[chapter 4] Give me Love ~

Mission : Kidnap !
Please Subscribe to read the full chapter

‘’ apa yang korang buat nie ?!”

Tegur Ryn sewaktu dia melihat Daehyun dan Haebyul berpelukan. Haebyul cepat-cepat menolak Daehyun.

 

“ ahh , Ryn , lambatnyaa kau sampai. A-aku.. terkurung at sini. Tolong aku weyh~”

Ryn buat muka blur , dia tak faham. “huh ?”

“aku campak kunci kat sana. Tu.. tu.. ” Haebyul menunjukkan tempat dia mencampak kunci tadi. Ryn ambil kunci itu kemudian pergi ke grill.

“kau , ke belakang ! ’’ arah Ryn kat Daehyun. Daehyun mengangkat tangannya , dan berundur ke belakang. Dia duduk di atas katilnya. Ryn segera membuka grill dan mengeluarkan Haebyul lalu mengunci semula gril tersebut.

“macam mana kau boleh dalam tu ? ape yang jadi?” tanya Ryn sambil mengambil kotak susu dalam peti ais di dapur. “ aku… takut bunyi guruh.. then….” Haebyul terdiam. Dia berasa segan nak cerita kembali. “don’t care lahh. Yang penting kau selamat. Ha , nak tau cerita tak ?” kata Ryn sambil duduk memeluk patung rilakuma.

“cerita apa ?” tanya Haebyul sambil menekan-nekan button di alat kawalan jauh television.

“tadi aku jumpaa TaeTae !!” kata Ryn dengan excited. “bo ? how ?!” tanya Haebyul dengan excited. Cerita kegemaranya di abaikan je. Ryn pun menceritakan semua yang berlaku. Apabila jam tepat pukul 1 pagi , Ryn dan Haebyul masuk tidur.

~~~

Sinaran matahari menggangu matanya daripada untuk terus terlelap . Dia cuba untuk menggeliat tapi tak boleh bila dia rasa seperti seseorang memeluk pinggangnya dari belakang.

 ‘ sape yang peluk aku ni ? takkan lah rin, dia tidur bilik sebelah’

Haebyul cuba untuk pusing untuk melihat siapa yang memeluknya. Sebelum tu , Haebyul melihat tangan yang memeluknya . Dia terkejut .

‘omo !!! ta….. ta….. tangan lelaki ????!!!’

Haebyul cepat-cepat menoleh melihat orang yang memeluknya . Byul nampak Daehyun sedang memandang tepat matanya sambil tersenyum . Haebyul berpaling semula seketika cuba untuk memahami keadaan tersebut . Tiba-tiba daehyun memegang pipi kiri Haebyul supaya memandangnya . Mata mereka bertaut lagi .

“ Saranghae” luah Daehyun .

~~~~

Mata haebyul terbuka dan dia terus duduk di atas katil. ‘omo, mimpi je. Nasib baik,’ haebyul mengeluh lega. Dia mengusap mukanya. Tiba-tiba pintu biliknya di ketuk.

“masuk lahh” kata Haebyul

Ryn membuka pintu bilik Haebyul sambil memegang beg sekolahnya. Harini giliran Ryn untuk pergi sekolah pada waktu pagi, pada waktu petang pula giliran Haebyul untuk pergi kerja.

“ aku pergi sekolah dulu tau ? sarapan Daehyun aku dah siapkan, untuk kau pun ada. Makan tau ? annyeong ~” lambai Ryn sambil tutup kembali pintu bilik Haebyul. Haebyul menarik nafas , ‘ape yang aku mimpi tadi ?’

Selepas mandi dan mengemas bilik , haebyul pergi ke luar bilik. Dia memandang ke arah bilik Daehyun. Tiba-tiba dia terkenang semula perkara dua hari yang lepas. ‘omo~’ dia dapat rasakan yang pipinya seakan panas. Haebyul mengambil buku kerja sekolah dan cuba untuk melupakan semua perkara yang berlaku.

Sementara itu~~

“ kelas, ucap terima kasih” arah ketua kelas yang sedang berdiri. “ kamsahamnida.. ” semua orang tunduk. Cikgu sejarah keluar daripada kelas. Budak-budak kelas semua mengemas beg, bersedia untuk balik.

“ryn, harini kitorg tak berlatih tau. Nak balik, penat” kata Gayoon. Ryn hanya tersenyum. “ gwaenchanha.. ” ryn mengemas barangnya dan melangkah keluar dari kelas. Dia pergi ke vinding machine untuk membeli beberapa tin air soya. Selepas beli air dia pergi ke satu bilik yang tertera “ Studio Menari” di pintu bilik itu . Dia meletakkan begnya di satu sudut bilik tersebut. Dia mengeluarkan phonenya dan menekan-nekan screen phonenya. Tidak lama kemud

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xoxogirl2 #1
Chapter 10: Wah daebak la cite ni saya bagi A+
xoxogirl2 #2
DAebak ah cite ni
Tasha16
#3
Chapter 10: Wah!! Daebakk!! Cerite nie memang best. Walahpon last sekali rin tak bersama taehyung seperti yang saye harapkan tapi cerite nie still best^^ saye bg A+
chacannie
#4
Chapter 10: Alaaa, kecewanya T.T ingtkn rin ngn taehyung~hmmmpp...
Anyway sya bagi B+
WafiRosli
#5
Chapter 3: Hah! Ini Wafi nak bagi A sebab jalan ceritanya ringkas tapi lapang membacanya.
WafiRosli
#6
Chapter 2: Akhirnya, dapat juga masa untuk membacanya dari hari itu tak sempat baca sebab nak siapkan manuskrip novel. Oh ya, Wafi bagi B juga itupun kerana ada perubahan watak secara drastik, contohnya Taehyun mengosok-gosok matanya kemudian beberapa minit lepas itu Jerit Daehyun. Jadi di sini membuat pembaca keliru XD Daehyun ke Taehyun yang ada dekat situ~~~ Tapi segalanya dah okey sebenarnya, cuma tertukar-tukar watak... :3
rismaKPOPERS #7
Chapter 8: update lhh jeball !!!
arrhhhhh !!!! saya nak tau apa yg terjadiiiiiii !!!!
WafiRosli
#8
Chapter 1: Mula-mula Wafi akan bagi B. akan singgah ke seterusnya~~~
Lunnirhan #9
Update lah lagi saya nak tahu penghujungnya
lolirainbow98 #10
Chapter 8: Alaaaaaaaaaaaaaaaaa, janganlaaaaa. Cerita ni best gilaa.