Study Room (Exo-M)

Horror Story Compilation*

 

 

"Awak, jom teman saya gi bilik study sat? Saya tertinggal alat tulis kat sana." Xiumin mengajak sambil mencuit-cuit lengan Luhan.

 

Bilik study tu bukannya jauhpun dari dorm diorang. Cuma selang satu dorm jer. Tapi disebabkan waktu tu waktu malam, tu yang Xiumin takut.

 

"Esok ambil tak boleh, ke? Saya banyak lagi subjek yang tak siap. Awak guna la dulu alat tulis saya. Saya bukannya jenis berkira sangat." balas Luhan yang masih menumpukan pada buku latihan di hadapannya.

 

Mereka berenam sedang mengulangkaji pelajaran dalam dorm. Ada yang membaca sambil berbaring di atas katil, ada yang bersandar di dinding dan ada yang meniarap di lantai. Bilik study disediakan, tapi waktu malam, diorang lebih selesa study dalam dorm masing-masing sebab dengar kata bilik study tu 'keras' sikit waktu malam.

 

"Awak tau yang saya tak boleh buat kerja tanpa alat-alat tulis saya sendiri. Saya tak selesa la guna hak milik orang. Please..." Xiumin aegyo, namun Luhan masih tidak mengendahkan dia.

 

Xiumin mengalah. Dia duduk di katilnya dengan muram. Buku-buku latihan di sebelahnya, direnungnya. 'Kalau aku tak siapkan homework ni, mati aku esok! Tapi macam mana aku nak siapkan kalau kotak pensel aku takda?' getus hati Xiumin. "Benci la macam ni." rungut Xiumin lalu dia berbaring.

 

Kemudian, dia menendang katil atas. "Kris, jom teman saya!" teriak Xiumin dari katil bawah.

 

"Yah!" jerit Kris apabila ketenangannya diganggu. Dia menjenguhkan kepalanya ke bawah untuk melihat Xiumin. "Kau apahal?! Aku dok tidur elok-elok, kau boleh tendang-tendang plak. Kaki tu tak boleh duduk diam, ke? Nak aku keratkan kaki kau, ke? Ganggu orang jer dia..." bebel Kris sebelum dia kembali berbaring semula.

 

Xiumin tergelak kecil dengan bebelan Kris tu, tapi dia buat tak endah jer. Dia menendang sekali lagi, dan kali ini Kris terus terjun ke bawah dan lompat ke atas Xiumin.

 

"Yah, kau sengaja, kan?! Aku nak tidur la! Jangan kacau boleh tak?!" marah Kris, tapi takla sangat.

 

"Hei, berat la awak ni! Turun la! Saya takleh bernafas la." rengek Xiumin.

 

"Selagi kau tak janji takkan kacau aku lagi, aku takkan turun. Cakap!" ugut Kris.

 

"Saya cuma nak awak temankan saya gi bilik study jap. Pastu saya janji, saya takkan kacau awak dah. Please..." pinta Xiumin.

 

"Buat apa nak gi sana? Kau taukan yang bilik tu dilarang pergi waktu malam macam ni. Kau..."

 

"Ehem-ehem...kot ya pun nak sembang, tak boleh ke kau turun dari Minnie aku? He's mine, remember?" Luhan memperingatkan Kris dengan nada cemburu.

 

"Ops, sorry...lupa plak yang dia ni kekasih kau...tu la, kacau aku lagi." Kris segera bangun dari Xiumin dan turun dari katil.

 

"Boleh tak temankan saya?" pinta Xiumin sambil memandang kedua-dua mereka, namun mereka hanya berdiam diri. Takut. Mana taknya, bilik study tu dah la 'keras'. Sebelum ni, ada seorang pelajar dah kena ganggu sampai demam-demam. Akhirnya, pelajar tu terpaksa balik.

 

Xiumin yang tahu jawapan mereka tu, segera melangkah keluar dari dorm.

 

"Awak nak ke mana?" soal Luhan.

 

"Pergi bilik study la. Ajak korang, semuanya pengecut tak boleh diharap. Biar la saya pergi sendiri. Kalau jadi apa-apa kat saya, tak payah nak menyesal." rajuk Xiumin sebelum dia mula melangkah pergi.

 

"Luhan, kau nak biar jer dia pergi sorang? Pakwe jenis apa kau ni?" perli Chen.

 

"Kalau macam ni la, kau memang tak layak jadi menantu keluarga Kim. Nanti aku bagitau mak Xiumin supaya bangkang perkahwinan korang. Baru kau tau." sakat Lay. 

 

"Betul tu!" sokong Tao. "Sayapun nak bagitau mak saya yang Kris tak layak jadi menantu dia sebab pengecut. Haha..." gurau Tao, lalu Kris memandangnya.

 

"Sampai hati awak...awak memang dah taknak kat saya ke?" soal Kris dengan nada sedih.

 

"Homework banyak ni...nak kena siapkan ni!" Tao menukar topik lalu dia menyambung kerjanya.

 

*****

 

Xiumin tiba di bilik study tu. Dia menelan air liur melihat betapa gelapnya bilik tu. Suis lampu ada di sebalik pintu, lalu dia cuba memberanikan diri untuk membuka lampu. Dia menekan suis lampu dan bergegas ke luar bilik sementara menunggu lampu itu menyala sepenuhnya.

 

"Ala, rosak la plak!" rungut Xiumin bila lampu bilik tu berkelip-kelip. "Tadi siang elok jer lampu ni. Menyampah la." rungut Xiumin lagi.

 

Tiba-tiba Luhan muncul dari belakang Xiumin. Xiumin terkejut bila Luhan memimpin tangannya dan membawanya masuk ke dalam bilik itu.

 

"Tadi kata taknak temankan kita. Sekarang, tau plak risau." bebel Xiumin sambil dia mengikut langkah Luhan menuju ke mejanya. "Eh, mana kotak pensel aku? Tadi ada kat sini." Xiumin meleraikan pegangan Luhan dan mula mencari kotak penselnya.

 

Luhan hanya berdiri melihat Xiumin. Setelah beberapa minit mencari, akhirnya Xiumin menjumpai kotak penselnya di bawah meja.

 

"Ish, macam mana boleh ada kat sini? Takkan jatuh kot? Ah, biar la." gumam Xiumin sendirian lalu dia mula berdiri semula setelah mengambil kotak penselnya itu.

 

Kemudian, dia mengajak Luhan duduk di sebuah kerusi panjang di penjuru bilik itu untuk berbual.

 

"Thanks sebab temankan saya! Saya tau awak memang ambil berat pasal saya." ucap Xiumin sambil memaut lengan Luhan. "Eh, kenapa tangan awak sejuk? Awak demam ke?" Xiumin menyentuh dahi Luhan. "Sejuknya! Awak sakit ni. Kenapa tak bagitau saya? Awak ni melampau la!" Xiumin bangun dari kerusi itu. "Jom kita gi jumpa biro kesihatan! Takleh dibiarkan ni, nanti melarat." pinta Xiumin.

 

"Tak payah." ucap Luhan, perlahan.

 

"Apa?" soal Xiumin yang kurang dengar.

 

"Minnie, awak ambil kotak pensel ke, buat kotak pensel? Lamanya awak duduk sini." soal Luhan yang baru muncul di bilik itu.

 

Xiumin beralih untuk melihat Luhan dan dia terkelu. "Lu-Luhan? Habis, siapa yang..." Xiumin beralih semula ke arah 'Luhan' yang duduk atas kerusi tadi dan dia terlopong bila kerusi tu kosong.

 

Dan tidak semena-semena, Xiumin jatuh pengsan tapi tubuhnya sempat dirangkul oleh Luhan yang sebenar.

 

"Min! Minnie! Kenapa ni?" teriak Luhan yang cuba menggerakkan Xiumin namun gagal. Lalu dia segera mendukung Xiumin dan dibawa balik ke dorm mereka.

 

*****

 

"Benda tu memang suka kacau orang, tapi 'dia' tak bahaya. So, lepas ni, kalau nak pergi mana-mana dalam kawasan asrama ni, ajak kawan teman. Jangan pergi sengsorang. Okey?" pesan warden asrama mereka.

 

"Okey, kami tau!" jawab semua pelajar.

 

.......................................................................................................................

Okey, okey, saya tau citer ni tak seram pun...

Apa2 pun, thanks sebab baca ^^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kimmiekimmie97
#1
I like how you make [Horror Story Compilation]. Hoping you can make more horror story.
Good job aunthor-nim
LilySenangHati #2
Chapter 7: Best. Tapi kalau edit Jimin tu jadi fully perempuan lagi best nak imagine betapa ayu dan comelnya jimin jadi perempuan. Btw memang nice.
ELFlisa #3
Chapter 8: creepy tapi best...
windbubblesehun
#4
Chapter 8: Lawak.part "sama-sama Kim" hahaha anw -..- jahat gila
shafiqah_tatsmato #5
Chapter 8: orang lain yg buat salah, orang lain yg kena ..
Wu_Family_EXO
#6
Chapter 8: orng lain yg salah orng lain yg kene.. x patot betul..
ayyaaaa_chan
#7
Chapter 7: SWEET <3 SOBS DAN SEDIH ;; WAAAAAAA SUKA CERITA YG NIII >< SO NICE <3
KJNYeol
#8
Chapter 7: Ashik ceritanya...
Pairing couple yg saya suka ^^
windbubblesehun
#9
Chapter 2: Seramnya; ;;; dh lah dok sesorang ni ㅠㅠㅠㅠㅠ