Run for Life

Lifeless
Please Subscribe to read the full chapter

-HYO HWA POV-

 

 

Tiga minggu kemudian selepas kemalangan, kini aku sudah pun sembuh dan ke sekolah semula. Aku berjalan ke sekolah seperti biasa, seorang. Rasa gementar nak ke sekolah pun ada. Rasa seperti hari pertama masuk ke sekolah baru pun ada juga. Rasa serba serbi tidak kena.

 

 

 

Sampai sahaja di sekolah, pelajar di sekolah ini memandang aku. Hati aku tidak tenteram. Ni mesti nak buli aku. Aku baru je sembuh. Please jangan. Aku berjalan ke lokar aku dan mata aku terhenti di Sehun yang sudah lama aku tidak jumpa.

 

 

 

Sehun ada waktu hari pertama kemalangan sahaja dan keesokkannya Sehun tidak pernah menjenguk aku. Aku tahu yang Sehun memang tidak suka pada aku tapi dia langsung tak berhati perut.Haihh.

 

 

 

"Yoyo !!!!!!!!!!!!!!" EXO memanggil aku serentak kecuali Sehun. Sehun hanya pandang aku. EXO memeluk tubuh aku kecil huhu tak ada lah kecil sangat.

 

 

 

"We miss you so muchhhh !!" EXO mula kecoh. Aku memandang mereka dengan muka pelik.

 

 

 

"Bukan ke kita baru jumpa semalam ?" EXO tergelak malu. Aku tersenyum melihat mereka. 

 

 

 

"Yoyo. Kalau aku cakap ni jangan marah eh ?" Luhan mengelak pandangan aku. 

 

 

 

"Aku tak janji. Apa dia ?"

 

 

 

"Aku beritahu budak sekolah ni yang kau anak orang ka-" Okay sampai situ sahaja aku bagi dia cakap. 

 

 

 

"Kau lari sekarang sebelum aku bunuh kau di sini depan orang ramai. Better kau cari tempat yang sunyi untuk aku habiskan riwayat hidup kau." Aku bercakap dengan penuh makna sambil menggengam tangan aku menjadi satu penumbuk yang berapi.

 

 

 

"Meet me at the rooftop babe Yoyo!!!!" Luhan lari lintang pukang sambil menjerit. Patutlah budak sekolah semua pandang aku lain macam. . Semasa aku berjalan nak pergi ke rooftop ada orang menahan tangan kanan aku. Aku toleh ke kanan dan muka si mak lampir, Ara.

 

 

 

"Apa kau nak lagi Ara ? Aku dah putus dengan Sehun so please stop disturb me with your ugly face." Aku menjeling Ara dan tarik tangan aku dengan kasar. 

 

 

 

"Ye aku tahu. Kau beritahu semua pelajar di sini yang kau dah broke up dengan Sehun. Aku bangga dengan kau. Aku just nak cakap welcome to the school. Have a nice day at school everyday." Ara tersenyum sinis.

 

 

 

"Kau dah tak nak kacau aku lagi sebab kau dah tahu latar belakang keluarga aku kan ? Fiki

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
starlightkim_
#1
Chapter 8: Samalah kita..saya suka mv monster...update soon okey?
KiNhAn88Wolf #2
Chapter 8: Update Soon authornim !! Saya suka MV Monster:3 Saranghae & Fighting Authornim!!
heychanyeolie #3
Chapter 8: Kan lagi sopan kalau tak guna perkataan or or apa2 berkaitan dgn perkataan tu. Gantilah dgn perkataan lain xboleh ke? Haha apa pun keep it up.
forevermongji #4
Chapter 7: I feel you, girl hahaha Its once happened to me before
CSanWS
#5
Chapter 7: Its okay.. sabar sis bln puasa ni sis
starlightkim_
#6
Chapter 6: Tulah sehun..kan sendiri sudah malu.jadi pendiam pulak kau ye?tapi ayat akhir kau tu aku suka..lain kali janganlah buat kesimpulan sendiri
Schakiera
#7
Chapter 6: update soon ! :))