Psycho?? (TeenTop-Chunji & Exo-D.O)

Horror Story Compilation*

Citer ni sambungan dari bab 3-Sixth Sense

________________________________________________________________________________________________

 

'Aku lega sebab kes Byunghun dah selesai, tapi aku masih tak puas hati sebab pembunuhnya masih terlepas. Aku risau. Macam mana kalau pembunuh tu cari mangsa lain? Pihak polis ada cakap yang pembunuh si Byunghun ni, pembunuh bersiri, so kemungkinan dia akan membunuh lagi. Apa yang patut aku buat? Byunghun pun tak bagitau siapa pembunuhnya tu. Kalau tak, senang la aku bagitau pihak polis. Aish~'

 

"Woi, Chanhee! Kau dok menung apa tu?" sergah Minsoo sambil menolak bahu aku. Aku tersentak. Mana taknya, dok syok-syok mengelamun disergah macam ni. Terkejut beruk aku.

 

"Yah! Nasib baik aku tak kena heart attack! Agak-agak la kau ni!" marah aku. Tapi tak la sangat sebab aku tau dia memang suka bergurau macam tu. So, aku dah terbiasa.

 

"Chanhee, betul ke apa yang diorang cakap?" soal Changhyun dengan muka yang ingin tahu. Aku berkerut. Apa yang dia maksudkan? Apa yang betul? Gila ke dia ni?

 

"Betul apanya? Siapa cakap apa?" aku menyoal semula.

 

Kemudian, Jonghyun plak duduk di depan aku sambil pandang aku. "Ada orang cakap, kau boleh nampak hantu. Betul ke? Dan kes Byunghun tu, kau yang tolong dia, kan? Maksud aku, kau yang tolong 'hantu Byunghun' tu, kan?" soalnya pula dengan bersungguh-sungguh.

 

"Kalau aku kata 'Ya', korang percaya, ke?" soal aku semula.

 

Diorang saling berpandangan kemudian diorang mengangguk serentak.

 

"Dah terbukti dengan selesainya kes kehilangan si Byunghun selama bertahun-tahun. Kau jer yang dapat selesaikannya akhirnya. So, nak taknak, kitorang kena percaya la. Kan, kan?" ucap Niel plak sambil tersengih.

 

"Tapi, kes ni tak boleh dianggap selesai sebab pembunuhnya masih terlepas." aku mengeluh.

 

"Takkan 'Byunghun' tak bagitau siapa pembunuhnya?" soal Changhyun.

 

Aku menggeleng. "Dia tak ingat. Tu yang aku bingung ni. Pembunuh tu bukannya pembunuh biasa. Pembunuh bersiri tu. So, maknanya dia takkan berhenti membunuh dan dia akan sentiasa mencari mangsa. Bahaya la bagi kita."

 

Muka mereka berempat mulai pucat lesi bila dengar penjelasan aku tu. Aku faham. Aku pun takut juga.

 

*****

 

Aku mengeluh sendirian sambil berjalan balik ke rumah dari kelas malam. Jalan yang aku lalui ni memang sunyi dan hanya diterangi oleh lampu-lampu jalan yang dah malap. Bulu roma aku mula meremang bila aku tiba di satu simpang dan aku rasa seram sejuk dek hembusan angin malam yang sepoi-sepoi bahasa.

 

Kemudian, aku terasa seperti ada seseorang mengekori aku dari belakang, tapi bila aku menoleh, takda siapapun. Aku melajukan langkahku dan tiba-tiba aku tersepak sesuatu yang menyebabkan aku jatuh tersungkur di atas jalan.

 

"Hei, kau okey?" soal satu suara.

 

Aku segera mendongak untuk melihat siapa yang tegur aku dan aku tersenyum melihat orang itu ialah jiran aku, Kyungsoo. Aku menyambut tangannya yang dihulur ke arah aku untuk bantu aku berdiri semula.

 

"Thanks!" ucapku ceria. Sedikit sebanyak, hati aku lega sebab ada juga peneman. Aku sebenarnya takut ni jalan sengsorang macam ni.

 

"Kau ni tak takut ke balik malam-malam camni? Bahaya kau balik sengsorang macam ni sebab pembunuh tu masih bebas. Aku taknak kau plak yang jadi mangsa seterusnya." tegur Kyungsoo dengan rupa yang serius.

 

"Kau buat apa kat sini? Parents kau bagi kau keluar ke?" soalku dengan kehairanan. Bukan aku tak kenal si Kyungsoo ni. Parents dia tak pernah benarkan dia keluar dari kawasan pagar rumah sejak 2 tahun lalu. Tapi malam ni...?

 

Dengan itu, kami pun mula berjalan bersama-sama. Rumah kami terletak bersebelahan, so kami ni memang berjiran la. Tapi, parents dia macam tak suka aku berkawan ngan dia. Iya la, setiap kali aku tanya diorang pasal Kyungsoo untuk ajak study kat rumah aku, diorang mesti tengok aku dengan muka tak puas hati, pastu blah camtu jer. Tu yang aku terkejut tengok dia keluar dari kawasan rumah dia. 

 

Perjalanan kami hanya ditemani bunyi desiran angin yang bertiup. Aku kekok bersama dia sebab kami bukannya rapatpun. Namun kesunyian tu tak berpanjangan bila dia mula membuka bicara.

 

"Pembunuh tu bukan pembunuh bersiri." ucapnya.

 

"Apa?"

 

"Pembunuh si Byunghun tu, bukan pembunuh bersiri." jelasnya.

 

"Tapi, polis tu cakap..."

 

"Diorang salah. Pembunuh tu ialah orang yang cintanya ditolak oleh Byunghun."

 

Langkahku terhenti. Macam mana dia tau? Mengalahkan pihak polis la dia ni. Orang yang selalu berkurung dalam rumahpun pandai dari polis?? Pelik ni!

 

"Macam mana kau tau?" soalku dengan penuh tanda tanya.

 

"Pembunuh tu seorang psiko. Dia akan bunuh orang yang sakiti hati dia. Dia tak boleh terima tekanan. Sebab tu parents dia tak benarkan dia keluar dari rumah. Parents dia takut dia akan bunuh orang lagi."

 

"Bunuh orang lagi? Maksud kau, Byunghun bukan mangsa pertama dia la?" aku mulai gerun mendengar penjelasan dia ni. 'Cara dia cakap, macam dia kenal sangat dengan si psiko ni.' fikirku.

 

"Kau nak tau, dia betul-betul suka si Byunghun tu, dan bila Byunghun tolak cinta dia, dia jadi tertekan. Tu yang dia bunuh Byunghun. Waktu kelas malam, lepas semua pelajar balik, dia bawa Byunghun masuk dalam kelas semula dan dia bunuh Byunghun." jelasnya dengan senyuman yang buatkan aku mulai kecut perut.

 

"I-Iya??" ucapku tergagap.

 

"Channie ah, first time aku tengok kau masa kau baru pindah, aku dah mula suka kat kau. So..."

 

Aku mulai berdebar. Apa dia ni? Cakap apa ni? Aku mula seram sejuk. Jangan habiskan ayat kau tu!

 

"So, sudi tak kau jadi kekasih aku?" soalnya sambil mengacukan pisau ke arah aku.

 

Aku mulai menggeletar. Kemudian pandangan aku mulai kabur dan aku pengsan akibat kepala aku dipukul sesuatu.

 

*****

 

"Ini kali ke-2 aku buat pengakuan cinta, so aku taknak kau bagi jawapan yang sama macam si Byunghun tu. So, kau terima atau tak?" soalnya sebaik saja aku tersedar dari pengsan.

 

Aku diikat di kerusi. Tak boleh nak buat apa-apa. Kini, kami ada dalam kelas aku. Sekarang baru aku sedar yang si psiko tu ialah Kyungsoo. Dia la pembunuh yang sebenar.

 

"Yah, lepaskan aku la! Kau takkan terlepas!" jeritku sambil meronta-ronta untuk melepaskan diri.

 

"Jawapan yang salah dan kau akan terima nasib yang sama macam Byunghun!" marahnya lalu dia melibas pisau yang dipegangnya mengenai leherku.

 

'Selamat tinggal dunia...'

 

.....................................................................................................................

Chapter ni mengarut sangat, saya tau! Tapi saya betul-betul nak tulis juga, so minta maaf la kalau korang tak puas hati sebab ini saja yang mampu saya tulis sebagai kesinambungan citer Sixth Sense tu...Mianei! sad

-TAMAT-

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kimmiekimmie97
#1
I like how you make [Horror Story Compilation]. Hoping you can make more horror story.
Good job aunthor-nim
LilySenangHati #2
Chapter 7: Best. Tapi kalau edit Jimin tu jadi fully perempuan lagi best nak imagine betapa ayu dan comelnya jimin jadi perempuan. Btw memang nice.
ELFlisa #3
Chapter 8: creepy tapi best...
windbubblesehun
#4
Chapter 8: Lawak.part "sama-sama Kim" hahaha anw -..- jahat gila
shafiqah_tatsmato #5
Chapter 8: orang lain yg buat salah, orang lain yg kena ..
Wu_Family_EXO
#6
Chapter 8: orng lain yg salah orng lain yg kene.. x patot betul..
ayyaaaa_chan
#7
Chapter 7: SWEET <3 SOBS DAN SEDIH ;; WAAAAAAA SUKA CERITA YG NIII >< SO NICE <3
KJNYeol
#8
Chapter 7: Ashik ceritanya...
Pairing couple yg saya suka ^^
windbubblesehun
#9
Chapter 2: Seramnya; ;;; dh lah dok sesorang ni ㅠㅠㅠㅠㅠ