which one?

which one?

 

Da hyun tidak ke sekolah hari ini. Dia mengambil keputusan untuk ke tempat kerjanya. 

setelah sampai di tempat kerja..............................

 

  "Eh kau tak pergi sekolah ke Da hyun? tanya krystal setelah melihat rakan baiknya tidak ke sekolah.

Krystal adalah satu satunya kawan baik Da hyun sejak dari kecil lagi. dia sudah menganggap krystal seperti adik beadiknya sendiri. jika tidak berjumpa dengan krystal, da hyun pasti tidak senang duduk. setiap hari da hyun pasti akan berjumpa dengan krystal walaupun hanya seketika. 

  "aku malas lah nak pergi sekolah, menyampah nak tengok muka mamat berlagak tu" jawab Da hyun sambil menunjukkan mimik muka sedih. "baik aku datang sini, boleh la bermanja manja dengan kau. hahaha" tambah Da hyun sambil ketawa.

  "Ish! ngada ngada la kau ni" Krystal tersenyum melihat gelagat Da hyun yang manja manja itu.

  "krystal, aku rasa macam nak berhenti sekolah la. aku dah tak boleh tahan sekolah kat situ. setiap hari ada je orang yang buli aku, ejek aku. hmmm, stress tau." Da hyun mengadu tentang keadaannya ketika di sekolah kepada krystal.

  "kau nak berhenti sekolah?! kau ni biar betul?! bukan senang tau nak dapat sekolah tu. Dah dapat, kau pula nak berhenti. ala, da hyun pedulikan je orang orang yang selalu buli kau tu. yang penting kau belajar bersungguh sungguh. kau tak ingat ke cita cita kau? nak jadi seorang doktor pakar yang terkenal kan? jadi, kau kena lah berusaha. kau anggap je orang yang buli kau tu sebagai ujian untuk kau berjaya di masa akan datang" krystal bersungguh sungguh memberi nasihat kepada Da hyun.

  "OMO! my friend! come to me!" da hyun meluru ke arah krystal lalu memeluknya dengan erat.

  "krystal, thank you so much! aku akan pesanan kau tu! aku akan belajar bersungguh sungguh, lantaklah dengan manusia manusia yang suka buli aku tu. yang penting aku belajar kan? fightingg!" kata Da hyun.

krystal tersenyum bangga, dan mereka berpelukan erat. "da hyun boleh! fightingg!!" tambah krystal. lantas mereka ketawa bersama sama. da hyun merasakan segala masalah yang dipikulnya telah hilang serta merta, dan dia itulah hari paling gembira dia bersama krystal.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hobiscuits
#1
Chapter 7: haha omg comelnya tao
takut anjing cam apa je ahahaha
nurulizzahramanlee
#2
Chapter 6: Oh daebak not bad sebab citer ni lagi dari citer sebenar hahaha cutenyer baekhyun
xoxosenshine #3
saeng ^^ daebak stroy !
hobiscuits
#4
sounds okay, but it's "zi tao" not "zhi tao"

oh and ni aera btw, haha