Toy car, chubby cheeks and thanks mom - Chanyeol

EXO ONESHOT COLLECTION
Please Subscribe to read the full chapter

"what are you doing ?" kilauan cahaya yang masuk menerusi cermin tingkap mampu membutakan mata sesiapa yang melihatnya. Tetapi ianya tidak mampu melawan panahan mata lelaki di sisi kau ketika itu. 

 

"watching you sleep." matanya masih lagi merenung setiap inci wajah kau, langsung tiada tanda tanda dia akan menghentikan aktivitinya itu. Tidak kisahlah sekerap mana mana pun lelaki itu melakukannya, ianya tetap memberi kesan terhadap kau.

 

"creepy ajushi!" selimut di tarik menutupi keseluruhan badan, melindunginya daripada pandangan lelaki itu. Tempoh 6 bulan berkahwin dengannya, masih lagi tidak cukup bagi kau membiasakan diri dengan segala yang di lakukan lelaki itu terhadap kau. Sentuhannya, senyumannya, segalanya tentang dia sentiasa membuatkan kau tertunduk malu.

 

"have i ever told you, how beautiful you are ?" Terlalu kerap, tidak terkira sebenarnya. Setiap kali bersama, ayat ayat pujian tidak pernah lekang daripada bibirnya dan tidak pernah sekali pun kau merasa jemu mendengarnya. Jantung yang berdegup kencang senantiasa mengingatkan kau betapa bertuahnya kau dapat memilikinya, kerana lelaki itu terlalu sempurna jika mahu di bandingkan dengan kau yang terlalu banyak kekurangan.

 

"maybe? i dont know, i think you should remind me again." dia suka jika kau cuba bergurau dengannya. Ianya jarang sekali berlaku, memandangkan sifat semula jadi kau yang pemalu.

 

"that i will do, now close your eyes my love." dengan lumpuhnya deria penglihatan, kau kini lebih peka terhadap sentuhan dan setiap bisikan kata katanya.

 

Sesuatu yang lembab berlegar di sekitar leher kau, kemudiannya diam tidak bergerak di salah satu titik sensitif yang kau miliki. Selang beberapa detik, kau merasakan sesuatu cuba di benamkan pada permukaan kulit kau yang halus gebu. Berdasarkan pengalaman, kau tahu ianya salah satu cara lelaki itu menanda sesuatu miliknya. Kau dapat mengesan sinar di matanya setiap kali lelaki itu menilik kembali 'hasil seni' yang di hasilkan pada tubuh kau.

 

"are you even real ? because i dont think someone like you exist, so beautiful, so pure and all mine." walaupun mata kau masih menutup mata, kau tahu matanya terpaku memandang kau. Jari jemarinya mengelus lembut keseluruhan wajah kau, mengukur setiap inci dan sudut, melakar semula di mindanya. Sudah tentu dia tidak perlu melakukan semua itu kerana semua tentang kau sudah terpahat teguh di fikirannya. Dia cuma mahu mengingatkan dirinya supaya sentiasa melindungi dan menghargai keindahan tuhan yang sudah di ciptakan hanya untuknya.

 

"i need to call our parents to thanks them again." kau tertawa mendengarnya, mata tidak lagi terpejam dan terus mengubah kedudukan.

 

"i think you should." kini kau berada di atas tubuhnya. Dada bertemu dada dan kaki berada di antara kedua kakinya. Kau senyum kepadanya dan dia membalas senyuman itu. Tangannya di tempatkan pada leher kau dan di usap lembut, dalam pada yang sama memberi sedikit tekanan di bahagian yang di rasanya agak tegang.

 

__________

flashback

"son, i want you to meet someone." seorang ibu merenung satu satu anak lelakinya. Menunggu jawapannya dengan penuh sabar, tidak mahu terlalu menekan.

 

Sudah sebulan berlalu sejak kali terakhir ibunya cuba menjodohkannya dengan seseorang. Pada sangkaannya, ibunya sudah berputus asa, memandangkan semua wanita yang

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
SufiSuga83 #1
Chapter 3: Hi author..hehe..nak oneshot Baekhyun boleh?