SABTU

7 hari

SABTU

Taehyung mengambil keputusan untuk menjadi penjaga Jungkook sehingga dia tamat dari persekolahannya.Petang itu segala urusan pertukaran penjaga telah selesai,Jungkook pulang ke rumah anak yatim untuk mengemas barang-barangnya.

 

Dia tersenyum sendirian,yelah siapa tak happy kan dapat penjaga baru,dia sudah sesak nafas hidup di dalam rumah anak yatim ini,dia selalu dibuli.

 

"Wooo~Jungkook dapat sugar daddy baru~untunglah,dah la kaya kan?kan?" kata seseorang dari arah pintu,beberapa orang kawan-kawannya turut menggelakkan Jungkook. Jungkook hanya mengetap bibirnya geram,dia membiarkan saja,dia tidak mahu mencari fasal karang tak fasal-fasal dia yang kena jugak.

"Apa nama sugar daddy awak ah Kookie?~ TaeTae?Awwww~So sweett~Ntah ntah awak suka dia kot~"

"Baik awak jaga mulut awak!"Jungkook berkata dengan nada keras.

"Marah ke?Hahahahaha,"

 

Thats it!

 

 

DUSHH!!Jungkook melepaskan satu tumbukan di pipi remaja tersebut,mereka semua tergamam, Jungkook tersenyum puas.

 

"YAHH! KIM JUNGKOOK OFIS SEKARANGG!!"dia terdengar seseorang menjerit ke arahnya siapa lagi kalau bukan Pn.Park yang garang lagi menakutkan.Jungkook mengeluh dan mula menyedari perbuatannya.

Akibatnya Jungkook didenda oleh pengurus rumah anak yatim dengan menunda tarikh melepaskan Jungkook untuk berpindah dengan penjaga barunya iaitu Taehyung.

Jungkook bermain di buaian di hadapan rumah anak yatim berkenaan.Dia menguis pasir menggunakan kakinya. Taehyung sudah dimaklumkan mengenai pertukaran itu,jadi dia tidak berapa kisah.

Lagi sehari je...

 

 

 

 

"TAEHYUNGGGG!!!" Jungkook menjerit sambil menarik tubuh Taehyung ke dakapannya lalu dipeluk seeratnya tanpa ada tanda untuk melepaskannya.Taehyung hanya membiarkan tubuhnya di dalam dakapan Jungkook yang hangat.Jungkook meletakkan dagunya di kepala Taehyung dan mengusap tangannya di bahagian belakang Taehyung untuk menenangkannya.

"YA?!!!Tau tak saya risaukan awak?!Kenapa awak cari gaduh ngan diorang?!Nasib baik tahan sehari je tau tak kalau diorang batalkan saya ni jadi penjaga awak macam mana?!"

Jungkook hanya ketawa apabila dia mendengar TaeTae memarahinya.Taehyung kelihatan semakin geram apabila Jungkook mentertawakannya.Taehyung menumbuk perut Jungkook dengan perlahan dan belalu pergi meninggalkan Jungkook.

Jungkook mengaduh kesakitan sebelum mengejar Taehyng dari belakang.Taehyung berusaha menyembunyikan senyumannya yang meleret sehingga ke telinga namun dapat dilihat oleh Jungkook.Jungkook menarik tangan Taehyung dengan pantas dan mereka berdua berlari ke arah sebuah kedai, Taehyung pula terkejut dan hanya membiarkan dirinya ditarik oleh Jungkook.

 

"Bwoyaa?~"tanya Taehyung kehairanan apabila dia mengambil aiskrim berperisa mint dari tangan Jungkook.Jungkook hanya tersengih menampakkan barisan giginya yang putih melepak mengalahkan duta jenama 'Colgate'.Mereka membuat keputusan untuk menikmati aiskrim di taman permainan kanak-kanak berdekatan.

"Apasal saya punya dongsaeng belanja saya aiskrim harini?"tanya Taehyung kehairanan sambil menikmati aiskrimnya yang kian cair.

"Sebab haritu saya nak ajak hyung makan tapi hyung dah lari dulu nangis kat sini,hyung lupa?"Jungkook menjelaskan tujuan dia hakikat yang sebenar dia merindui kehadiran Taehyung yelah dia kan semalam kena tahan kat rumah anak yatim tulah siapa suruh cari pasal kan dah kena?

Taehyung hanya mengangguk dan kemudian mereka berdua senyap melayan perasaan masing-masing.

"Hyung..."

"Hmmm?"

Taehyung bercangkung di hadapan Jungkook yang duduk di hujung gelongsor lalu mempamerkan senyuman semanis gula kepada Jungkook.

Jungkook menjadi serba salah,aduh!TaeTae ni pun satu tau senyuman dia boleh bunuh aku haih nasib comel!

"Hyung,saya sebenarnya..."

Belum sempat Jungkook meneruskan kata-katanya,Taehyung dengan pantas mencium bibir Jungkook.Jungkook terkejut,matanya membesar sebesar bola pingpong.Dia merasakan dia dapat mendengar rentak hatinya yang kuat eh kejap ini bukan dia punya ini TaeTae punya!Muka Jungkook semakin merah akhirnya dia membalas semula ciuman TaeTae.Hmm..rasa mint.

"Awak nak beritahu awak sebenarnya suka saya kan?"Taehyung berkata sambil tersenyum.

"Ma...macam mana awak tahu?!"Jungkook terjerit kecil.Woahhh, dia ada kuasa psikik ke?Hebat!Jungkook kata dalam hati sambil menunduk agar mukanya yang kemerahan agar tidak dilihat TaeTae,malu doh~

"Awak comel tahu?" Awak lagi comel lah

"Pandang saya." Tak boleh

"Awak ok ke?" Tak,saya tak ok

"Kookie ah~"

"Hmmm?"Taehyung mendekatkan kepalanya ke telinga Jungkook,Jungkook memejam matanya menunggu tindakan Taehyung yang seterusnya.

Beberapa ketika kemudian setelah TaeTae berbisik sesuatu kepadanya,dia terpaku, badannya bergetar.Jungkook seperti tidak mempercayai apa yang dibisikkan oleh TaeTae kepadanya sebentar tadi.

"Seriously?!Tak tipu?"Jungkook bertanya dalam nada yang agak terkejut.Taehyung hanya menggeleng kepalanya perlahan sambil menahan tawanya.

Kookie comel sangatlah arhh!!Sabarlah wahai hati!

"Sumpah tak tipu,"kata Taehyung dan memberi Kookie ciuman segera sambil ketawa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
nanadjiyongie_01
#1
Chapter 8: waahhhh tae dah xde ke...and then JUNGKOOK accident soooooo diorang jumpa kat syurga....waahhhh sedihla ...menangis baca..huhuuhu
mpreggoland
#2
Chapter 8: apa ni?? sy tak fhm la...huhu :(
zelomine
#3
Chapter 8: tae .... mana tae... dia mati kerr... author... sequel please... alahhhh...
k-hope
#4
Chapter 8: Taetae dah mati ke??
forme
#5
Chapter 8: what?? woah.. what??? noooo!!! ok x tau nak ckp apa and seriously terkejut sngt.. nonono..
alya07
#6
Chapter 8: 啊!!为什么TaeTae死??我要Happy Ending~
Anyway thanks for update!!<3<3
nanadjiyongie_01
#7
Chapter 6: Surprise?? Wah....x sabarnya.....
mpreggoland
#8
Chapter 6: surprise di akhir citer ni? kookie pregnant eh? hehe sorry, terbawa2 dgn genre mpreg plak...
apa2pun sy akn tggu updatenya :D
hwaiting!
forme
#9
Chapter 6: It's okay.. just take your time..
nervous lak nk tnggu suprise.. hehe
mpreggoland
#10
Chapter 5: mak aihh sweet dan comel la diorg ni! ee geramnyer...rasa cam nk muncul je n lepak2 ngan diorang hehehe