Chapter 6 : Hate and Love ?

Mission : Kidnap !
Please Subscribe to read the full chapter

 

Taehyung memerhati Haebyul masuk ke dalam rumahnya. Dia menunggu sehingga Haebyul keluar semula. Dia yakin harini turn Haebyul untuk kerja. Selepas memastikan yang Haebyul semakin jauh dari rumahnya, Taehyung terus membuka langkah mendekati rumah Haebyul secara dekat. Selepas memastikan ‘line clear’ , Taehyung terus memanjat tingkap rumah yang terbuka luas. Selepas berjaya masuk, Taehyung berjalan ke dalam bilik yang dia masuk itu. Di setiap dinding ada tertampal banyak gambar dia.

 

Taehyung terkejut melihat setiap gambar dia. ‘selama nii aku di intip ? gila ahh pompuan nii’

 

 Taehyung membuka pintu bilik itu perlahan-lahan. Dia menjengah keluar. ‘macam takda sapa-sapa je’ dengan perlahan-lahan Taehyung melangkah keluar dan terus menuju ke tangga dan menuruni tangga itu. Lagaknya yang seperti spy itu diperhati oleh seseorang .

 

Bila Taehyung sampai di tingkat bawah, dia lihat sebuah bilik yang bergrill. ‘bilik apa tu ? penjara ke ? seram gilaaaaa ! ’ jerit hati Taehyung. Perlahan-lahan Taehyung mendekati bilik itu. Dia lihat Daehyun sedang duduk sambil main game PSII .

 

“hyung ! “  jerit Taehyung separuh berbisik. Daehyun pusing dan memandang kearah suara yang memanggilnya. Dia terkejut melihat adik kembarnya berdiri di depan pintu grill. Dia bangun dan pergi ke arah Taehyung.

 

“kau buat apa kat sinii hah ?!” marah Daehyun.

“ nak selamatkan Hyung lahh. Kejam gilaa diorg simpan Hyung dalam nii.” Kata Taehyung bersungguh-sungguh.

Tiba-tiba muka daehyun pucat memandang di belakang Taehyung.

“hyung ? kenapa hyung ?” belum sempat Taehyung pusing.

‘ paaaaannnnnnggggggg !!!!!!!!’

Sebuah kuali besar hinggap di kepala Taehyung. Dia rebah dan jatuh ke lantai .

 

_____ 1 jam kemudian _____

 

‘aahh ! sakit gilaa kepala aku……’ taehyung cuba untuk memicit bahagian kepalanya yang terasa pedih tetapi niatnya terbantut kerana tangannya seperti terikat .

 

‘apehal nii ?’ Taehyung membuka matanya perlahan. Kawasan yang dia nampak tadi masih lagi sama. Taehyung  membetulkan duduk. ‘apehal nii’ kemudian baru dia sedar yang tangan dan kakinya telah diikat.

 

“ weyh !! lepaskan aku !” jerit taehyung. “kau diam !!” jerit seorang gadis yang sedang mundar-mandir sambil memegang phone. Dia mengecilkan mata, cuba mengenali siapa gadis tersebut. ‘macam kenal, siapa ya’

“nama kau apa”

“ryn”

“ryn je ?”

“rin kyung”

‘haa . budak nii rin ! dia buat apa kat sinii ? jangan jangan.. ’

Taehyung memandang tempat abangnya dikurung. ‘ !! selama ini dia yang rancang semua nii. Dasar !! aku tak sangka perangai dia seteruk nii.’

 

“ oii , kau lepaskan aku dan daehyun !! kau takkan selamanya selamat lah pompuan !!” jerit taehyung sekuat hati. Biar biar semua orang dengar jeritannya.

 

“kau tak reti senyap ke !!? aku tengah serabut niii !! byul jawablah phone !!!” Rin menjerit kat phonenya. “sekarang aku arah kau senyap pulakk ! Kenapa serabut ? kau takut ? aku lapor kat polis semua perbuatan kau nii?” Taehyung cuba untuk psycho rin.

 

“kau diam !! aku pun taknak lah benda jadi macam nii !! kalau tak disebabkan perangai kau yang tak bertanggungjawab tu , benda takkan jadi macam ni lah sial !” rin membalas, dia melepaskan semua yang dia rasa.

 

“hey pompuan kau pikir kau tu bagus sangat ke , kau sedar larh sikit yang kau tu tak layak nak bercinta dengan aku ! aku ni flowerboy ! kingka ! kau.. ada apa ?? suka aku pun kau tak layak larh weyh ?! heh !!” Taehyung ‘smirk’

 

Rin mengengam phonenya sambil menahan geram. ‘aku tak sangka perangai kau macam nii. Aku benci kau ! aku benci kau !!’ rin berjalan kearah dapur. Dia mengambil pisau. Dalam kekalutan yang makin rumit, tiada siapa yang perasan Haebyul telah sampai di muka pintu rumah.

 

“heh , kau pun sama je rupanya” Taehyung memandang kearah haebyul. Haebyul terkejut sehingga bagnya terjatuh.

“macam mana kau……” Haebyul terdiam. “ Kim Taehyung. Flowerboy konon. Pandai konon. Sedangkan kau cuma gunakan kepandaian abang kau je. Kau tu takda apa-apa. Gelaran kingka, flowerboy patutnya abang kau yang dapat. Kau tu Cuma lelaki kasanova. Goda perempuan unt

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xoxogirl2 #1
Chapter 10: Wah daebak la cite ni saya bagi A+
xoxogirl2 #2
DAebak ah cite ni
Tasha16
#3
Chapter 10: Wah!! Daebakk!! Cerite nie memang best. Walahpon last sekali rin tak bersama taehyung seperti yang saye harapkan tapi cerite nie still best^^ saye bg A+
chacannie
#4
Chapter 10: Alaaa, kecewanya T.T ingtkn rin ngn taehyung~hmmmpp...
Anyway sya bagi B+
WafiRosli
#5
Chapter 3: Hah! Ini Wafi nak bagi A sebab jalan ceritanya ringkas tapi lapang membacanya.
WafiRosli
#6
Chapter 2: Akhirnya, dapat juga masa untuk membacanya dari hari itu tak sempat baca sebab nak siapkan manuskrip novel. Oh ya, Wafi bagi B juga itupun kerana ada perubahan watak secara drastik, contohnya Taehyun mengosok-gosok matanya kemudian beberapa minit lepas itu Jerit Daehyun. Jadi di sini membuat pembaca keliru XD Daehyun ke Taehyun yang ada dekat situ~~~ Tapi segalanya dah okey sebenarnya, cuma tertukar-tukar watak... :3
rismaKPOPERS #7
Chapter 8: update lhh jeball !!!
arrhhhhh !!!! saya nak tau apa yg terjadiiiiiii !!!!
WafiRosli
#8
Chapter 1: Mula-mula Wafi akan bagi B. akan singgah ke seterusnya~~~
Lunnirhan #9
Update lah lagi saya nak tahu penghujungnya
lolirainbow98 #10
Chapter 8: Alaaaaaaaaaaaaaaaaa, janganlaaaaa. Cerita ni best gilaa.