Chapter 1

Fake friend(Best Friend)
Please Subscribe to read the full chapter

          "Jimin!Jimin,bangun!!!" Terdengar suara yang menyebut-nyebut namanya. Diikuti dengan tangan kecil yang mencucuk badannya. Jimin menggeliat perlahan. Mata terbuka dan kembali tertutup apabila sinaran mentari menyucuk matanya membuatkan dia berpusing seketika.

          Taehyung mengeluh. Jimin yang masih diam membeku itu digeraknya lagi. "Jimin,cepatlah bangun. Nanti Mama Gie marah kita lambat makan". Serentak dengan itu, lengan Jimin ditarik Taehyung. Jimin mengeluh sakit. Tangannya masih berasa sengal akibat terjatuh bermain badminton bersama Taehyung kemarin. Taehyung dah lupa ke?

          Kawannya terus melepaskan tangannya apabila mendengar dia mengadu sakit. "Yahh Taetae,kau ni lah. Kenapa kau suka layan aku kasar? Cuba kau berlembut dengan kawan kau yang cedera sebab main dengan kau yang tak faham bahasa ni. Tempat tu licin kau nak jugak main kat situ dan alih-alih aku yang jadi mangsa. Kau tau tak.."Tangan Taehyung segera melekap pada mulut Jimin untuk hentikan bebelan mak-mak dia. Cukup lah Mama Gie menjadi radio bergerak,jangan lah kawan baiknya terikut sama. Sakit telinga dia nanti.

          "Jimin!Taehyung! Mana kamu berdua? Kami semua dah tunggu nak makan sama-sama" Suara Mama Gie dari ruang tamu terdengar sanyup-sanyup dari bilik mereka. Bunyi tapak kaki semakin kuat dan sesaat kemudian, pintu bilik mereka dibuka dari luar. Mama Gie hanya mampu mengeluh melihat kanak-kanak 9 tahun yang dia sudah kategorikan sebagai nakal tetapi memandangkan mereka comel,dia tak mampu berbuat apa-apa. Dia cuba menjadi garang kepada mereka tetapi apakan daya, mereka tahu kelemahan dia. Mereka hanya perlu membuat muka anak kucing comel dan suara yang sengaja dibuat- dibuat manja, dan Bushhh!! Kemarahannya hilang.

          Jimin dan Taehyung sudah dibesarkan di pusat jagaan ini dari mereka bayi lagi jadi tak hairanlah mereka menjadi anak-anak emas Mama Gie. Yang lain merasa cemburu tetapi Mama Gie memberikan kasih sayang kepada mereka semua sama rata. Tak ada yang lebih dan yang kurang. Jika ada mana-mana yang kesakitan, Mama Gie orang pertama yang akan muncul. Begitu juga dalam suasana gembira. Kasih sayang Mama Gie memang tidak ada tolak bandingnya. Jimin dan Taehyung cukup bahagia di sini tetapi sejak mereka tahu, nanti di satu saat mereka akan mendapat keluarga angkat kalau ada keluarga yang layak dan menyukai mereka, mereka cuba menjadikan setiap kenangan melekat kemas di ingatan masing-masing. Dengan cara itu, mereka tidak akan merasa terlalu sedi

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet