The Accident

Lifeless
Please Subscribe to read the full chapter

-AUTHOR POV-

 

 

Hyo Hwa dalam perjalanan pulang ke rumah. Jiwa raga Hyo Hwa dah hilang dari tubuh badannya. Sekarang ni yang ada di minda Hyo Hwa hanya ayat Sehun di rooftop. Ayat itu berulang-ulang di mindanya. Hyo Hwa berjalan dengan lemah. Sewaktu Hyo Hwa ingin melintas jalan raya, Hyo Hwa langsung tidak mengambil kisah jika kereta atau motor lalu di situ. Hyo Hwa hanya ingin pulang. 

 

 

 

 

PIN PIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

 

 

 

BUSHHHH!!!!

 

 

 

Malangnya, Hyo Hwa di langgar oleh kereta. Hyo Hwa tercampak jauh. Pemandu itu memandu laju dan tiba-tiba pula Hyo Hwa main jalan je dan terjadi lah kemalangan itu. Orang-orang di sekitar kemalangan menjenguk Hyo Hwa. Semua dalam keadaan panik. Nasib baik mereka membantu Hyo Hwa. Seorang pakcik telah menghubungi ambulance. Apabila ambulance sampai, cepat-cepat Hyo Hwa di bawa ke hospital.

 

 

 

Apabila keluarga Hyo Hwa di hubungi oleh pihak hospital, dengan segera mereka datang ke hospital. Keluarga Hyo Hwa menghubungi Luhan juga. Sudah semestinya Luhan terkejut beruk mendengar berita itu. Baru sahaja Hyo Hwa bergaduh dan putus dengan Sehun tadi. Luhan tidak lupa untuk memberitahu member EXO yang lain. Termasuklah Sehun. 

 

 

 

Mereka menunggu di luar bilik kecemasan hampir 5 jam. Omma Hyo Hwa sudah pun habis bertisu-tisu nangis di sebelah Appa Hyo Hwa. Luhan juga turut membantu menenangkan Omma Hyo Hwa. Member Exo juga menunggu bersama family Hyo Hwa. Sehun masih lagi dalam keadaan terkejut. Apabila pintu  bilik kecemasan dibuka dan doktor keluar dari situ, cepat-cepat Omma dan Appa Hyo Hwa bertanya.

 

 

 

"Doktor doktor . Macam mana keadaan anak saya ?" Tanya Omma Hyo Hwa.

 

 

"Anak puan kehilangan banyak darah tapi nasib baik hospital baru sahaja dapat stok darah O lebih hari ini dan Hyo Hwa di bawa ke hospital pada tepat masanya. Keadaan Hyo Hwa masih lagi lemah tapi bila-bila masa sahaja Hyo Hwa akan bangun dan akan pulih semula. Itu sahaja, saya minta diri dulu ye tuan dan puan." Kata doktor dengan sopan. Selepas Omma dan Appa Hyo Hwa berterima kasih, doktor pergi ke pejabatnya. Hyo Hwa di pindahkan ke bilik VIP. 

 

 

 

-SEHUN POV-

 

 

Kami mengikut jururawat memindahkan Hyo Hwa ke bilik VIP. Lagi sekali aku ulang, bilik VIP. Aku melihat reaksi muka EXO, mereka juga kelihatan pelik dan tertanya-tanya. Tapi seorang yang berlainan. Luhan. Kenapa dia dari tadi rapat dengan parent Hyo Hwa ? Dan muka dia tak terkejut pula. Aku beranikan diri untuk bertanya.

 

 

"Weh Luhan. Aku nk tanya sikit." Aku bisik pada Luhan. Aku tak nak lah parent Hyo Hwa dengar pertanyaan aku. 

 

 

"Apa dia ?" Jawab Luhan dengan malas.

 

 <

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
starlightkim_
#1
Chapter 8: Samalah kita..saya suka mv monster...update soon okey?
KiNhAn88Wolf #2
Chapter 8: Update Soon authornim !! Saya suka MV Monster:3 Saranghae & Fighting Authornim!!
heychanyeolie #3
Chapter 8: Kan lagi sopan kalau tak guna perkataan or or apa2 berkaitan dgn perkataan tu. Gantilah dgn perkataan lain xboleh ke? Haha apa pun keep it up.
forevermongji #4
Chapter 7: I feel you, girl hahaha Its once happened to me before
CSanWS
#5
Chapter 7: Its okay.. sabar sis bln puasa ni sis
starlightkim_
#6
Chapter 6: Tulah sehun..kan sendiri sudah malu.jadi pendiam pulak kau ye?tapi ayat akhir kau tu aku suka..lain kali janganlah buat kesimpulan sendiri
Schakiera
#7
Chapter 6: update soon ! :))