Shocking

Lifeless
Please Subscribe to read the full chapter

Keesokkan harinya, aku bangun dengan mata yamg sembam. Malam tadi aku nangis sampai tertidur dan aku pun tidak tahu pukul berapa aku terlelap. Aku membuat rutin pagi aku seperti biasa sebelum ke sekolah.

 

 

 

Aku melangkah masuk ke sekolah dengan hati yang berat. Rasa macam aku melangkah ke neraka. Sekolah sepatutnya menjadi tempat yang selamat tapi bagi aku tidak. Bayangan semalam datang kembali dan membuatkan aku berhenti kaku terdiam di depan pintu bangunan sekolah. Pelajar lain tidak endahkan kewujudan aku dan menolak aku ke tepi supaya mereka dapat masuk ke dalam bangunan ini.

 

 

 

Sehun melihat aku di tolak tadi. Sehun sentiasa melihat aku di buli, di maki dan segala yang terjadi pada aku. TAPI tidak pernah membantu aku atau menenangkan aku seperti boyfriend yang lain. Sehun lalu di sebelah aku untuk masuk ke bangun itu juga tapi aku sempat memanggil Sehun.

 

 

 

"Hun-ahh~" Aku panggil Sehun dengan lembut.

 

 

"What ?" Sehun menjawab panggilan aku dengan muka yang tiada perasaan.

 

 

"H-help me." Jawab aku. Aku dapat lihat muka Sehun yang agak terkejut dengan apa yang aku katakan tapi tidak lama selepas itu Sehun menukar balik muka kepada yang asal.

 

 

"Tch." Sehun terus berlalu pergi. Air mata aku jatuh ke pipi dengan deras. Teruk. Ini teruk.

 

 

 

Aku masuk ke kelas dengan muka tiada perasaan. Fikiran aku lost. Aku, aku sayang sangat pada Sehun dan tak pernah berubah tapi dia tidak pernah layan aku yang sepatutnya. Aku terus duduk di kerusi aku dan tanpa aku sedar, budak kelas aku letak gam di kerusi itu. Bila aku cuba bangun dari kerusi, Aku terasa skirt aku melekat pada kerusi. Mereka letak gam gajah di situ. Bidak sekelas gelak terbahak-habak.

 

 

 

Aku cuba tarik skirt aku. Rasa nak nangis. Aku tiada pilihan. Aku membuka kot sekolah aku dan ikat di pinggang aku. Disebabkan aku duduk di belakang sekali, lebih senang aku untuk gunting skirt aku bahagian yang melekat pada kerusi. Aku terus lari keluar dari kelas. Aku pergi ke lokar aku untuk mengambil skirt kecemasan. Aku pergi ke bilik persalinan baju dan tukar skirt yang baru.

 

 

 

Aku keluar dari bilik persalinan dan terlanggar Sehun. Aku mengelak pandangan Sehun dan ingin terus beredar tapi Sehun lebih pantas menangkap pergelangan tangan aku dan memeluk tubuh badan aku. I'm speechless. 

 

 

 

"S-Sehun-ahh.."

 

 

"Just shut up can you ?"  Aku terdiam.

 

 

Please Subscribe to read the full chapter

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
starlightkim_
#1
Chapter 8: Samalah kita..saya suka mv monster...update soon okey?
KiNhAn88Wolf #2
Chapter 8: Update Soon authornim !! Saya suka MV Monster:3 Saranghae & Fighting Authornim!!
heychanyeolie #3
Chapter 8: Kan lagi sopan kalau tak guna perkataan or or apa2 berkaitan dgn perkataan tu. Gantilah dgn perkataan lain xboleh ke? Haha apa pun keep it up.
forevermongji #4
Chapter 7: I feel you, girl hahaha Its once happened to me before
CSanWS
#5
Chapter 7: Its okay.. sabar sis bln puasa ni sis
starlightkim_
#6
Chapter 6: Tulah sehun..kan sendiri sudah malu.jadi pendiam pulak kau ye?tapi ayat akhir kau tu aku suka..lain kali janganlah buat kesimpulan sendiri
Schakiera
#7
Chapter 6: update soon ! :))