Chapter 6

Fake friend(Best Friend)
Please Subscribe to read the full chapter

  "Kenapa senyum?"

Mendengarkan ayat itu terus membuatkan senyuman Jimin lagi lebar. Mata Taehyung yang mencerlung kearahnya dipandang. "Kenapa? Kau ada masalah ke kalau aku senyum?". Kening diangkat. Sengaja menambah api kemarahan Taehyung.

          Taehyung menarik nafas perlahan-lahan, menahan geram. Kakinya laju melangkah menghampiri Jimin dan berdiri betul-betul dihadapan bekas kawan baiknya itu. Apabila Taehyung mengadap Jimin, baru dia perasan perubahan yang berlaku pada Jimin. Pipi Jimin yang dulu tembam sekarang sudah tiada. Wajahnya nampak matang dan segak tetapi masih ada kepolosan di situ. Tanpa Taehyung sedar, tangannya sudah mendarat pada muka Jimin.

          Jimin terpaku. Dia berhenti bernafas. Taehyung masih diam membisu. Sedang Jimin berfikir cara untuk keluar dari suasana janggal ini, Taehyung tiba-tiba menolak mukanya dengan kasar. "Hei!! Apa tolak muka orang ni ha?". Jimin mahu menyambung lagi bebelannya tapi disebabkan reaksi Taehyung yang serba tak kena itu membuatkan dia mahu tertawa.

         Taehyung memarahi dirinya sendiri. Aishh! Kenapa aku pergi sentuh muka dia?! Malunya. Sekarang ni macam mana aku nak cover malu aku ni?? Ha aku tahu!

"Muka kau tu kotor!". Ketawa yang Jimin cuba tahan terus mati begitu sahaja. Mukanya dipegang dan serentak dengan itu, dia terus mengambil handphonenya dan membuka aplikasi kamera. "Kotor?? Mana yang kotor tu?? Cepatlah, Taehyung. Jangan lah tercegat dekat situ. Muka aku

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet