SELASA

7 hari

SELASA

Pagi itu Jungkook bangun seperti biasa namun dia melihat katil di sebelahnya kelihatan kosong.Jungkook mengambil peluang untuk melihat-lihat rumah itu.Bilik yang dihuninya itu bercat keseluruhan putih begitu juga katil.Terdapat dua buah katil di dalam bilik itu,satu lagi katil berada di sebelah bertentangan dengannya.Jungkook menuju ke ruang tamu,ruang tamunya tidak begitu kecil untuk sebuah kondominium dan ruang tamu itu dihias dengan sederhana dan nyaman.Dia bergerak pula ke dapur,dapurnya juga tidak begitu kecil.Terdapat sebuah meja sederhana besar dan empat buah kerusi dengan dapur di belakangnya.

Jungkook menghampiri meja makan tersebut dia ternampak satu nota bertulis di atasnya.

'Jangan lupa sarapan!:p'

Jungkook hanya tersenyum sendirian dan membuka penutup makan tersebut.Bubur ayam?! Dia tidak suka bubur sejak kecil sebab rasanya yang tawar namun dia tetap duduk di kerusi tersebut dan mengambil sesuap bubur dengan bosan.Ehhh?!

Dua suap...

Tiga suap...

"Sedapnyaa!Kalau macamni tiap-tiap hari sakit pun takpe!"Jungkook berkata kepada dirinya sendiri.Hmmm... apa aku ni fikir ke situ pulak nanti menyusahkan dia je,kejap apa nama dia ek?Jungkook akhirnya membuat peringatan untuk dirinya agar bertanya nama lelaki itu.

Tepat pukul 6,Jungkook terdengar seseorang membuka pintu,dia cepat-cepat berlari ke arah bilik yang satu-satunya ada di kondo tersebut.Jungkook buat-buat baru bangun tidur.

"Aik dah jaga?Ingat taknak bangun dah?"lelaki itu memerlinya.Jungkook hanya menundukkan mukanya,malu siott.Ditambah lagi dengan tawa lelaki tersebut,haihhh.

"Apa nama awak budak?"lelaki itu mencangkung di tepi katilnya eh bukan katil yang dipinjamnya sambil tersenyum memandangnya.Alahaii dia senyum pulak...boleh cair tahu?

"Nama sa..saya Jeon...Jun..Jung..Jungkook,"Aduhaii kenapa la aku rasa aku ni orang bodoh depan dia?Mesti dia ingat aku ni terencat.

"Nama saya V,nama sebenarnya Taehyung.Awak boleh panggil mana-mana awak nak,"Taehyung berkata sambil tersenyum,alahai dia senyum lagi,Jungkook memekik di dalam hati namun dia mengekalkan muka kejungnya,hipokrit sungguh!

"Okeylah saya nak pergi siapkan makan malam jap,nanti saya pangil awak turun makan,"Taehyung berkata sambil tangannya menggosok kepala Jungkook sebelum keluar dari bilik itu.Jungkook hanya terdiam,hatinya bagaikan hendak pecah,mukanya memerah tanpa perlu diletak pemerah pipi,urghhhhhhh!!!Dia mengambil keputusan untuk menolong Taehyung menyiapkan makan malam.

"Ehh,nak tolong ke?Dah nak siap dah pun,takpe awak tolong letak lauk ni atas meja boleh?"Jungkook hanya mengangguk sambil mengambil pinggan yang berisi lauk tersebut dari tangan Taehyung,tangannya tersentuh tangan Taehyung ,dia merasakan ada kejutan elektrik di badannya,dia segera beredar untuk mengelakkan muka merahnya dinampak oleh TaeTae.Jap jap,TaeTae?!Fuyoo,hebatlah aku ni baru jumpa dua hari dah TaeTae? Syabas anak muda! Jungkook memarahi dirinya sendiri.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

p/s:ini first time saya menulis so kalau ada apa2 yang pelik dengan ayat tu bagitau lah yee:)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
nanadjiyongie_01
#1
Chapter 8: waahhhh tae dah xde ke...and then JUNGKOOK accident soooooo diorang jumpa kat syurga....waahhhh sedihla ...menangis baca..huhuuhu
mpreggoland
#2
Chapter 8: apa ni?? sy tak fhm la...huhu :(
zelomine
#3
Chapter 8: tae .... mana tae... dia mati kerr... author... sequel please... alahhhh...
k-hope
#4
Chapter 8: Taetae dah mati ke??
forme
#5
Chapter 8: what?? woah.. what??? noooo!!! ok x tau nak ckp apa and seriously terkejut sngt.. nonono..
alya07
#6
Chapter 8: 啊!!为什么TaeTae死??我要Happy Ending~
Anyway thanks for update!!<3<3
nanadjiyongie_01
#7
Chapter 6: Surprise?? Wah....x sabarnya.....
mpreggoland
#8
Chapter 6: surprise di akhir citer ni? kookie pregnant eh? hehe sorry, terbawa2 dgn genre mpreg plak...
apa2pun sy akn tggu updatenya :D
hwaiting!
forme
#9
Chapter 6: It's okay.. just take your time..
nervous lak nk tnggu suprise.. hehe
mpreggoland
#10
Chapter 5: mak aihh sweet dan comel la diorg ni! ee geramnyer...rasa cam nk muncul je n lepak2 ngan diorang hehehe