Ch: 3

You are the one

Sepasang mata memerhatikan dengan penuh risau kearah remaja yang berada tidak jauh dari tempatnya berada. Dia hanya memerhatikan dari jauh sebelum melangkah mendekati remaja tersebut sambil mengengam jari-jemari gadis tersebut.

“How you know I’m here”, Tanya remaja tersebut lemah memandangnya seimbas

“of course I know”, balas gadis tersebut tersenyum walaupun keadaan agak samar-samar

 

Walaupun Yena ingin bersendirian namun kehadiran Hyewon membuatnya rasa nyaman dan selamat. Yena merangkul lututnya erat dan tanpa disedari air matanya mengalir. Entah kenapa dia boleh menangis didepan rakan serumahnya tersebut.

 

Hyewon serta merta merangkul erat Yena ketubuhnya kerana dia tahu yang Yena sosok yang tidak akan mengalirkan airmata dengan mudah didepan orang. Disebabkan Yena dikenal dengan personality yang ceria, fun dan always make us smile.

 

“Just cry Yena yah, just cryyy “, ujar Hyewon aka kang-chan sambil merangkul tubuh gadis itu

“Let it go dear”, sambungnya seraya mengusap ubun-ubun gadis didepannya

“Im here”, katanya dengan aura yang membuat Yena merasa nyaman.

 

Yena tak dapat mengawal emosinya saat mendengar ayat “I’m Here” yang keluar dari bibir mungil perempuan cantik  yang seumuran dengannya.

Yena menutup wajah comelnya dengan kedua telapak tangannya dan mengelamkan wajahnya ketubuh Hyewon yang serata-merata merangkul memeluknya.

 

“Yena ahh you no need to be strong dear just sometimes please come to us if you need someone to talk”, ucap Hyewon lembut

“It hurt me when I see you pretent to be nothing happen you know”, luah Hyewon sambil membelai rambut Yena.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet