The secret

Lifeless
Please Subscribe to read the full chapter

Sehun tidak sempat membalas dendam semalam kerana kami terlampau kepenatan selepas aktiviti kejar-mengejar dan selepas kami rehat sebentar loceng pun berbunyi tanda waktu rehat telah tamat.

 

 

 

Sebenarnya ada seorang sahaja yang tahu tentang aku. Well, ini rahsia aku yang lagi satu. Aku dengan Luhan adalah kawan sejak kecil lagi dan sudah semestinya Luhan tahu yang aku juga seperti yang lain bukannya miskin. Semenjak masuk ke sekolah menengah Luhan dapat kawan baru dan menjadi popular. Di sebabkan itu aku menjauh dari Luhan. Aku tidak mahu merosakkan imej Luhan.

 

 

 

 

Well, Luhan memahami aku. Aku telah memberitahu pada Luhan awal-awal supaya tidak memberitahu siapa-siapa pun tentang aku dan keluarga aku. Apabila aku beritahu sebabnya, dia pun bersetuju sahaja. So, no wonder lah kalau Luhan bersikap baik dengan aku. But still, kadang-kadang Luhan boleh jadi kejam terhadap aku. Betul-betul dia menjiwai watak dia sebagai kingka pada aku. Sadis.

 

 

 

 

Pelajaran hari ini membosankan. Aku tiada mood untuk belajar. Aku pandang ke kiri dan ke kanan. Bosan. Aku meminta izin cikgu untuk ke bilik sakit kerana sakit kepala. Huhu tipu je. Aku pergi ke atas bumbung bangunan sekolah. Macam biasa. Aku menghirup udara yang segar dan sejuk di sini. Aku mesej Luhan supaya datang ke sini. Bosan pula duduk berseorangan. Semenjak Luhan menegur aku dengan kerap kebelakangan ini, aku jadi lebih bosan jika berseorangan. Aku perlukan teman juga.

 

 

 

 

Tidak lama selepas itu, Luhan sampai di sini. Dia duduk di sebelah aku. 

 

 

 

"Ada apa panggil aku ke sini ? Terkejut aku bila baca mesej kau. Pelik." Kata Luhan sambil menyelesakan dirinya di kerusi.

 

 

 

"Erm entahlah. Aku rasa macam aku tak boleh bersendirian macam dulu. Aku rasa macam nak ada orang teman aku. Kau lah punya pasal. Kebelakangan ni kau asyik tegur aku je." Aku memuncungkan mulut aku tanda aku sedih. Luhan tergelak tengok reaksi muka aku.

 

 

 

"Hahahahahaha serius aku dah lama gila tak tengok kau mcam ni. Last aku nampak, ermm bila ehh ? Hah ! masa sekolah rendah. Masuk je sekolah menengah kau berubah gila. Mana taknya hari pertama dah kene buli pagi-pagi pula tu. Hahahahhaha." Aku menjeling Luhan. Sampai hati dia gelakkan aku.

 

 

 

"Diam lah. Tak habis-habis nak nyakat aku je. Tapi kan aku memang rindu zaman kita kecil-kecil dulu. Main sama-sama. Dulu happy and tenang je." Aku bercakap sambil membayangkn memori-memori dulu dengan senyuman.

 

 

 

 

"Aku fikir kau dah tak ingat. Aku lagi lah. Aku rindu gila kau yang dulu. Happy and hyper." Luhan pula tersenyuman-senyum.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
starlightkim_
#1
Chapter 8: Samalah kita..saya suka mv monster...update soon okey?
KiNhAn88Wolf #2
Chapter 8: Update Soon authornim !! Saya suka MV Monster:3 Saranghae & Fighting Authornim!!
heychanyeolie #3
Chapter 8: Kan lagi sopan kalau tak guna perkataan or or apa2 berkaitan dgn perkataan tu. Gantilah dgn perkataan lain xboleh ke? Haha apa pun keep it up.
forevermongji #4
Chapter 7: I feel you, girl hahaha Its once happened to me before
CSanWS
#5
Chapter 7: Its okay.. sabar sis bln puasa ni sis
starlightkim_
#6
Chapter 6: Tulah sehun..kan sendiri sudah malu.jadi pendiam pulak kau ye?tapi ayat akhir kau tu aku suka..lain kali janganlah buat kesimpulan sendiri
Schakiera
#7
Chapter 6: update soon ! :))