[Chapter 5] Don't You Ever Think To..........

Mission : Kidnap !
Please Subscribe to read the full chapter

Haebyul memandang wajahnya di cermin . Dia membetulkan ikatan rambut serta uniform sekolahnya. Hari ini dia akan pergi ke sekolah dan kerja sementara Rin akan menjaga Daehyun di rumah. Setelah rasa yang dirinya sudah sempurna , Haebyul keluar daripada bilik . Dia lihat rin sedang memasak di dapur , menyediakan sarapan pagi untuk mereka.

Rin memang hebat dalam menyediakan sarapan pagi. Siapa yang dapat menikmati sarapan yang di sediakan oleh Rin , pasti akan jatuh cinta padanya. Tetapi Rin ada masalah dalam penyediaan makanan tengahari. Kerana dia tidak tahu apa yang perlu di sediakan untuk makan tengahari. Dia lebih rela makan ramen daripada memasak. Haebyul mengambil beg sekolahnya yang di letakkan di atas sofa dan pergi kearah Rin. Perlahan-lahan dia memegang pinggang rin hingga membuatkan gadis itu melompat.

“ yah ! Haebyul jangan jadi lesbian larh !” Haebyul ketawa berdeka-dekah melihat reaksi Rin. “kau gilaa ? aku nak jadi less dengan kau. Aku masih waras lah, hahahaha . aku suka tengok reaksi kau tu. Lawak gila bang bang ! ” Kata Haebyul sambil menahan ketawa.

“rin ah ~ Kau masak apa ? aku lapar.”

“today we gonna have baked beans with sosej and scrabble egg. Aku dah siapkan satu untuk kau, ada atas meja.” Rin menunjuk kearah meja makan. Haebyul pusing dan melihat kearah yang ditunjukkan oleh Rin. Di atas meja makan ada tersedia satu pinggan yang berisi baked beans, sosej dan telur yang di hancur-hancurkan. Susunan makanan itu membuat Haebyul makin berselera dan menyebabkan dia segera duduk di kerusi dengan mata yang bulat .

Rin cuma tersenyum dan mengambil garfu di tempat semua jenis alatan seperti sudu, garfu dan pisau dikumpulkan. Dia memberikan garfu tersebut kepada Haebyul. Haebyul makan dengan penuh berselera.Tiba-tiba Haebyul berhenti makan, dia memandang Rin.

“rin, you’re the best. Sarapan kau adalah sarapan yang paling sedap aku pernah makan. Boleh lahh jadii bini mithali.” Kata Haebyul bersungguh-sungguh. Rin senyum sambil makan bahagiannya.

Selepas habis makan, Haebyul mengambil begnya dan terus menuju ke sekolah. Rin mengambil pinggan yang masih lagi berisi penuh dengan makanan dan terus berjalan kearah bilik Daehyun. Dia lihat Daehyun sedang nyenyak tidur . Dia membuka kunci pagar perlahan-lahan dan meletakkan makanan tersebut diatas meja belajar. Dia lihat atas meja tersebut ada banyak nota-nota kecil. Rin mengambil satu dan memandang kearah daehyun. Daehyun masih lagi tidur dengan nyenyak. Dia membuka lipatan nota kecil itu. Dia terkejut membaca perkataan yang tertera di kertas tersebut. Tiba-tiba dia terdengar Daehyun seperti sudah terjaga . Rin segera pusing kearah daehyun. Daehyun hanya menukar posisi tidurnya . Rin segera menyimpan kertas tersebut didalam poket seluarnya dan keluar dari bilik itu. Rin melepaskan nafas lega.

 

___ sementara itu________

 

Haebyul menekan butang play di Ipod Touch miliknya . Kelas sejarah merupakan kelas paling membosankan hingga menyebabkan Haebyul mengisi kebosanan itu dengan mendengar lagu. Lagu Jackpot mengisi ruang kepalanya. Kelas sejarah berlalu dengan pantas . selepas cikgu keluar daripada kelas, Haebyul meletakkan kepalanya diatas meja.

‘Daehyun ah.. ~’ Haebyul mengeluh. Tetiba dahinya berkerut. ‘apasal aku tetiba teringat kat Daehyun !! aku patut ingat kat Taehyung !!’ jerit hati Haebyul. Haebyul mengeluh. Tiba-tiba seorang pelajar lelaki menegurnya.

“masalah besar nampak?” dia menaikan kening kanannya. Haebyul mencabut earphone di telinganya. “kau nak apa ?” tanya Haebyul dengan kasar. “ Woah ! relax.. aku nak tanya pasal kau and rin nii . Asal kalau kau ada , rin takde then bila rin ada , kau takda ? korang gaduh ke ? ” tanya lelaki tu .

“ Ape kau merapu ni Woohyun ? Aku dengan rin okay jelah..” Kata Haebyul membuat nada annoying . Dia memang tak suka orang ganggu tidurnya . Lagi-lagi masa dia tengah serabut macam tu . Tiba-tiba seorang gadis berambut perang menegurnya .

“ Byul , ada orang cari.. ” Haebyul memandang gadis tu. " sape lagilah yang nak me

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xoxogirl2 #1
Chapter 10: Wah daebak la cite ni saya bagi A+
xoxogirl2 #2
DAebak ah cite ni
Tasha16
#3
Chapter 10: Wah!! Daebakk!! Cerite nie memang best. Walahpon last sekali rin tak bersama taehyung seperti yang saye harapkan tapi cerite nie still best^^ saye bg A+
chacannie
#4
Chapter 10: Alaaa, kecewanya T.T ingtkn rin ngn taehyung~hmmmpp...
Anyway sya bagi B+
WafiRosli
#5
Chapter 3: Hah! Ini Wafi nak bagi A sebab jalan ceritanya ringkas tapi lapang membacanya.
WafiRosli
#6
Chapter 2: Akhirnya, dapat juga masa untuk membacanya dari hari itu tak sempat baca sebab nak siapkan manuskrip novel. Oh ya, Wafi bagi B juga itupun kerana ada perubahan watak secara drastik, contohnya Taehyun mengosok-gosok matanya kemudian beberapa minit lepas itu Jerit Daehyun. Jadi di sini membuat pembaca keliru XD Daehyun ke Taehyun yang ada dekat situ~~~ Tapi segalanya dah okey sebenarnya, cuma tertukar-tukar watak... :3
rismaKPOPERS #7
Chapter 8: update lhh jeball !!!
arrhhhhh !!!! saya nak tau apa yg terjadiiiiiii !!!!
WafiRosli
#8
Chapter 1: Mula-mula Wafi akan bagi B. akan singgah ke seterusnya~~~
Lunnirhan #9
Update lah lagi saya nak tahu penghujungnya
lolirainbow98 #10
Chapter 8: Alaaaaaaaaaaaaaaaaa, janganlaaaaa. Cerita ni best gilaa.