengabaikan seulbi. “Well , actually ada orang ‘penting’ cari kau. Dia kat taman sekolah. Kau wajib jumpa dia tau..” kata Seulbi selepas dia rasa agak kecewa melihat haebyul yang langsung tidak mengendahkan dirinya.

‘orang penting ? siapa ?’ Haebyul mengerutkan dahinya. “ Dugu ? ” haebyul memandang ke arah Seulbi. “kalau nak tahu, pergilah jumpa dia. Nanti aku cakap kat cikgu kenapa kau masuk lambat keyh ? Bye~” Seulbi segera meninggalkan Haebyul yang dalam kekeliruan . Haebyul mengeluh. ‘siapa lagilah yang nak jumpa ni ?’ akhirnya haebyul mengalah juga. Perlahan-lahan dia melangkah menuju ke taman sekolah. Entah kenapa firasatnya kuat mengatakan dia harus pergi ke bawah pokok yang besar di taman itu . Langkahnya terhenti apabila memandang lelaki yang sedang berdiri menghadap ke arah yang bertentangan dengannya.

‘Taehyung ?’ dia cuba mengecam pelajar lelaki tersebut .

‘ Tak , tu.. Dae.. hyun.. ’ tiba-tiba dadanya berasa sebak. Hatinya

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xoxogirl2 #1
Chapter 10: Wah daebak la cite ni saya bagi A+
xoxogirl2 #2
DAebak ah cite ni
Tasha16
#3
Chapter 10: Wah!! Daebakk!! Cerite nie memang best. Walahpon last sekali rin tak bersama taehyung seperti yang saye harapkan tapi cerite nie still best^^ saye bg A+
chacannie
#4
Chapter 10: Alaaa, kecewanya T.T ingtkn rin ngn taehyung~hmmmpp...
Anyway sya bagi B+
WafiRosli
#5
Chapter 3: Hah! Ini Wafi nak bagi A sebab jalan ceritanya ringkas tapi lapang membacanya.
WafiRosli
#6
Chapter 2: Akhirnya, dapat juga masa untuk membacanya dari hari itu tak sempat baca sebab nak siapkan manuskrip novel. Oh ya, Wafi bagi B juga itupun kerana ada perubahan watak secara drastik, contohnya Taehyun mengosok-gosok matanya kemudian beberapa minit lepas itu Jerit Daehyun. Jadi di sini membuat pembaca keliru XD Daehyun ke Taehyun yang ada dekat situ~~~ Tapi segalanya dah okey sebenarnya, cuma tertukar-tukar watak... :3
rismaKPOPERS #7
Chapter 8: update lhh jeball !!!
arrhhhhh !!!! saya nak tau apa yg terjadiiiiiii !!!!
WafiRosli
#8
Chapter 1: Mula-mula Wafi akan bagi B. akan singgah ke seterusnya~~~
Lunnirhan #9
Update lah lagi saya nak tahu penghujungnya
lolirainbow98 #10
Chapter 8: Alaaaaaaaaaaaaaaaaa, janganlaaaaa. Cerita ni best gilaa.